X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך טוענת ההסתדרות הגיעה להסכם מקיף לשיפור תנאי העסקת העובדים בענף הביטוח הלאומי פרסם מכרז לחברות הסיעוד הדורש מהן תנאי סף מקלים בהרבה ביחסם לעובדים
▪  ▪  ▪
טורפד ההסכם לתנאים משופרים לעובדי הסיעוד. עופר עיני, יו"ר ההסתדרות

ההסתדרות האשימה (יום ה', 13.11.08) את המוסד לביטוח הלאומי, באחריות למניעת שיפור בתנאי העסקתם של עובדי ענף הסיעוד. זאת, לאחר שההסתדרות הגיעה זה מכבר להסכם המשפר באופן משמעותי את זכויות העובדים, בענף שאינו מוסדר היום כלל, עם חברות הסיעוד.
בהסתדרות נדהמו לגלות אתמול כי הביטוח הלאומי פרסם מכרז למתן שירותי סיעוד לפיו החברות מחויבות לתנאי העסקה הרבה פחות טובים מאלה שהושגו בהסכם.
יש לציין, כי המוסד לביטוח לאומי קנה במשך שנים רבות שירותי סיעוד ללא מכרז. בעבר פרסם המוסד כמה מכרזים אולם הם טורפדו על-ידי גורמים שונים בערכאות משפטיות. הניסיון האחרון נעשה בשנת 2004 ובעקבותיו הגיע הנושא לבג"צ, כאשר אז החליט המוסד לפרסם מכרז חדש. תנאי העסקת העובדים הם חלק מהמחויבות של חברות הסיעוד שזוכות במכרז.
בהסתדרות האמינו כי אם יושגו תנאי העסקה משופרים לעובדים הם יהיו בסיס למכרז. עו"ד שי תקן, שניהל את המו"מ עם חברות הסיעוד מטעם ההסתדרות, אמר כי הביטוח הלאומי הסכים לדחות את פרסום המכרז ולאפשר להסתדרות להשיג שיפור לעובדים: "מבחינתנו ההסכם היה יכול להיות בסיס טוב למכרז. קשה להאמין שהביטוח הלאומי מונע מהעובדים תנאי העסקה משופרים שהושגו בעמל רב".
ההסתדרות השיגה בהסכם תוספת שכר של עד 4% לשכר המינימום, על-פי ותק, ואשר יישומה יתבצע על פני שנתיים - משנת 2009 עד תחילת 2011. עובדים שיעברו קורס מקצועי יהיו זכאים לשכר תחילי המורכב מתוספת של 2.5% לשכר המינימום, שישולם אף הוא באופן הדרגתי תוך שנתיים.
הסכמים ענפיים פרטניים לקביעת שכר מינימום
גם בהסכם זה, בדומה להסכם שחתמה ההסתדרות השבוע בענף השמירה, נחשבות תוספות השכר בצירוף שכר המינימום לשכר מינימום ענפי. ההסתדרות רואה בכך חשיבות רבה, שכן הדבר פותח בפניה פתח לתבוע מעסיקים שלא ישלמו את תוספות השכר לדין פלילי על-פי חוק שכר מינימום. המכרז של הביטוח הלאומי, לעומת זאת, קובע כי החברות אינן מחויבות כלל לתוספות שכר אלא רק לתשלום שכר מינימום ע"ל-פי חוק.
עוד נקבע בהסכם ההסתדרות כי עובד סיעוד שנוסע ממטופל אחד לשני יהיה זכאי לתשלום עבור חצי שעת עבודה. העובדים יהיו זכאים לביטוח ריסק למקרה נכות ומוות מהיום הראשון לעבודה למשך שישה חודשים, עד שיבוטחו לפנסיה, והושגה גם הסכמה כי תוקם קרן רווחה ותוגדל מכסת ימי המחלה והחופשה לעובדים. עוד קובע ההסכם כי העובדים יקבלו פנסיה מקיפה בשיעור 17.5% שתתבצע באופן מדורג על-פני 6 שנים. רכיב הגמל המופרש על-ידי המעסיק יהיה בתום התהליך 6%, לעומת 5% במכרז. כל הטבות אלה אינן קיימות במכרז של הביטוח הלאומי.
ההסכם אף מעניק זכות שימוע לעובדים לפני פיטורים. כמו בהסכם בענף השמירה, גם כאן מייחסים בהסתדרות חשיבות גדולה לסעיף זה לאור גלי הפיטורים במשק נוכח המצב הכלכלי. המכרז לעומת זאת מאפשר למעסיקים פיטורים שרירותיים ואינו מחייב זכות שימוע.
בהסתדרות דורשים מהביטוח הלאומי לתקן את המכרז לפי תנאי ההעסקה שנקבעו בהסכם. "כל מה שאנו דורשים מהביטוח הלאומי זה לאפשר לעובדים ליהנות מתנאים משופרים שהשגנו עבורם. ברור שאם המכרז יעבור לא יתנדבו חברות הסיעוד לתת לעובדים תנאים טובים יותר", אמר תקן.

תאריך:  13/11/2008   |   עודכן:  13/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ביטוח לאומי טירפד הסכמנו עם חברות הסיעוד"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בין אם באופן מודע, ובין אם לא, הורים עושים שימוש בילדים כתירוץ אישי ופומבי לאי קיום יחסי מין    זוגות לא מקיימים יחסי מין עקב תשישות, מחזור חודשי ולחץ בעבודה    הורים מתכננים מראש מתי לקיים יחסי מין
אלעזר לוין
מונה על-ידי המדינה, יחד עם שניים נוספים, כדירקטור בבנק לפיתוח התעשיה לשלוש שנים
רותי אברהם
מנהל רשות המים בעדות בפני ועדת החקירה הממלכתית למשבר המים: הכתובת הייתה על הקיר, אך לא היה מי ש'יקרא אותה' בנציבות המים    האזרחים ישלמו את המחיר - 17 מיליארד שקלים - באמצעות מיסוי
משה ריינפלד
החברה האם של הענק מהונג קונג, שהיא חברה ממשלתית סינית, תזרים 1.5 מיליארד דולר כדי לכסות את הפסדיו מהימור כושל על שערי מטבעות
משה ריינפלד
התמוטטות שלושת היצרנים תגרום לאובדן 3 מיליון מקומות עבודה    מתנגדי ההצלה: עדיפה פשיטת רגל    הקונגרס ידון בהצלת ביניים בשבוע הבא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il