X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האיחוד האירופי קנס ארבעה יצרנים שתיאמו מחירים במשך חמש שנים ב-1.38 מיליארד אירו, הקנס הגבוה ביותר שהוטל אי-פעם על קרטל יחיד
▪  ▪  ▪
"רימו את הקונים במשך חמש שנים" קרויס [צילום: AP]

ארבעה יצרני זכוכית לרכב נקנסו באיחוד האירופי על הפעלת קרטל לקביעת מחירי שמשות לרכב. הקנס הכולל הסתכם בסכום שיא של 1.38 מיליארד אירו (1.7 מיליארד דולר).
החברה הצרפתית סן גובן (Saint-Gobain), החברה הגדולה ביותר באירופה לאספקת חומרי בניין נקנסה ב-896 מיליון אירו, הקנס הגבוה ביותר שהוטל מעולם על חברה יחידה, כך מסרה (יום ד', 12.11.08) הנציבות האירופית. אסאהי גלאס (Asahi Glass) השייכת לתשלובת מיצובישי היפנית, נקנסה ב-113.5 מיליון אירו. פילקינגטון (Pilkington), יצרנית הזכוכית הגדולה ביותר בבריטניה, שהיא בבעלות יצרנית הזכוכית היפנית ניפון גלאס, נקנסה ב-370 מיליון אירו. החברה הבלגית סוליווה (Soliver) נקנסה ב-4.4 מיליון אירו.
הקנסות הוגדלו משום שנקבע כי החברות הן עברייניות סדרתיות. סן גובן, פילקינגטון ושתי חברות אחרות נקנסו ב-487 מיליון אירו על השתתפות בקרטל אחר שקבע את מחירי הזכוכית בענף הבנייה.
עקב ההודעה על הקנסות, ירדה מניית סן גובן בבורסת פריס ב-4.4%. מראשית השנה איבדה המניה 56% מערכה.
הקנסות שהוטלו על ארבע החברות הם הגדולים ביותר שהטיל עד כה האיחוד האירופי על קרטל יחיד. בפברואר 2007 הטיל האיחוד האירופי קנס של 992.3 מיליון אירו על חמישה יצרני מעליות שהפעילו קרטל וקבעו מחירים.
פגישות במלונות ונמלי תעופה
סן גובן, הפועלת ליד פריס, הגדירה את הקנס "מוגזם וחסר פרופורציות" ומתכננת לערער עליו לבתי הדין של האיחוד האירופי בלוקסמבורג. לדבריה, הקנס שווה ל-95% מההכנסות השנתיות של חטיבת החברה לייצור זכוכית לרכב באירופה, ולרווח שיהיה לה כמה עשרות שנים. החברה הצרפתית הקצתה בספריה 560 מיליון אירו כדי לכסות את התשלום הסופי המשוער.
דוברי שתי החברות היפניות סירבו להגיב, ורק אמרו כי החברות קיבלו את הודעת הקנס.
הנציבות האירופית טוענת כי החברות קיימו בחשאי שיחות סדירות בשנים 2003-1998 במלונות ובנמלי תעופה בערי אירופה כדי לחלק ביניהן את מכירות הזכוכית ליצרני הרכב.
"החברות האלה רימו את יצרני הרכב ואת קוני הרכב במשך חמש שנים בשוק ששוויו היה שני מיליארד אירו בשנה האחרונה של הקרטל", אמרה נציבת התחרות באיחוד האירופי, נילי קרויס מהולנד. "הקנסות גבוהים בגלל השוק הגדול, חומרת המעשים, והעבירות הקודמות של סן גובן", אמרה קרויס.
אסאהי גלאס, יצרנית הזכוכית הגדולה ביפן, הקצתה בספריה 32.4 מיליארד ין (330 מיליון אירו) לכסות את סכום הקנסות שתצטרך לשלם. לדבריה, הופחת ב-5 בפברואר הקנס שהוטל עליה ב-50% על-פי תוכנית המתקות דין של האיחוד האירופי.
ניפון גלאס, הספקית הגדולה בעולם של שמשות לרכב, הודיעה ב-22 במאי 2007 כי הקצתה בספריה 533 מיליון דולר לקנסות אפשריים. ניפון, שגם מרכזה בטוקיו, קנתה את פילקינגטון, הפועלת בלונדון, ב-2006.

תאריך:  12/11/2008   |   עודכן:  12/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנס שיא על קרטל זכוכית לרכב באירופה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מכר דירת 3 חדרים בירושלים ב-2.2 מיליון שקל, אחרי שמכר לאיש עסקים מקומי פנטהאוז ב-8.5 מיליון שקל    תמורת המכירות - 197 מיליון שקל    סאונה, חדר כושר ומקרר יינות פרטי
מחלקה ראשונה
כיהן כ-14 שנה בהתאחדות הקבלנים הישנה וכעת יעמוד בראש הגוף החלופי
גלית יצחק
בית החולים בנהריה חתם על הסכם לשיתוף פעולה עם מד"א להקמת בנק טבורי    מנכ"ל מד"א: "חשיבות המהלך היא עצומה, נוכח האוכלוסיה המגוונת שמשרת בית החולים"
עופר וולפסון
באולם מלא מפה לפה ובנאום פרגמטי, אמר נתניהו בוועידת ראש הממשלה לייצוא ולשיתוף פעולה, כי יש ליצור מקומות עבודה הן לישראלים והן לפלשתינים    נתניהו שיבח את מדיניות הנגיד פישר
אלעזר לוין
5 חדרים ברעננה - 1.7 מיליון שקל    זכרון יעקב - פנטהאוז ב-1.8 מיליון שקל    כפ"ס - 5 חדרים ב-1.48 מיליון שקל    פרדס חנה - וילה בכרכור ב-1.41 מיליון שקל    מציאה: 5 חדרים בקריית שמונה ב-180 אלף שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il