X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חולות סרטן שהשתתפו בקבוצת טיפול פסיכולוגי היו בסבירות נמוכה ב-56% למות מסרטן שד ובסבירות נמוכה ב-45% לסבול מהישנות המחלה מומחים בתחום: לא הגיוני שחולים ישתתפו בהתערבויות פסיכולוגיות כשהמטרה היא הארכת חיים
▪  ▪  ▪
חיזוק המערכת החיסונית [צילום: דורון גלעד]

טיפול פסיכולוגי קבוצתי לנשים עם סרטן שד יכול לעזור לא רק להתמודד טוב יותר עם המחלה, אלא גם להאריך חיים. כך דיווחו מדענים אמריקנים הבוקר (יום ב', 17.11.08).
הרעיון כי טיפול מסוג זה יכול להאריך את ההישרדות בקרב חולי סרטן שנוי במחלוקת מזה שני עשורים, ומחקרים שנעשו בעבר הניבו תוצאות סותרות.
עורכי המחקר, מאוניברסיטת אוהיו, חקרו 227 נשים עם סרטן שד. כמחצית מהנשים השתתפו לאורך שנה בטיפול קבוצתי שכלל 12-8 חולות, ונוהל על-ידי שני פסיכולוגים קליניים. האחרות לא השתתפו בטיפול.
לאחר 11 שנים, הנשים שהשתתפו בקבוצת הטיפול היו בסבירות נמוכה ב-56% למות מסרטן שד, ובסבירות נמוכה ב-45% לסבול מהישנות המחלה.
  • ממצאי המחקר פורסמו בעיתון "Cancer".
הישרדות, לדברי החוקרים, היא ה'שורה התחתונה' כשמדובר בסרטן. לכן, כשהתוצאות הראו נשים בריאות לאורך שנים רבות יותר מדובר בהשפעה משמעותית ביותר.
חלק מהמומחים קיבלו את הממצאים 'בעירבון מוגבל' ואמרו כי התערבויות פסיכולוגיות נתגלו ברוב המחקרים המבוקרים כטיפול המשפר את איכות החיים ומפחית לחצים, אך מעולם לא הוכח יתרון מטיפולים פסיכולוגיים אלו בהיבט של הארכת חיים.
חיזוק המערכת החיסונית
הנשים במחקר סבלו מסרטן שד בשלב 2 או 3, בו הגידול התפשט לבלוטות הלימפה הקרובות לשדיים או לדפנות החזה או לעור, אך לא לאזורים מרוחקים יותר בגוף.
החוקרים ציינו כי מטרת הפגישות הקבוצתיות, בין יתר המטרות, הייתה להפחית את הלחץ והמצוקה של הנשים, ללמד אותן כיצד להירגע ולשפר את כישורי ההתמודדות, את התזונה ואת הרגלי ההתעמלות, וכן לעודד אותן להפסיק לעשן ולשתות אלכוהול.
הם משערים כי שיפור ההישרדות נבע מתפקוד חיסוני טוב יותר בעקבות הירידה בלחץ.
הפגישות הטיפוליות החלו לאחר שהנשים עברו ניתוח לסרטן השד ולפני שהחלו בטיפול כימותרפי ובטיפולי ההקרנות. הן השתתפו בפגישות שבועיות במשך ארבעה חודשים ופגישות חודשיות במשך שמונה חודשים נוספים.
בקרב 54 מהנשים שמתו במהלך תקופת המחקר, אלו שהשתתפו בקבוצות הטיפוליות חיו זמן רב יותר מאחרות, ובקרב הנשים שהמחלה חזרה אצלן, הישנות המחלה אירעה מאוחר יותר בקרב אלו שהשתתפו בפגישות הקבוצתיות.
יש לציין כי מספר המשתתפות שהשתתפו בטיפול הקבוצתי היה קטן.
ישנן עדויות ברורות לכך שהתערבויות פסיכולוגיות כאלו יכולות לשפר את מצב הרוח ואת איכות החיים, לעזור להתמודד עם הטיפול הרפואי ולשפר את ההרגשה הכללית גם כן. אך יחד עם זאת, יש להיזהר לפני שניתן יהיה להמליץ על טיפולים כאלו במטרה להאריך חיים.

תאריך:  17/11/2008   |   עודכן:  17/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול קבוצתי - להארכת חיים של חולי סרטן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט גזר 45 חודשי מאסר בפועל על דוד כהן "השליח" בפרשת הירשזון    השופט: כהן גנב כדי להחזיר חובות הימורים בשוק האפור והוא נמנה על "הדרג הנמוך בשרשרת הגניבה"    ועוד, כהן "לא גילה מיומנות עבריינית"
משה ריינפלד
כ-30,000 איש פונו מבתיהם בחמשת ימי השריפה, ואלפים ממשיכים להימלט, עם התפשטות האש    הרוח שככה ומאפשרת מאמצי כיבוי מהאוויר    בתמונה: מדרגות המובילות לבית שחרב [צילום: AP]
משה ריינפלד
הציוד נועד להתאים את התחנה למגורי ששה אנשי צוות מיוני    צילומי המעבורת מהתחנה לא הצביעו במבט ראשון על תקלות במעטה התרמי    [צילום: AP]
יפעת גדות
ממצאי מחקר חדש מצביעים על קשר בין צריכה גבוהה של שומנים רוויים לגידולים סרטניים של המעי הדק
משה ריינפלד
גריקויץ אספיאזו רובינה, החשוד ברצח שני שוטרים ספרדים ובפיגוע מכונית תופת בנמל התעופה של מדריד בסוף 2007, נלכד בפירנאים הצרפתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il