X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הצפון מאשים את הדרום ב"מדיניות עימות" הניתוק יפגע באזור התעשיה המשותף בקייסונג שבתחום הצפון, מקור מטבע חוץ למדינה הקומוניסטית הענייה
▪  ▪  ▪
קייסונג. העיר שבה פועל אסור התעשייה המשותף [צילום: AP]

צפון קוריאה הודיעה (יום ד', 12.11.08) כי תסגור את הגבול היבשתי בינה לבין דרום קוריאה, החל מהחודש הבא, בגלל עמדתה הנוקשה של דרום קוריאה כלפיה.
בהודעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה נאמר כי צבא הצפון פועל "להגביל ולנתק את כל מעברי הגבול היבשתיים" החל מ-1 בדצמבר. צעדה של צפון קוריאה בא עקב הגברת המתיחות בין שתי מדינות קוריאה וההאשמות החוזרות ונשנות של הצפון כי הממשלה השמרנית בסיאול מעורבת בפעילויות של "עימות" נגדה.
איסור המעבר בשטח המפורז החוצץ בין שתי המדינות ישפיע בעיקר על דרום קוריאנים העובדים בתשלובת העסקים הבין-קוריאנית שבקייסונג, בתחום צפון קוריאה, ובביקורי התיירים בעיר העתיקה שליד הגבול עם הדרום. הסוכנות הצפון קוריאנית לא פירטה לכמה זמן הוטל האיסור.
סיאול מכחישה כי היא נוקטת קו נוקשה כלפי פיונגיאנג. התשלובת התעשייתית המשותפת באזור התעשיה בעיר קייסונג, שבה הקימו חברות דרום קוריאניות מפעלים מהווה מקור חשוב למטבע חוץ לצפון קוריאה המרוששת. התשלובת, ואתר התיירות המנוהל במשותף בהר היהלום שבצפון, נחשבו עד כה לסמלי ההתפייסות הבין קוריאנית בחצי האי המחולק.
תשלובת קייסונג הוקמה בידי הממשלה הקודמת הליברלית של דרום קוריאה, אך היחסים בין שתי המדינות הידרדרו מאז עלתה לשלטון ממשלתו השמרנית של הנשיא לי מיונג-באק בפברואר השנה, והתחייבה לנקוט קו נוקשה כלפי פיוניאנג.
הצפון מאיים
דרום קוריאה אסרה יציאת תיירים להר היהלום לאחר שתייר דרו קוריאני נורה שם למוות ביולי. סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית מסרה כי צבא הצפון דיווח ביום ד' לדרום על ההחלטה לסגור את מעברי הגבול, בגלל מה שכינתה "מדיניות העימות" של סיאול. "עמדה כזאת מובילה להפרה חמורה וזדונית של כל ההסכמים בין הצפון לדרום", נאמר בהודעה.
הצפון הקצין את ניסוחיו כלפי הדרום בשבועות שחלפו, והזהיר שיתקוף את דרום קוריאה ויהפוך אותה ל"חורבות" אם תמשיך סיאול בפעילויות העימות נגד המדינה הקומוניסטית.
בחודש שעבר הזהירה צפון קוריאה כי תגרש את הדרום קוריאנים מקייסונג אם תמשיך להפיץ עלונים המותחים ביקורת עליה לאורך הגבול. צפון קוריאה הזהירה באחרונה כי היא עשויה לנתק את כל שאר הקשרים, אם ימשיך הדרום במדיניותו העוינת.
בין שתי הקוריאות ניטשה מלחמת דמים שהסתיימה ב-1953, לאחר שלוש שנים, בהפסקת אש, ולא בחוזה שלום. מבחינה טכנית, שתי המדינות מצויות גם היום במצב מלחמה, וביניהן מפריד אחד הגבולות המבוצרים ביותר בעולם.

תאריך:  12/11/2008   |   עודכן:  12/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צפון קוריאה סוגרת את הגבול עם הדרום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
תובעת שביטלה עיסקה טלפונית באותו יום, חוייבה בדמי ביטול וכספה לא הוחזר    בית המשפט מתח ביקורת על הנתבעת "שהעבירה את התובעת דרך ייסורים"
יפעת גדות
רמות גבוהות של טריגליצרידים - לא בזמן צום - קשורות לעלייה בסיכון לשבץ
מאיה שני
ועידת שלום בין מדינות האו"ם    מנהיגי העולם נפגשים כדי לדון בנושאים של שלום והבנה בין-דתית
יפעת גדות
חוקרים גילו כי בזמן שאנשים מאזינים למוזיקה האהובה עליהם, כלי הדם שלהם מתרחבים באותה דרך כמו שהם צוחקים או נוטלים תרופות להורדת לחץ הדם
יפעת גדות
הוועדה חיפשה אחר פתרונות לסכסוך בין הערבים ליהודים בארץ ישראל    היהודים קיבלו את התוכנית בהסתייגות, הערבים, כמו היום, 70 שנה אחרי, דחו אותה מכל וכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il