X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנחיה חדשה מצד משרד האוצר מתירה למנהלי קופות גמל וקרנות פנסיה לאפשר לעמית לקבל את כספו רק תוך 20 ימים ולא עד 7 ימים כפי שהיה עד כה המשמעות: בבורסה יורדת נאנסים העמיתים לספוג הפסדים גם לאחר שהחליטו למשוך כספם
▪  ▪  ▪
ענתבי. פגיעה בעמיתים [צילום: פלאש 90]

דווקא בתקופת משבר כלכלי זו, שבה הבורסה תנודתית מתמיד והפסדי הון כבדים נרשמים מדי יום, עולה כי משרד האוצר אישר לגופים החוץ-בנקאיים, כגון בתי השקעות וחברות ביטוח, המנהלים קופות הגמל וקרנות הפנסיה (בעקבות רפורמת ועדת בכר), לעכב את העברת כספו של עמית בקופה/בקרן אל גוף מנהל אחר.
ההחלטה התקבלה על-ידי המפקח על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר, ידין ענתבי, במטרה לסייע לקרנות ולקופות להתגבר על המשבר הנוכחי בשוק ההון. ואולם, ההחלטה פוגעת בעמיתים והיא גורמת לכעס רב, שכן, בימים שהבורסה צוללת מקשה האוצר על העמיתים להיחלץ במהירות מהקופות/קרנות ולקבל את כספם בערכו הנוכחי.
פרק הזמן המקסימלי לו נדרש בית השקעות כעת כדי להעביר את קופת העמית עלה - משבעה ימים, לפרק זמן של כ-20 ימים, מבלי שיצאה כל הודעה מסודרת על כך לציבור, כך נודע (יום ה', 13.11.08) למערכת News1 ממידע שהגיע אליה מאחת העמיתות, מ.ש (השם המלא שמור במערכת) החברה בחברת דש קופות גמל.
"לא מספיקה החוצפה שבהעלאת פרק הזמן הנדרש להעביר את כספי העמית דווקא בתקופה זו לעשרים ימים משבעה ימים, אלא גם שבתקופה זו אין הם מאפשרים ללקוח להפקיד את כספו, רק לפרק הזמן של תקופת המעבר, באפיק של פקדון שקלי. בפועל, העמית נהיה שבוי של בית ההשקעות, ויכול רק לצפות בהפסדיו המתעצמים כאילו עמד מול שוקת שבורה", אמרה מ.ש.
"ההשהיה תאפשר מתן זמן להתחרט"
בתגובה למכתב ששלחה מ.ש למשרד האוצר, נמסר לה בתגובה מיואב בן-אור, המשנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר, כי פרק הזמן החדש הדרוש להעביר את קופת הגמל או קרן הפנסיה הכרחי "לצורך הטיפול המנהלי בבקשת ההעברה, לצורך הנזלת כספים על-ידי מנהל ההשקעות של הקופה המעבירה ומבלי שתזדקק להנזלה מהירה העלולה לגרום לפגיעה פוטנציאלית ביתר העמיתים", לדבריו.
כמו-כן ציין בן-אור במכתבו כי נועדה לאפשר לעמית להתחרט ולחזור בו מהחלטתו שכן "יש לזכור כי מדובר כאן על חסכון לטווח ארוך המיועד לגיל פרישה וכל החלטה אודות חסכון זה צריכה להתקבל בכובד ראש ולאחר מחשבה מעמיקה".
המידע בדבר ביצועי הקופות נעלם
מתברר שאישור האוצר להארכת פרק הזמן הדרוש להעברת קופות הגמל או קרנות הפנסיה איננו סוף פסוק. מניסיונותיה של מ.ש לבדוק באתר הבנק את מצב קופת הגמל שלה, התברר כי הבנקים הסירו את המידע בדבר ביצועי קופות הגמל מן האתרים.
בפנייה של חברת-הכנסת אסתרינה טרטמן לממונה על שוק ההון ביטוח וחכסון במשרד האוצר, ידין ענתבי, ביקשה חברת הכנסת "לבחון מתן מענה לציבור המבוטחים, העמיתים והציבור הרחב לאור פניות ציבור רבות המגיעות ללשכה". במכתב הוסיפה טרטמן: "מפניות הציבור עולה, כי לאחר חקיקת חוק בכר נמנע מהציבור לקבל מידע אישי על החיסכון הפנסיוני וקופות הגמל באמצעות המערכת הבנקאית הנגישה לציבור הרחב. הדבר גורם לחוסר שביעות רבה בקרב הציבור. עוד עולה כי בתי ההשקעות המנהלים את קרנות הפנסיה אינם ערוכים מחשובית ולוגיסטית ליתן שירות לציבור הרחב. כך מתקשה האזרח להשיג טלפונית את בית ההשקעות ו/או להעביר הוראות לשינוי מסלולי ההשקעה".
משיחת News1 עם ח"כ טרטמן עולה כי נכון לאתמול, הגישה למידע באתרי הבנקים עדיין איננה אפשרית: "אני ממתינה לתשובה בכתב בנושא ממר ענתבי, הממונה על תחום הביטוח והחסכון באוצר", אמרה טרטמן, "מייד לאחר שהעניין יטופל אני מתכוונת לדאוג גם לצמצום פרק הזמן הנדרש לעבור בין הקופות".

תאריך:  13/11/2008   |   עודכן:  13/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר פוגע בזכויות העמיתים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יותר מזה גם הוחלפו טפסים
ykl  |  13/11/08 18:32
2
כותרת ללא תוכן ממשי
בעל קופת גמל  |  17/11/08 22:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
משערים שמדובר בפעולה של קיצונים סונים העויינים את אירן השיעית    החטיפה אירעה בפשאוור, שבה נרצח ביום ד' עובד סיוע אמריקני
אלעזר לוין
קנה מהמינהל מגרש ב-6.8 מיליון שקל    רמי לוי מתרחב לאשקלון - קנה מגרש לסופרמרקט ב-1 מיליון שקל
אלעזר לוין
הציעו 50 מיליון שקל למגרש יוקרתי בתל אביב לעומת 80 מיליון שקל הערכת שמאי    נמכרו רק 8 מתוך 32 מגרשים בביתר עילית    4 מגרשים מסחריים במישור אדומים - ללא קונה    אין ביקוש למגרשים בקצרין, אילת ובמגדל העמק    רק בהוד השרון עדיין קונים מגרשים לקוטג'ים בכ-1 מיליון שקל
גלית יצחק
מדיווחי המשטרה ומשרד הבריאות הישראלי עולה, כי יותר מ-50% מהתרופות שנמכרו דרך מודעות בעיתון, נמצאו מזוייפות ועקב כך הן מהוות סכנה לבריאות הציבור
משה ריינפלד
מספר הנפגעים קטן יחסית משום שהבניין קרס בהפסקה בשעה שהילדים לא היו בו    השלטונות: כמו הבניין שהתמוטט ביום ו', גם כאן הייתה הסיבה: בנייה זולה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il