X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ארגון גרינפיס ופעילים אחרים נגד ציד הלווייתנים מתכננים גם השנה להילחם בטבח שעושים היפנים בלווייתנים באנטרארקטיקה במסווה של "מחקר"
▪  ▪  ▪
ספינת ה"מחקר" היפנית [צילום: AP]

האנייה האם של צי ציידות הלווייתנים היפני הפליגה (יום ב', 17.11.08) למסע הצייד השנתי באזור אנטארקטיקה, כך הודיע ארגון איכות הסביבה "גרינפיס". פעילים נגד ציד הלווייתנים הודיעו כי ישבשו שוב את המסע היפני, לאחר שהתנגשויות בלב ים גרמה להפסקתו של המסע הקודם לפני שנה.
פקידי ממשלה בטוקיו סירבו לאשר כי האנייה ניסשין מארו הפליגה, מתוך תקווה לסכל צעדי מחאה. האנייה יצאה מנמל אינושימה שליד הירושימה תחת מעטה סודיות, מסר גרינפיס. שאר צי ציידות הלווייתנים יפליג מנמל אחר עוד החודש.
ציידי הלווייתנים היפנים מתכננים ללכוד השנה 935 לווייתני מינקי, שהם קטנים יחסית, ו-59 לווייתני סנפיר. פקידים יפניים אומרים כי לא יהיו שינויים בתוכניות הצייד על אף המחאות הבינלאומיות וירידת הביקוש לבשר לווייתנים ביפן עצמה.
גרינפיס וחבריו הפגינו בעת הפלגת האניה מהנמל, והניפו כרזה האומרת: "ציד הלווייתנים עומד למשפט". רק קבוצה קטנה של פקידים ובני משפחות של אנשי הצוות באו לנמל להיפרד מהאנייה. "החלטנו לא לקיים השנה טקס פרידה, מטעמי ביטחון", אמר נציג חברת הדיג. בשנה שעברה ניסו מפגינים לחבל ביציאת צי הציד מול החוף היפני.
יפן מחסלת מדי שנה בשנה 1,200 לווייתנים בשני מסעי צייד, באמתלה של תוכנית מדעית שטוקיו טוענת כי היא מספקת נתונים על אוכלוסיות, מנהגי תזונה ותפוצה של היונקים הימיים בימים שליד אנטארקטיקה וצפון מערב האוקיאנוס השקט. היפנים גם טוענים כי לווייתני מינקי אינם בסכנת הכחדה.
אפילו יפנים לא אוכלים לווייתנים
מסעי הציד המדעיים של יפן מותרים על-פי החלטת הוועדה הבינלאומית לציד לווייתנים, אך המתנגדים מכנים אותם מסווה לציד לוייתנים מסחרי, שנאסר ב-1986.
אוסטרליה הודיעה (יום ב', 17.11.08) כי תשקיע 3.87 מיליון דולר במחקר לווייתנים שאינו כרוך בקטילתם כדי להראות ליפן שאין צורך להרוג את בעלי החיים כדי לחקור אותם. המחקר יכלול סקרים אוויריים, מיפוי מלוויינים ומחקרים גנטיים.
בשנה שעברה התנגשה ציידת לווייתנים יפנית פעמיים במימי אנטארקטיקה עם הספינה "סי שפרד" בבעלות ארגון למען זכויות בעלי החיים. פעילי הארגון השליכו חומצה מסריחה על ספינה יפנית אחרת ופצעו קל שני ימאים. משטרת יפן מנהלת חקירה פלילית בפרשה. בשל השיבושים, נאלץ צי הציידות היפניות לשוב עם שלל 551 לווייתני מינקי "בלבד", כמחצית הכמות שתוכננה.
"סי שפרד" הודיעה כי היא מתכננת לשבש את הצייד היפני גם השנה.
היפנים צדים לווייתנים מאות שנים. ביפן הרבו לאכול בשר לווייתנים בשנים הרזות שלאחר מלחמת העולם השנייה, אבל הפופולריות של בשר זה צנחה ביפן המשגשגת של ימינו. אף שבשר לווייתנים מוגש בכמה מסעדות יוקרה בטוקיו, צריכתו מוגבלת לכמה קהילות לאורך החוף.

תאריך:  17/11/2008   |   עודכן:  17/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היפנים יוצאים לציד הלווייתנים השנתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי בר-אלי
גם כדאיותו הכלכלית עלתה    התשואה של הפרויקט עלתה מ-5.3% ל-6.1%    עלות הקו התייקרה ב-1.7 מיליארד שקלים, לכ-6 מיליארד שקלים
עופר וולפסון
יו"ר ההסתדרות טען כי אין ממש בתוכנית החירום של האוצר להצלת המשק: "בהיעדר רשת ביטחון ותמריצים שימנעו פיטורים - הרי שאין בשורה לעובדים"    דרש מן האוצר פתיחה במו"מ מיידי על רשת ביטחון לעמיתים בקרנות ובקופות הגמל ועל פיטורי העובדים    איים כי אם לא ייפתח מו"מ שכזה - ההסתדרות לא תבליג עוד
מאיה שני
מנהרה של רכבת תת-קרקעית שהייתה בבנייה קרסה במהלך סוף השבוע בסין    לפחות 7 הרוגים ו- 14 נעדרים
משה ריינפלד
בית משפט בצרפת קיבל את ערעור המדינה על פסק דין שקיבל טענת חתן כי נישואיו לא "תופסים" משום שכלתו הסתירה מפניו כי אינה בתולה
רותי אברהם
העליון הורה לחקור מי הדליף לעיתונאי יואב מתוך תיק החקירה של אביגדור ליברמן    ליברמן: לחקור למרות החסיון העיתונאי    הפרקליטות: הפתרון ל"מכת ההדלפות" - מערכתי    השופטים: מזוז ידווח על המימצאים בתוך 45 יום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il