X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תחזיות הבנק העולמי ובנק מורגן סטנלי על האטה במשקים המתפתחים ב-2009, ועל התכווצות המשקים המפותחים, תורמות להמשך הוזלת הנפט
▪  ▪  ▪
הביקוש לנפט ירד [צילום: AP]

מחיר הנפט ירד (יום ד', 12.11.08) בשוקי אסיה אל מתחת ל-59 דולר החבית. זאת בגלל התחזיות כי הצמיחה הכלכלית בעולם תואט יותר מהצפוי והדבר יפגע גם בביקוש למוצרי נפט, כגון דלק למכוניות.
מחיר חבית נפט אמריקני קל מאיכות משובחת ירד ב-60 סנט ל-58.73 דולר, לאחר שכבר נפל ל-58.55 דולר בסינגפור, במסחר האלקטרוני של בורסת ניו-יורק. ביום ג' ירד המחיר ב-3.08 דולר ל-59.33 דולר, המחיר הנמוך ביותר מאז מארס 2007. בארבעת החודשים שחלפו ירד מחיר הנפט ב-60%, לאחר שכבר עמד באמצע יולי על 147.27 דולר החבית.
האנליסט האוסטרלי, מארק פרוואן, אמר: הייתה "בועה" בכל מחירי חומרי הגלם, והבועה הזאת התפוצצה. הוא הדגיש כי מחירי הנפט יושפעו ב-2009 מההאטה בצמיחה הגלובלית שתימשך כנראה גם ב-2010.
המשקיעים מציינים כי גם ההאטה בביקוש של סין, שהיא המשק הרביעי בגודלו בעולם, לנפט גולמי, נותנת את אותותיה. סין נחשבה בעבר למשקל נגד להיחלשות הביקוש בארה"ב ובאירופה לנפט.
הבנק האמריקני מורגן סטנלי הפחית השבוע את התחזית שלו לשיעור הצמיחה של המשק הסיני ב-2009, מ-8.2% ל-7.5%. הבנק צופה כי המשקים של אסיה, למעט יפן, יצמחו בשנה הבאה בקצב של 5.5%, המשק האמריקני יתכווץ ב-1.3% והמשק האירופי יתכווץ ב-0.3%.
הבנק העולמי הודיע ביום ג' כי הוא צופה שהמדינות המתפתחות יצמחו ב-2009 ב-4.5% בממוצע, לעומת תחזית קודמת שידברה על 6.4%. המדינות המפותחות יתכווצו בשנה הבאה, לפי התחזית המעודכנת של הבנק העולמי, ב-0.1%.
התעלמות גם מהקיצוץ השלישי הצפוי באופ"ק
המשקיעים התעלמו עד כה משני קיצוצים של קרטל המדינות המייצאות נפט אופ"ק, והמחירים המשיכו ליפול גם לאחר שמדינות הארגון הודיעו כי יחליטו על קיצוץ נוסף בחודש הבא.
ראש ממשלת קטר, השייח' חמאד בן יאסים ג'בר אל-ת'אני, אמר ביום ג' כי מחירי נפט "הוגנים", שיעמדו על 90-70 דולר החבית, יבטיחו שחיפושי הנפט היקרים יוכלו להימשך ולסייע למנוע ירידות מחירים בעתיד.
"השוק נעשה כה ממוקד בביקוש, שמנגנוני תמיכה ברורים, כגון הקיצוץ בהיצע של אופ"ק, פחות משפיעים", אמר האנליסט פרוואן. הוא צופה כי המחיר יירד ברבעון הראשון של 2009 ל-45 דולר החבית.
המשקיעים יעקבו אחרי סימני ההאטה בביקוש בארה"ב, כפי שהם באים לידי ביטוי בדיווח השבועי של משרד האנרגיה האמריקני על מלאי הנפט. על-פי הערכות יצביע הדוח בדבר אספקת הנפט בשבוע שעבר, על גידול של 1.1 מיליון חביות במלאי האמריקני. על-פי הערכות אלה, גדל בשבוע שעבר מלאי הבנזין למכוניות ב-850,000 חביות, ומלאי תזקיקי הנפט גדל ב-1 מיליון חביות.
במסחר האלקטרוני בבורסת ניימקס, עלה המחיר העתידי של דלק להסקה ב-0.6 סנט ל-1.93 דולר לגלון, מחיר הדלק למכוניות עלה ב-1.1 סנט ל-1.32 דולר לגלון. מחיר הגז הטבעי למשלוח בדצמבר ירד ב-0.8 סנט ל-6.69 דולר ל-1,000 רגל מעוקב.
בלונדון ירד מחיר עתידי של חבית הנפט מהים הצפוני, מסוג ברנט, ב-54 סנט, ל-55.17 דולר.

תאריך:  12/11/2008   |   עודכן:  12/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנפט יורד: פחות מ-59 דולר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין צורך לעדכן המחיר בארץ ל"ת
הישראלי המשלם   |  12/11/08 12:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בראיון ראשון מאז הפסיד בבחירות לאובמה, דחה מקיין את הטענה שפיילין הייתה נטל על מסע הבחירות שלו ואמר שהביקורת עליה מפי "יועציו" היא פרי תסכול
יפעת גדות
שתיית תערובת תה צמחים היביסקוס הורידה את לחץ הדם הסיסטולי ב-7 נקודות בממוצע    תזונה עשירה בשעועית, חומוס וקטניות אחרות עזרה בהורדת רמות הכולסטרול
משה ריינפלד
צ'ן שוי-ביאן מואשם בהלבנת הון, שוחד ומעילה, אך טוען כי מדובר ברדיפה פוליטית, בהשראת סין, בגלל תמיכתו בעצמאות טייוואן    סין מכחישה
איריס פרחי
התובעת טענה שהמלון התרשל ותבעה ממנו ומחברת הביטוח שלו פיצוי    הנתבעים השיבו שהתובעת נעלה נעלי עקב ואיבדה שיווי משקל    הם חוייבו לשלם פיצוי
איריס פרחי
התובע דרש את הסכום ששולם להסרת העיקול בטענה שלא קיבל דרישת תשלום    הנתבעת הכחישה את הדברים    בית המשפט קיבל את גרסתה ודחה את התביעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il