X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הלהיט הקולנועי החדש "אדמירל" מציג את אלכסנדר קולצ'ק שנלחם נגד המהפכה הקומוניסטית ברוסיה כגיבור, ומזכיר לרבים את עלייתו של פוטין
▪  ▪  ▪
הדימויים בסרט - כדרכו של פוטין לצמרת [צילום: AP]

בעיני הקומוניסטים היה האיש ארכי-נבל: מגן המדכאים, אוייב המעמד. כך הציגו עשרות שנים בסרטים ובספרי הלימוד את האדמירל אלכסנדר קולצ'ק, שהנהיג את הניסיון להדוף את המהפכה של 1917 שהביאה לידי הולדת המדינה הסובייטית.
כעת בא סרט אפי, בהשקעה של 20 מיליון דולר, ובתמיכת ממשלת רוסיה, ומפאר את דמותו של קולצ'ק כאיש שכמעט הציל את רוסיה. מהפך כזה נראה מוזר, ארבע שנים בלבד לאחר שוולדימיר פוטין ביכה את התמוטטות ברית-המועצות כ"אסון הגיאופוליטי הגדול ביותר של המאה".
אבל מאז תחילת נשיאותו של פוטין בשנת 2000, ועד לתקופת נשיאותו של יורשו דמיטרי מדוודב, מנסה הקרמלין להציג עצמו לרוסים בכל תדמית - ממשיך העבר הסובייטי ובו בזמן מחדש סמלים מימי הצארים.
הסרט, עתיר הדגלים הרוסיים, ספינות המלחמה והטקסים הדתיים האורתודוכסיים הרוסיים, נותן פירוש חדש לקריירה המנומרת של קולצ'ק, שעמד בראש ממשלה אנטי-קומוניסטית והחזיק בתואר "השליט-העליון".
אומץ לבו של קולצ'ק ואמונתו מוזכרים שוב ושוב בסרט "אדמירל" - החל מפיקודו העשוי בלא חת נגד הגרמנים במערכה הימית במלחמת העולם ה-1 ועד לסירובו שיכסו את עיניו כאשר הוצא להורג לפני כיתת יורים במלחמת האזרחים הרוסית 1923-1917.
כדי להדגיש את אדיקותו הדתית, מראה הסרט כיצד מורידים את גופתו דרך חור שנקדח במעטה הקרח של נהר בסיביר.
את דמותו של קולצ'ק מגלם קונסטנטין חבנסקי, גיבור סדרת סרטי הערפדים "משמר לילה", הפופולריים במערב. הסרט מלווה את הגיבור מעת שהיה קצין בצי הצארי, דרך מאמצי המלחמה של הרוסים הלבנים, כוחות מתנגדי המהפכה בסיביר, עד להוצאתו להורג ב-1920. יש המשווים את הדימויים בסרט לדרכו של פוטין לצמרת.
כפי שפוטין בנה את שרשרת הפיקוד שלו, גם 'אדמירל' בונה קו היסטורי חדש, כותב המבקר הרוסי גלדילשצ'יקוב, במהדורה הרוסית של השבועון ניוזוויק.
קומוניסטים OUT צאר IN
הסרט מכר מאז הצגת הבכורה ב-9 באוקטובר 4 מיליון כרטיסים במה שמתואר כהפצה רחבה ביותר ברוסיה מעולם. יוצרי הסרט, שביים הבימאי הרוסי הנודע אנדריי קרבצ'וק, מתכננים להפיצו בארה"ב ובמקומות אחרים ברגע שימצאו מפיצים, כך מסר המפיק דמיטרי נלידוב.
ממשלת רוסיה מימנה חלק מהסרט, כנראה מתוך רצון להחליף את הנרגנות של הציבור הרוסי לאחר נפילת ברית-המועצות בפטריוטיזם וגאווה. מדיניות זו כבר הביאה ליצירת סדר של סרטים רוסיים המפארים את עברה של המדינה, כמה מהם הצלחות קופתיות ואחרים כשלונות מהדהדים. ואולם "אדמירל" הוא הראשון שמעלה דמות שלחמה במייסדי המדינה הסובייטית לדרגת קדוש.
הסרט אומנם אינו דוחה את העבר הקומוניסטי של רוסיה, אך הפופולריות שלו מרמזת כי העידן הסובייטי מאבד בהדרגה את חנו ותומכיו המובהקים נעלמים, וכי העבר הצארי מושך יותר את מיליוני הרוסים.
זמן קצר לפני שהוצג הסרט, הכריז בית המשפט העליון של רוסיה על הצאר ניקולאי ה-2, אשתו וילדיו, שהוצאו להורג ב-1918, כקורבנות של דיכוי פוליטי, וטיהר אותם רשמית.
הסרט "אדמירל" הוא טיהורו של קולצ'ק, המתאר אותו כאדם נחוש החלטה, בעל אמונה עמוקה באל ונאמנות בלתי מעורערת לרוסיה.

תאריך:  16/11/2008   |   עודכן:  16/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
לימור דומניץ-גשרי מונתה לתפקיד    דומניץ-גשרי: "אני מאמינה שבשנים הקרובות נצליח לתת לקהילה הרפואית הגלובלית פתרונות ייחודיים לצרכים אמיתיים הקיימים כיום"
אינדקס מדיה
יצא לאור מדריך בידור ובמה, המדריך המוביל בענף הבידור בישראל    החידוש במדריך - כל נמען קיבל מספר מזל וישתתף בעשרות הגרלות במהלך השנה
רונית נאור
שיחה קצרה עם בעלת גלריית ליאם, המחפשת עוד דרך לרגש ולהתרגש במהלך חופשה בצימר
יפעת גדות
השבוע פתחה אוניברסיטת אוקספורד בחקירה, לאחר שסטודנטים אירגנו מסיבה בה ביקשו מהאורחים להגיע כשהם לבושים כיהודים חרדים הנושאים איתם שקים של כסף    נושא המסיבה: "הביאו יהודי כשר למסיבה"
רותי אברהם
העליון הורה למתיישבים להתפנות מרצונם מבית השלום בתוך 3 ימים, או שיפונו בכוח    השופטים: הנכס יוחזק בידי המדינה עד להכרעה בבית משפט המחוזי בדבר הבעלות    המתיישבים חוייבו בהוצאות של 15 אלף שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il