X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט אישר פשרה בפרשת בנק מסחר מנהליו לשעבר של הבנק ישלמו לקופת הפירוק 12 מיליון שקלים השופטת: היה ראוי לברר כיצד בוצעה מעילה מתחת לאפם של הנהלת הבנק והדירקטורים
▪  ▪  ▪
אלון. מעילה מתחת לאף [צילום: פלאש 90]

שופטת בית משפט המחוזי ורדה אלשיך אישרה (יום ה', 13.11.08) "בלב כבד", פשרה בין מפרק הבנק למסחר אשר קרס בעקבות מעילה של פקידת הבנק אתי אלון, לבין מנהלי הבנק והדירקטורים לשעבר. הפשרה קובעת כי מנהליו לשעבר של הבנק, יו"ר הבנק ובעליו, שמיל ובר, ומנכ"ל הבנק משה ליבוביץ, ישלמו לקופת הפירוק 12 מיליון שקלים. מקור הכסף - חברת הביטוח וכיסם של המנהלים.
השופטת ורדה אלשיך ציינה כי למרות שסברה כי יש לקיים הליכים משפטיים לבירור הפרשה, החליטה לאשר את הפשרה בעיקר בשל הסכמת הנושה העיקרי, בנק ישראל, וגם בשל החשש כי בעקבות התמשכות ההליכים משפטיים, פוליסת הביטוח ההולכת ומתכלה לא תאפשר אם יהיה צורך בכך, מימוש פסק דין בעת מיצוי ההליכים.
מדובר לדבריה בפרשה חריגה, ב"בנק שקרס, בעקבות חשיפתה של אחת המעילות החמורות ביותר בתולדות המערכת הבנקאית הישראלית. לא זו בלבד, כי הדברים אמורים במעשים אשר התמשכו באין-מפריע על-פני תקופה ארוכה, אלא שהיקף המעילה עלה פי כמה על ההון העצמי של הבנק".
אין כל צורך להכביר מילים, כתבה השופטת, "אודות הנזק הכבד שנגרם - הן לקופה הציבורית שנשאה בכתבי השיפוי עליהם נאלץ בנק ישראל לחתום, והן ללקוחות שאמנם זכו בסופו של יום בפקדונותיהם, אולם זאת לאחר שהות ארוכה אשר גרמה לחלק מהם נזקים ניכרים, אף מעבר לסכומי הכסף הממשיים".
כנובע מכך נוצרה, לדבריה, תחושה קשה כלפי כלפי הדירקטורים, ובעיקר הבכירים והותיקים ביניהם, כגון בעליו של הבנק ויו"ר הדירקטוריון שמיל ובר. "קשה היה שלא לתהות הכיצד בוצעה מעילה בהיקף כה גדול, ולאורך פרק זמן כה ארוך. זאת, 'מתחת לאפם' של הנהלת הבנק והדירקטוריון שלו, הטוענים כי לא ידעו דבר, והניחו למועלת להמשיך במעשיה בלא הפרעה".
לדברי השופטת, גם ללא דיון בשאלה אם ניתן לתרגם את התחושה "להטלת אחריות משפטית", אין ספק כי יש בכל אלו כדי לעורר "אינטרס ציבורי כבד-משקל לבירור הפרשה, שלא לדבר על תמיהה האם, בהנחה כי יו"ר הדירקטוריון וחברי הדירקטוריון 'אינם אחראים' על גילוי ומניעת מעשים כאלו, מה תוכן אמיתי יש בסמכותו וביעודו לפקח, ולו באורח כללי, על התנהלות הגוף שעליו הוא מופקד?".
השופטת מתחה ביקורת על הטענה שהשמיע עו"ד עופר צור, בא-כוח בעליו של הבנק, ובר, כי מדובר היה בתביעה חסרת יסוד. "לו היו הנימוקים לקבלת הפשרה המוצעת מבוססים אך ורק על שאלת סיכויי התביעה, במצב כזה הייתי מסרבת לאשר את הפשרה ועומדת על בירור התביעה עד תום".
בסיכום, הדגישה כי החליטה "ולא בלב קל" לאשר את הפשרה. "אמנם סיכויי התביעה הינם טובים, אולם מאידך-גיסא, סיכויי הגבייה, קרי הפרעות בפועל מן הנתבעים לאחר ההצלחה בתביעה, הינם פחותים בהרבה ובעייתיים מאד".
במצב זה "נוכח העובדה כי הנושה הגדול והכמעט בלעדי של הבנק, תומך באישור הפשרה וחושש - באורח שלא ניתן להפריכו - מחסרון כיס שייגרם לו במידה וזו לא תאושר, הרי שעניין לנו בשיקול מהותי בזכות אישור הפשרה, וכנגד כפיית רצון בית המשפט והעדפתו על שיקולי התועלת של הנושה, דבר שיבוא למעשה על חשבון הקופה הציבורית. זאת, כאשר אין להתעלם מכך, כי גם שיפוי נזקי הקופה הציבורית הינו חלק בלתי נפרד, ואף חשוב, משקלול 'האינטרס הציבורי' בכל הנוגע לפרשה בעייתית ואומללה זו".

בית משפט המחוזי תל אביב בשא 18565/08
תאריך:  13/11/2008   |   עודכן:  13/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פשרת הבנק למסחר אושרה "בלב כבד"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מילים ריקות מתוכן
לשופטת אלשייך  |  13/11/08 18:23
 
- חנן וייס- "בלב כבד", ?!
אדוני תחשוב שנית  |  13/11/08 21:14
2
אם היית מכירה את מיכל רייס ה
גב' כהן מחדרה  |  14/11/08 01:31
3
נחמן שטרן
חיימקה  |  15/11/08 22:27
4
שאלתי לשופטת הדגולה .
פנינית   |  16/11/08 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
דירקטוריון הבורסה החליט: שיעור האחזקה המינימלי שיותירו בעלי עניין לציבור, בכל מדדי הבורסה, יופחת מ-25% ל-20%    התקנה תאפשר לבעלי ההון לרכוש יותר מניות של חברותיהם, על חשבון אחזקות הציבור
משה ריינפלד
בשבוע שעבר הוגשו בארה"ב 516,000 תביעות חדשות לדמי אבטלה, שיא של שבע שנים    הגירעון במאזן המסחרי הצטמצם בספטמבר בגלל הוזלת הנפט
אורן בוקשטיין
פסיקת בג"צ בעניין הסייף שומר המסורת מכה גלים. הספורטאים: "זה ביזיון"
אלעזר לוין
חברת רוזבאד בשליטתו תקבל 36 מיליון שקל, ותרשום רווח של 5 מיליון שקל לפני מס    לפני עשרה ימים מכר נכס נוסף ב-25 מיליון שקל
עופר וולפסון
הנחיה חדשה מצד משרד האוצר מתירה למנהלי קופות גמל וקרנות פנסיה לאפשר לעמית לקבל את כספו רק תוך 20 ימים ולא עד 7 ימים כפי שהיה עד כה    המשמעות: בבורסה יורדת נאנסים העמיתים לספוג הפסדים גם לאחר שהחליטו למשוך כספם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il