X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ולס. האשמה רובצת עלי [צילום: פלאש 90]
6 שנות מאסר לאב שהרג תינוקו
בית משפט מחוזי גזר שש שנות מאסר על האברך ישראל ולס שהורשע בהריגת בנו התינוק השופטת חנה בן עמי: האב לא הביע חרטה על מעשיו על ולס נגזרו שנתיים על תנאי

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר (ג', 18.11.08) שש שנות מאסר על האברך ישראל ולס, מי שהורשע לפני כארבעה חודשים בהריגת בנו בן השלושה חודשים. האירוע התרחש לפני כשנתיים בשעת ערב מאוחרת, כשהאב ובנו התינוק נותרו לבדם בבית והתינוק לא חדל מלבכות. האב טלטל את בנו והתינוק הוטח בקיר ואיבד את הכרתו. הוא נפטר כעבור שמונה ימים. האב הועמד לדין והורשע בהריגת תינוקו.
בהחלטה על עונשו כתבה השופטת חנה בן עמי כי העבירה המיוחסת לנאשם היא "בין החמורות בספר החוקים. תחת שביתו של יצחק ז"ל [התינוק, ר.א.] יהיה מבצרו, הפך ביתו למקום ההתעללות בו, התעללות שהביאה למותו". היא הדגישה כי לא הביע חרטה.
מי ידע הכאב וחוסר האונים של התינוק
"מי ידע, מה סבל עבר יצחק ז"ל עד לאיבוד הכרתו", כתבה השופטת. "מי ידע הכאב וחוסר האונים, בעודו מטולטל על-ידי אביו מולידו, שמונה מכוח הטבע והדין להגן עליו, לגדלו ולטפחו. מי ידע סבלו של תינוק שכל שאיווה היה להביע מצוקתו, ובכיו הביא עליו את מותו. בשלבי ההתפתחות הראשונים של התינוק, בכיו הוא אמצעי הקשר כמעט היחיד שלו עם סביבתו. זוהי דרכו להביע את רעבונו, צימאונו, וכל צורך נדרש אחר. אדם סביר ובריא, השומע את בכיו של ילדו, מוּנע על-ידי הבכי לטיפול בו. הורה מן הישוב, נושא בלבו מטען של רחמים וחמלה אל ילדו. זהו משפטו של הטבע. זהו משפטה של כל חברה מתוקנת ובריאה".
עם זאת, הוסיפה כי החליטה להקל בעונשו של האב, בהתחשב בעובדה כי "מדובר באדם צעיר בראשית דרכו, שחי במסגרת מגוננת ולא התנסה באחריות או בחובה למטלות אחרות לבד מלימוד תורה. הוא לא ביקש לקפד את חיי בנו ולא רצה במותו, ופעל מתוך פזיזות וקלות דעת משילדו לא חדל מבכיו ולא איפשר לו להמשיך את שנת הלילה בה שקע".
היא ציינה עוד כי "משנוכח במצבו של התינוק לא השתהה והזמין מיד מד"א. שיקולים אלה ועוד אחרים שציין הסנגור, הביאוני שלא למצות עם הנאשם את מלוא חומרת הדין".
בכיו של התינוק הפריע
תינוקו של ולס, יצחק, נולד ביום 9.1.06, ואובחן כסובל ממום מסוג טורטיקולוס בשרירי צווארו. בהרשעה נקבע כי ב-2.4.06 בשעה 22:30 לערך, נשאר האב לבדו עם התינוק בבית. בכיו של התינוק הפריע לאב וזה סטר לו וטלטל אותו בחוזקה. התינוק נשמט מידי אביו וראשו נחבט בקיר. הוא הועבר לבית החולים ואושפז חסר הכרה במשך שמונה ימים עד לפטירתו.
ולס הועמד לדין והורשע בהריגה. זאת למרות מאבק קשה שניהלה הקהילה החרדית נגד מיצוי הדין עם ולס, בן למשפחה מיוחסת. בין היתר נטען כי מדובר היה בעלילה שנרקמה על-רקע השתייכות ולס לציבור החרדי. בטיעונים לעונש התייצבה לצד ולס שורה של נכבדים מקרב הציבור החרדי בהם, מי ששימש כמועמד לראשות עיריית ירושלים ח"כ מאיר פרוש, "איש ירושלים", מי שכיהן כסגן שר העבודה והרווחה ושר השיכון, הרב מנחם פרוש בן 93, וראש ישיבת המתמידים הרב בן ציון גוטפרב.
