X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גם כדאיותו הכלכלית עלתה התשואה של הפרויקט עלתה מ-5.3% ל-6.1% עלות הקו התייקרה ב-1.7 מיליארד שקלים, לכ-6 מיליארד שקלים
▪  ▪  ▪
זינוק בעלות הפרויקט

עלות פרויקט הקו המהיר לירושלים של רכבת ישראל זינקה אומנם ב-40%, אך גם כדאיותו הכלכלית גדלה: ל-TheMarker נודע כי בניתוח מחודש שביצע משרד התחבורה למימון הפרויקט נמצא כי שיעור התשואה הפנימי (IRR) של הפרויקט הוא 6.1%, לעומת תשואה של 5.3% בלבד בבדיקת הכדאיות הכלכלית שבוצעה לפרויקט ב-2004.
עלות פרויקט הקו המהיר לירושלים (A1) זינקה באחרונה מ-4.2 מיליארד שקלים לכ-6 מיליארד שקלים. עוד נמצא כי יחס העלות-תועלת של הפרויקט צמח באופן משמעותי מ-0.67 ל-0.83. הערך הנוכחי הנקי של הפרויקט (NPV), כלומר, הרווחיות הצפויה של הפרויקט (היוון תזרים המזומנים העתידי), עלה אומנם ממינוס 640 מיליון שקלים למינוס 780 מיליון שקלים, אך בענף התחבורה מציינים כי שינוי תאריך ההיוון מ-2004 ל-2007 יביא לצמצום הפער עד כדי 80 מיליון שקלים בלבד - פער זניח לכאורה בפרויקט בסדר גודל שכזה.
במשרדי הממשלה הופתעו מן הנתונים שכן לפי הערכות, הגידול החריג בעלויות הפרויקט צפוי היה להפחית באופן משמעותי מכדאיותו הכלכלית.
את הסיבה לתוצאות החיוביות לעומת הבדיקה ב-2004 תולים בענף בסקרים חדשים על הביקושים החזויים לקו הרכבת, הצופים כ-7 מיליון נוסעים בשנה הראשונה להפעלתו; בערכים גבוהים יותר של זמן אבוד למשק; וכן בהארכת משך הפרויקט לצורך החישוב מ-20 שנה ל-40 שנה.
לפני כשלושה חודשים סיכמו משרדי האוצר והתחבורה על עריכת בחינת כדאיות כלכלית מחודשת לפרויקט, לאחר שהרכבת דיווחה על התייקרות הפרויקט ב-1.7 מיליארד שקלים במסגרת חריגה כוללת של כ-4 מיליארד שקלים מתקציב הפיתוח שאושר.
במהלך הדיונים בין נציגי משרדי האוצר, התחבורה והרכבת על הסכם הפיתוח המעודכן, סוכם על ביטול פרויקט קשת מודיעין, שעתיד היה לחבר את העיר מודיעין לקו המהיר לירושלים, ובכך הוזלה עלות A1 בכ-200 מיליון שקלים.
הדוח הסופי של ניתוח הכדאיות הכלכלית שנערך בידי חברת A.B. Plan שבבעלות ד"ר חיים אבירם, יונח במהלך השבוע על שולחן שרי האוצר והתחבורה. יש להזכיר, כי לפני כשנה בדיוק זכו קבוצת שפיר הנדסה בשיתוף חברת הכרייה האוסטרית אלפינה, במכרז לכריית המנהרות בקטע שבין שער הגיא לעמק ארזים, בהיקף של כ-1.6 מיליארד שקלים. ואולם, עד כה טרם אושרה יציאתן לעבודה.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  17/11/2008   |   עודכן:  17/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלות הקו המהיר לירושלים זינקה ב-40%
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חשבון פשוט
קרל מרקס  |  17/11/08 19:03
2
עוד נראה הרבה כתבות כאלה
מדינת חלם  |  17/11/08 19:44
3
אז מקורבנו יקבלו עוד כמה שקלים
אריק המתעניין  |  17/11/08 22:48
4
חלם בישראל
אזרח בחלם  |  17/11/08 23:34
5
מסתירים הכול מאחורי מילים
ירון זכאי  |  18/11/08 00:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יו"ר ההסתדרות טען כי אין ממש בתוכנית החירום של האוצר להצלת המשק: "בהיעדר רשת ביטחון ותמריצים שימנעו פיטורים - הרי שאין בשורה לעובדים"    דרש מן האוצר פתיחה במו"מ מיידי על רשת ביטחון לעמיתים בקרנות ובקופות הגמל ועל פיטורי העובדים    איים כי אם לא ייפתח מו"מ שכזה - ההסתדרות לא תבליג עוד
מאיה שני
מנהרה של רכבת תת-קרקעית שהייתה בבנייה קרסה במהלך סוף השבוע בסין    לפחות 7 הרוגים ו- 14 נעדרים
משה ריינפלד
בית משפט בצרפת קיבל את ערעור המדינה על פסק דין שקיבל טענת חתן כי נישואיו לא "תופסים" משום שכלתו הסתירה מפניו כי אינה בתולה
רותי אברהם
העליון הורה לחקור מי הדליף לעיתונאי יואב מתוך תיק החקירה של אביגדור ליברמן    ליברמן: לחקור למרות החסיון העיתונאי    הפרקליטות: הפתרון ל"מכת ההדלפות" - מערכתי    השופטים: מזוז ידווח על המימצאים בתוך 45 יום
איריס לקנר
דיוויד סיגל לטום תפריט דיאטה מדוייק ותוכנית אימונים מפרכת למדיי, אשר נלקחה מאוד ברצינות מצד הקרוז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il