X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מצטרפת לגוש האירו השרוי רשמית במיתון, לאחר שהתברר שגם אצלה התכווץ המשק שני רבעונים רצופים ארה"ב תהיה במיתון רשמי רק בסוף השנה
▪  ▪  ▪
מופתעים ביפן מהמיתון [צילום: AP]

המשק היפני שקע ברבעון השלישי של השנה במפתיע למיתון רשמי, עוד לפני שהורגשו בו תוצאות המשבר הפיננסי במלוא עוצמתן, והצטרף בכך לגוש האירו האירופי. ביולי-ספטמבר התכווץ המשק היפני ב-0.4%. ארה"ב נמצאת אף היא בדרך למיתון, לאחר שהמשק שלה התכווץ ברבעון השלישי, וקצב הצמיחה של המשק הסיני הואט במהירות.
לנוכח התפשטות המיתון הכלכלי בעולם, התעלמו (יום ב', 17.11.08) השווקים בעולם מהתחייבותם של מנהיגי קבוצת G20 לדרבן את הצמיחה ולבצע רפורמה במערכת הפיננסית. מחיר הנפט נפל בדולר שלם אל מחת ל-56 דולר החבית, ושוקי המניות נפלו באסיה.
תחזיות כלכליות קודמות קבעו כי המשק היפני לא ישקע ברבעון השלישי למיתון הראשון שלו אחרי שבע שנים. אבל שר הכלכלה קאורו יואסאנו, טען כי לא הופתע מהתכווצות המשק והביע דאגה גם לגבי סין השכנה.
"כפי שנתונים מלמדים, כלכלת סין מאיטה את קצב הצמיחה. אנחנו רואים סימנים ברורים שהמשבר הפינסי העולמי משפיע גם על משקי BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין) אמר יוסאנו במסיבת עיתונאים בטוקיו.
נתוני הרבעון השלישי ביפן עדיין אינם משקפים את מלוא השפעת המשבר שפרץ בספטמבר, מוטט בנקים בוול סטריט ואיים להפיל את המערכת הפיננסית כולה. יפן חמקה כמעט לחלוטין מההשלכות הראשונות של המשבר בשוק המשכנתאות האמריקני בשנה שעברה. היא חשה בזעזועים גדולים ראשונים רק באוקטובר לאחר נפילת שוק המניות בטוקיו, שאילץ את הבנקים לנסות לגייס הון חדש. התחזקות של הין פגעה ביצוא היפני וגרמה קשיים שלא היו לו זה עשרות שנים.
גוש האירו כבר הודיע על המיתון הרשמי הראשון שלו מאז הקמתו ב-1999. רוב הכלכלנים צופים כי ארה"ב תיכנס למיתון רשמי כבר ברבעון האחרון של 2008.
סיוע לפקיסטן ולאיסלנד
בריטניה הייתה הראשונה שנכנסה למיתון רשמי, והמשק שלה צפוי להתכווץ בשיעור התלול ביותר אחרי כמעט 20 שנה ברבעון הראשון של השנה הבאה. האבטלה בבריטניה תעלה עד 2010 לכ-3 מיליון נפש.
מנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית דומיניק שטראוס אמר ל-BBC כי הבנק המרכזי האירופי מתכוון לקצץ בשערי הריבית, והזהיר כי הקרן תזדקק לפחות ל-100 מיליארד דולר תוספת מימון לחצי השנה הבאה.
הקרן הודיעה בשבת כי הסכימה לתת לפקיסטן מלווה חירום בסך 7.6 מיליארד דולר כדי לבלום את המשבר במאזן התשלומים שלה ולסלול את הדרך לתוכנית הצלה כלכלית רחבה יותר.
ביום א' הודיעה איסלנד, שאף מדינה על סף פשיטת רגל, כי הגיעה להסדר עם כמה מדינות באיחוד האירופי על הדרכים להחזיר לאלפי חוסכים זרים בבנקים שלה את כספם המוקפא כעת. בכך הכשירה את הדרך לקבלת מלווה מקרן המטבע הבינלאומית בסך 6 מיליארד דולר.

תאריך:  17/11/2008   |   עודכן:  17/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ארבעה עובדי המינהל נעצרו    בעצורים גם כדורגלן העבר קובי בלדב ואשתו העיתונאית לימור    27 חשודים עוכבו לחקירה
יפעת גדות
חולות סרטן שהשתתפו בקבוצת טיפול פסיכולוגי היו בסבירות נמוכה ב-56% למות מסרטן שד ובסבירות נמוכה ב-45% לסבול מהישנות המחלה    מומחים בתחום: לא הגיוני שחולים ישתתפו בהתערבויות פסיכולוגיות כשהמטרה היא הארכת חיים
רותי אברהם
בית המשפט גזר 45 חודשי מאסר בפועל על דוד כהן "השליח" בפרשת הירשזון    השופט: כהן גנב כדי להחזיר חובות הימורים בשוק האפור והוא נמנה על "הדרג הנמוך בשרשרת הגניבה"    ועוד, כהן "לא גילה מיומנות עבריינית"
משה ריינפלד
כ-30,000 איש פונו מבתיהם בחמשת ימי השריפה, ואלפים ממשיכים להימלט, עם התפשטות האש    הרוח שככה ומאפשרת מאמצי כיבוי מהאוויר    בתמונה: מדרגות המובילות לבית שחרב [צילום: AP]
משה ריינפלד
הציוד נועד להתאים את התחנה למגורי ששה אנשי צוות מיוני    צילומי המעבורת מהתחנה לא הצביעו במבט ראשון על תקלות במעטה התרמי    [צילום: AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il