X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש צוות המעבר: אובמה חש שיש לו מנדט אמיתי לשינוי, ויהפוך את הצווים של בוש שהוא מתנגד להם, למשל, לחיפושי נפט בשמורות טבע ולאיסור מחקר תאי גזע
▪  ▪  ▪
אובמה ברפורמה [צילום: AP]

הנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה רוצה לנצל את סמכויותיו כראש הרשות המבצעת, כדי להפוך את מדיניות ממשלו של קודמו ג'ורג' בוש כבר כאשר ייכנס לבית הלבן ב-20 בינואר. כך אמר (יום א', 9.11.08) ראש צוות המעבר של אובמה, ג'ון פודסטי. כבר בימים הראשונים ישתמש בסמכותו לבטל צווים נשיאותיים בסוגיות שהוא מתנגד בהן למדיניות בוש, כגון מחקר תאי גזע וקידוחי נפט. פודסטי הסביר כי ניתן לבטל צווים נשיאותיים בקלות, מפני שאין צורך באישור של הקונגרס לכך.
אובמה ואשתו מישל ייפגשו (יום ב', 10.11.08) עם הנשיא בוש ואשתו לורה בבית הלבן, זו פעם ראשונה מאז ניצחון המועמד הדמוקרטי בבחירות. בני הזוג אובמה ובנותיהם מאליה בת 10 וסשה בת 7 יקבלו סיור מודרך בביתם החדש, הבית הלבן. לאחר מכן יפתחו אובמה ובוש במה שהגדיר אובמה "שיחות מהותיות".
"אינני צופה בעיות. אכנס לשם ברוח של אחדות בין המפלגות", אמר אובמה ביום ו', במסיבת העיתונאים הראשונה שלו לאחר היבחרו. הפגישה נקבעה בחיפזון בלתי רגיל, ולדברי פרשנים הדבר נובע בין היתר מהעובדה שארה"ב שרויה במלחמה, וכן מהעובדה שהמעבר מתבצע בעיצומו של משבר כלכלי חמור.
אובמה אמר כי טיפול בכלכלה עומד בראש סדר העדיפויות שלו, וכי יפעל ב"חיפזון מכוון" כדי לבחור בחברי ממשלתו.
בראיון לרשת פוקס, אמר פודסטי כי הצוות של אובמה עובד קשה כדי "להקים את צוות הליבה הכלכלי". פודסטי הוסיף כי הממשל הנכנס גם בוחן רבים מהצווים הנשיאותיים שחתם עליהם בוש "על תאי גזע, על כמה תחומים". אובמה תמך במחקר תאי גזע למטרת ריפוי מחלות כגון אלצהיימר.
"רואים שאפילו היום ממשל בוש פועל באגרסיביות לעשות דברים שלדעתי אינם אינטרס של המדינה". פודסטי אמר כי הממשל החדש יכול לבטל את הצווים הנשיאותיים או לתקן אותם מהר, מפני שלא דרושה פעולה של הקונגרס לשם כך. "אני סבור שנראה שהנשיא יעשה זאת", אמר פודסטי.
ייתכן שגייטס יישאר שר ההגנה
אחד העניינים שהצביע עליו יועצו של אובמה היה ניסיונותיו של בוש לאשר קידוחי נפט וגז ביוטה. מנהל המקרקעין הפדרלי פתח כ-1.3 מיליון דונם קרקעות ציבוריות במדינת יוטה לקידוחי נפט וגז, למרות התנגדותם התקיפה של שוחרי איכות הסביבה. "הם רוצים לקדוח נפט וגז בכמה מהקרקעות הרגישות ביותר של יוטה. אני סבור שזו שגיאה", אמר פודסטי.
הנשיא החדש הוא "דמות של שינוי, ואני סבור שהוא ישנה את הדרך שהממשל פועל, כאשר נתקדם", הוסיף. "אני סבור שאובמה מרגיש שיש לו מנדט אמיתי לשינוי. אנחנו צריכים לרדת מהנתיב שקבע ממשל בוש", אמר פודסטי.
שותפתו של פודסטי להנהגת צוות המעבר של אובמה, ולרי ג'רט, אמרה כי ייתכן שיקום קבינט מגוון, דו-מפלגתי. "אני בטוחה שהממשל שלו יכלול אנשים מכל נקודות ההשקפה", אמרה.
אחד האישים שהוזכרו כמועמדים הוא שר ההגנה רוברט גייטס. "הוא אפילו לא רפובליקני", אמר מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנט הארי רייד, ממדינת נוואדה, לרשת CNN. "למה שלא נחזיק בו? הוא מעולם לא היה רפובליקני רשום".
ראש הסגל של הנשיא בוש, ג'וש בולטן, הבטיח העברה חלקה של השלטון. "אם יפרוץ משבר ב-21 בינואר, הם שיצטרכו לטפל בו. אנחנו צריכים להבטיח שהם יהיו מוכנים ככל האפשר", אמר בולטן.
בראיון לרשת NBC אמרה ולרי ג'רט כי מישל אובמה תתרכז בגידול בנותיה ואין לה עניין להתערב בקביעת ההחלטות. ג'רט אמרה כי מישל, שהיא ידידתה, תאקלם את בנותיה בביתן החדש, ולאחר מכן תעסוק בפעילויות התנדבות וצדקה.

תאריך:  10/11/2008   |   עודכן:  10/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה יתחיל את נשיאותו בביטול צווים של בוש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הקפידו על שיגרה יומית
עידן יוסף
עגיל זהב בן כ-2,000 שנה, משובץ פנינים ואבנים יקרות, התגלה בחפירות רשות העתיקות בחניון גבעתי בעיר    הארכיאולוגים: "העגיל השתמר בצורה מעוררת השתאות, עד שנדמה כי אך אתמול נוצר"
עידן יוסף
העובדים שבו לנקוט עיצומים ומעכבים את המראתן של 16 טיסות משדה התעופה    לבקשת הנהלת רשות שדות התעופה הוציא בית הדין צו מניעה    העובדים: ההנהלה אינה מכבדת הסכמים
משה ריינפלד
מקבה הייתה מסמלי המאבק נגד האפרטהייד בדרום אפריקה, וגלתה מארצה שנים רבות    מתה בת 76 מהתקף לב    [צילום: AP]
מאיה שני
יוזמה חדשה לחיסול הגזענות באנגליה    מומחה לענייני שואה יוצב בכל בית ספר תיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il