X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התמוטטות שלושת היצרנים תגרום לאובדן 3 מיליון מקומות עבודה מתנגדי ההצלה: עדיפה פשיטת רגל הקונגרס ידון בהצלת ביניים בשבוע הבא
▪  ▪  ▪
עומד לקרוס. ענק הרכב ג'נרל מוטורס [AP]

הלובי של יצרני המכוניות בוושינגטון מזהיר כי התמוטטות שלושת ענקי הרכב בדטרויט - או אפילו ג'נרל מוטורס לבדה - עלולה ליצור תגובת שרשרת קטסטרופלית במשק האמריקני, שתחסל 3 מיליון מקומות עבודה ותשלול מהממשל הכנסות ממיסים בסך 150 מיליארד דולר.
תומכי היצרנים העלו את התחזית הקודרת כדי ללחוץ על הקונגרס הדן כעת בשאלה אם לצאת להצלת יצרני הרכב. היצרנים נאבקים כעת לשרוד את הירידה התלולה ביותר בפעילות המשק האמריקני אחרי עשרות שנים, המלווה במפולת בקניית המכוניות.
"אנחנו חייבים לאשר הצלה בגלל המחיר של אי-התערבות לקהילות, לעובדים, לחברות", אמר הסנאטור הדמוקרטי שרוד בראון. הוא נמנה עם חברים רבים בבתי המחוקקים החוששים כי התמוטטות ענף הרכב תהיה בעלת השפעה הרסנית על הכל.
אפילו התמוטטות של ג'נרל מוטורס לבדה, תפיל עימה את פורד וקרייזלר, ואף את יצרני הרכב הזרים הפועלים בארה"ב, משום שצפויה התמוטטות של יצרני החלפים.
החששות לגבי עתיד ענף הרכב הגיעו היום לשיאים כאשר דיווחו ג'נרל מוטורס ופורד על הפסדי עתק. ג'נרל מוטורס מסרה כי אפשר שתישאר בלי מזומנים כבר בסוף השנה. פורד מסרה כי יהיו לה די מזומנים להחזיק מעמד ב-2009, אך רק משום שדאגה בשנה שעברה להסדיר לעצמה אשראי.
המרכז למחקרי רכב באן ארבור מעריך כי התמוטטות שלושת היצרנים תחסל 3 מיליון מקומות עבודה, לרבות ספקי חלפים ועסקים קטנים הקשורים לענף. הרשויות המקומיות, ממשלי המדינות והממשל הפדרלי יפסידו יותר מ-150 מיליארד דולר במיסים במשך שלוש שנים.
גם חברות תעופה פשטו את הרגל, והתייעלו
בשבוע הבא מתכנן הקונגרס לדון בהקצאת חלק מ-700 מיליארד הדולרים של תוכנית ההצלה למגזר הפיננסי, לתעשיית הרכב, לתקופת הביניים עד לחילופי הממשל.
מתנגדי ההצעה טוענים כי הסיוע רק יעכב את ההתמוטטות הבלתי נמנעת של שלושת הענקים, העומדות על סף חיסול בגלל שנים של ניהול כושל ועלויות עבודה שהן גבוהות בהרבה מאשר אצל המתחרים בעולם.
"כיצד יגרום הכסף הזה להגברת התחרותיות? שואל הסנאטור הרפובליקני ג'ף סשונס. הוא ואחרים בסנאט חוששים כי פתיחת קופת האוצר ליצרני הרכב תזמין עוד תעשיות להתחנן לסיוע פדרלי. "ברגע שנחצה את הגבול בין המוסדות הפיננסיים לבין התאגידים העסקיים, לא יהיה עוד מחסום", אומר סשונס, שהתנגד גם להצלת וול סטריט.
יצרני הרכב אומרים כי פשיטת רגל אינה אופציה משום שלקוחות לא ירצו לרכוש מכוניות ומשאיות מחברות שעלולות להיעלם קודם שתסתיים תקופת חייו של הרכב.
אבל סשונס ואחרים אומרים כי פשיטת רגל עשויה להיות אופציה טובה יותר מאשר הלוואות מהממשל. חברות התעופה, אומר הסנאטור הרפובליקני, התארגנו מחדש לאחר שפשטו את הרגל. תעשיית הרכב יכולה לעשות אותו הדבר, ותהיה מוגנת מפני נושים ותביעות משפטיות בעוד היא מתייעלת.
היצרנים: כבר התייעלנו
יצרני הרכב אומרים כי יש להם סיכוי להתאושש לאחר ששינו במשך שנים את המבנה שלהם - קיצצו בכוח האדם, ביצעו שינויים הנדסיים וייעלו מפעלים. שלושת הענקים קיצצו בכוח האדם שלהם בארה"ב ביותר מ-40% מאז 2005, לכ-139,000 עובדים כיום.
מנהל המרכז למחקרי רכב, דייויד קול, אומר כי דטרויט מפסידה כסף משום שיש בה יותר מידי מפעלים, המייצרים מכוניות רבות יותר ממה שהשוק קונה. התוצאה היא שהם חייבים לתת הנחות גדולות כדי למכור אותן.
אבל ברגע שהקיצוצים החדשים שהודיעו עליהם יצרני הרכב ייכנסו לתוקף, יגדלו רווחיהם - כ-2,000 דולר למכונית - משום שלא יצטרכו עוד לתת הנחות.
הגדלת הרווחים, בצירוף חיסכון של 1,000 דולר למכונית מהחוזה עם האיגוד המקצועי בדבר קיצוץ עלויות, יאפשרו ליצרנים לפרוע את חובותיהם לנושים הקיימים ולממשל, אומר קול.
אם תאושר הצלה ליצרני הרכב, ישולבו בה תנאים משמעותיים. גם אנשי שדולת הרכב תומכים בהגבלת שכר המנהלים ובאיסור על חלוקת דיבידנדים. אחרים מציעים להדיח מנהלים ולהקשיח את הדרישות לייצור רכב חסכוני בדלק.

תאריך:  13/11/2008   |   עודכן:  13/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ענף הרכב בארה"ב: בלי הצלה תהיה קטסטרופה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
רוג'רי: גרונדונה זועם, דייגו לא צריך לעזוב. למה ומנקוסו יסייעו בגלאזגו
גלית יצחק
בבדיקות שערך משרד הבריאות לא נמצאו חריגות במוצר    משרד הבריאות: מדובר בתופעה מקרית של הקאות בילדים בשכיחות שאינה עולה על הצפוי, אין כל מניעה משימוש במוצר הנ"ל
מחלקה ראשונה
יוצא לסיבוב הופעות בארה"ב ובקנדה    סיבוב ההופעות ייפתח בעוד כשבועיים בבית הקפה המפורסם WHA
מערכת אתר ספורט 5
בגלל פציעת ואן ניסטלרוי. מקורב: "הוא יעדיף להישאר ביונייטד"
יפעת גדות
חשיפה קצרת טווח לתזונה עתירת שומן ברחם משפיעה על תאי העצב במוחם של העוברים, שמאוחר יותר מגבירים את התיאבון לשומן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il