עונש שישקף סלידה
בא כוח התביעה עו"ד זוהר גיאת, טען כי יש למצות את הדין עם הנאשם ולגזור עליו מאסר בפועל ממושך לשנים רבות. העונש שבית המשפט צריך לגזור עליו צריך "לשקף את הסלידה מעצם המעשה ונסיבותיו, להרתיע ולהעביר מסר חד לציבור". הנאשם, "הסיר מעליו צלם אנוש כשהרג במו ידיו את בנו. הוא צריך לפיכך להיות מורחק מחברת אנוש לשנים רבות".
מנגד, בא-כוחו של ולס, עו"ד אביגדור פלדמן, מתח ביקורת על דרישת התביעה להשית עליו עונש מאסר ממושך. "התביעה רוצה את דמו ואי-אפשר לכנות דברים אלו אלא כבאמת לקחת את דמו. להרוס את המשפחה. לפגוע בעוד תינוק שיגדל ללא אב. להשאיר את האירוע כאירוע נורא ואפל שימשיך לרבוץ על המשפחה עד סוף כל הדורות". הוא הוסיף כי ולס ומשפחתו משקמים את עצמם והם ראויים לרחמים.
ולס: האשמה רובצת עלי
ביקש עליו רחמים, "איש ירושלים" הרב מנחם פרוש בן 93, בעבר סגן שר העבודה והרווחה, סגן שר השיכון ואיש אגודת ישראל, שהדגיש כי ביקש לבוא להעיד לטובת ולס. "ראיתי בפני חובה קדושה לבוא ולהגן על הצדיק הזה שמגדירים אותו כאחד מל"ו צדיקים של הדור... באתי לכאן כחובה נפשית עמוקה. עם כל מי שדיברתי... התפלאו כיצד הדבר הזה הסתבך. בן אדם הוא בן אדם ואין לדיין אלא מה שעיניו רואות... אני מבקש לרחם עליו ועל המשפחה ואשתו האצילה".
ישראל ולס עצמו הוסיף בסוף הדיון, "אחרי הכל אני מרגיש שהאשמה רובצת עלי. ואני באמת רוצה לנסות לשקם את החיים שלי ולחיות חיים חדשים".

תאריך:  18/11/2008   |   עודכן:  18/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
6 שנות מאסר לאב שהרג תינוקו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
בושה בושה בושה!!!!!
נוטלה  |  18/11/08 11:11
2
מגיע לו 26 שנות מאסר!
אילנה נגל  |  18/11/08 11:48
3
זה מה שציווה עליו השם לעשות?
ירא שמים אמרתם?  |  18/11/08 12:08
4
עונש נטול הרתעה
איתן   |  18/11/08 12:17
5
שופטת לא צודקת
אביחיל  |  18/11/08 12:58
6
השופטת מוקיעה את מעשיו!
החתול במגפיים  |  18/11/08 13:33
7
די אם אנטישמית
נחי  |  18/11/08 13:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הו ג'ינטאו הגיע למדינה הקומוניסטית הקריבית בשעה שהיא מתאוששת מנזקי ההוריקן ועומדת על סף הצורך לפרוע הלוואות שקיבלה מסין
יפעת גדות
צוות חוקרים הצליח להראות כי מולקולה מסויימת משחקת תפקיד מפתח ביצירת הקשרים בין תאי העצב לשרירים בהם הם שולטים
יפעת גדות
המדען שפיתח את החיסון לסרטן צוואר הרחם מדווח על ממצאים מבטיחים בניסוי בחיסון לסרטן העור    מיועד לילדים בגילאים 10-12, במטרה למנוע התפתחות סרטן העור
משה ריינפלד
יאנג ששימש מנכ"ל יאהו התאכזב מפרישת גוגל מהשותפות עם יאהו על פרסום באינטרנט    ספג ביקורת קשה על שסירב למכור את יאהו למיקרוסופט
יפעת גדות
החוק הניח למעשה את היסודות למדינת הרווחה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il