X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בסקירה כלכלית מקיפה בוועידת הייצוא אמר הנגיד כי המשבר הוא מהקשים שידענו הדגיש כי אין בעיה במאזן התשלומים "התערבות בשוק אג"ח קונצרניות כל עוד השוק מתפקד בצורה תקינה - אינה רצויה"
▪  ▪  ▪
משק בעל מאפיינים יציבים. סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל[צילום: יותם פרום]

“אין ספק כי הכלכלה הישראלית מושפעת מהירידה בצמיחה העולמית וצפויה להיכנס לתקופה מסוימת של האטה בצמיחה". כך אמר (יום ד', 12.11.08) נגיד בנק ישראל, סנטלי פישר, בוועידת ראש הממשלה לייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי.
הוא הוסיף כי אנו נמצאים באחת התקופות המסובכות במשק הבינלאומי, המתמודד עם משבר פיננסי מהקשים שידענו והניצב בפני האטה משמעותית, ואולי אף מיתון עולמי.
הנגיד אמר עוד כי בזכות האסטרטגיה המקרו-כלכלית שניהלנו בשנים האחרונות והמדיניות השמרנית של המערכת הבנקאית ורמת הפיקוח עליה, נמצא המשק הישראלי ברמת מוכנות גבוהה כדי להתמודד עם השלכות המשבר, כולל ההאטה הצפויה בעקבותיו.
לדבריו, המדיניות התקציבית האחראית של השנים האחרונות הביאה למגמת ירידה בנטל החוב בתמ"ג - משיעור גבוה של 100% ב-2003, לכ-77% השנה - ולגירעון נמוך בתקציב יחסית לתמ"ג - כ-1.4% השנה. שר האוצר אף הגיש לכנסת את הצעת התקציב ל-2009 של הממשלה וכעת, הוא אומר, חשוב שהכנסת תאשר אותו בהקדם האפשרי.
הנגיד הדגיש כי אין בעיה במאזן התשלומים, בזכות העודף שנוצר בחשבון השוטף בשנים האחרונות. מדיניות הריבית של בנק ישראל פועלת כדי לתמוך ביציבות הפיננסית וביכולת המשק להתמודד עם ההאטה בצמיחה. זאת, בלי לפגוע בהחזרת האינפלציה לתחום יציבות המחירים.
בנק ישראל החל במרס השנה בתוכנית להגדלת יתרות המט"ח, כאמצעי להגברת חסינותו של המשק.
פישר ציין בנאומו גם את רמות הצמיחה והתעסוקה הגבוהות עד כה של המשק הישראלי ואת המערכת הבנקאית המקומית החזקה והיציבה יחסית למדינות המפותחות, ואת נטל החוב הנמוך יחסית, בממוצע, בקרב הפירמות ומשקי הבית.
"המייצבים האוטומטים יסיטו את המשק ממסלול פגיעה"
לאחר שסקר את התנאים המלמדים על יציבות המשק, פישר שם כמה דגשים על פעולות שיש לנקוט כדי לשמר את המצב הקיים ולהביא אל המשק הכלכלי בישראל למינימום פגיעה: "רצוי לאפשר ל"מייצבים האוטומטיים" בתקציב לפעול - כלומר, רצוי לאפשר גידול בגירעון התקציבי כאשר הוא נובע מהירידה הצפויה בשנה הבאה בתקבולים ממסים, על-רקע ההאטה בצמיחה, ומעליות מסוימות בהוצאות הממשלה, למשל, כתוצאה מעלייה בתשלומי ההעברה, על-רקע עלייה באבטלה. במקביל, רצוי לבצע את ההפחתות המתוכננות בשעורי המס בתחילת 2009", אמר.
פישר אף הוסיף כי קל מאוד להציע התערבות בשוק זה או אחר, אבל קודם כל צריך לדעת למה ההתערבות נחוצה ואיך היא תורמת למשק: "אם נתייחס להתערבות בשוק האג"ח הקונצרניות חשוב להבין שהעובדה שחברה שקיבלה אשראי בעבר ובזמנים טובים, לא מצדיקה התערבות מצד הרשויות כדי לסייע לה היום, בזמנים פחות טובים. כל עוד השוק מתפקד בצורה תקינה, כפי שזה היום, התערבות לא רצויה".
הנגיד סיים את דבריו בכך שאמר שעל המנהיגות הכלכלית לשמור על האמינות של המדיניות המקרו-כלכלית: "זה חיוני כדי שנוכל לחזור בהקדם לשיעורי הצמיחה הגבוהים של חמש השנים האחרונות. על כולנו, מקבלי ההחלטות בסקטור הציבורי ובסקטור העסקי, להמשיך ולתרום לשגשוג המשק והמדינה לאורך זמן. אני סבור שזו גם המדיניות של שר האוצר ובנק ישראל ימשיך לתרום את חלקו בכך. ובהקשר הזה אני סומך גם על הסקטור העסקי ומשקי הבית. המשבר הזה יעבור. אני גם יודע שלמשק הישראלי צפוי עתיד מרשים. אם נמשיך בקו המוצלח שהובלנו בשנים האחרונות נצא מהתקופה הזו מחוזקים".

תאריך:  12/11/2008   |   עודכן:  12/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנגיד: "רצוי לבצע הפחתות המס בתחילת 2009"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אג"ח קונצרני
גיגי  |  13/11/08 11:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בר-און הודיע בוועידת הייצוא כי לא היסס להתערב בעבר וכך גם במצב המשק כעת - העומד בפני אתגר כבד    רמז עוד כי ירחיב את מצאי האשראי לסקטור הפרטי    בהתייחסותו לנאום נתניהו, שהתקיים מוקדם יותר היום: "יש כאלו המפזרים הבטחות ללא תג מחיר, לא אכנע לפופוליזם"
יואב יצחק
השריפה אירעה בליל שני-שלישי    נזק עצום נגרם לעבודת משרד המשפטים ושלוחותיו    חלק גדול מהעובדים נשלחו הביתה בגלל היעדר מחשבים ופקסים    חשש שתיקים ממוחשבים ניזוקו, כולל תיקי חקירה מרכזיים (קצב, אולמרט...)    במשרד המשפטים שוללים אפשרות של הצתה מכוונת
עידן יוסף
התואר - הוקרה על תרומה לשירות הצי הבריטי
שמרית טסה
יאיר גלבוע: מנהל מפעל רמתא    יוסף בצלאל: מנהל מפעל אביזרים    רמי סרטני: מנהל מפעל ממן    דוד טוביאס: מנהל מחשוב ותהליכים בארגון הסמנכ"ל לתפעול, רכש ולוגיסטיקה
עידן יוסף
נענה לבקשתו של יושב-ראש רשות השידור ויישאר בקול ישראל    [פלאש 90]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il