X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כי"ל איבדה 5.7% אפריקה ישראל זינקה ב-13.6% בעקבות חלוקת דיבידנד של 200 מיליון דולר של אפי פיתוח
▪  ▪  ▪
תוכנית הסיוע לא עזרה [צילום: AP]

הודעת שר האוצר על תוכנית הסיוע למשק לא הצליחה להחזיק את העליות בתל אביב לאורך זמן, והצבע הירוק התחלף לאדום לקראת פתיחת המסחר בניו-יורק. מתגובות בשוק ההון עולה אכזבה קלה לנוכח אי-הסיוע לשוק האג"ח, כשבאחד מבתי ההשקעות אמר אחד המנכ"לים כי התוכנית לא מציעה רשת ביטחון לקופות הגמל ולבעיה בשוק האג"ח.
הבורסה בתל אביב שינתה את המגמה החיובית שאפיינה אותה לקראת נאום שר האוצר, רוני בר-און, ועברה לירידות שערים קלות. מדד תל אביב 25 ירד ב-0.3% לרמה של 666 נקודות ומדד תל אביב 100 עלה ב-0.1% לרמה של 585 נקודות. מדד התל טק עולה ב-1.9%. מדד הנדל"ן הוסיף 3.9%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.3 מיליון שקלים.
במסיבת עיתונאים שנערכה בצהריים אמר שר האוצר, רוני בר און, כי "תוכנית האוצר להאצת המשק היא חסרת תקדים בהיקפה ובתרומתה לפעילות המשק ורמת התעסוקה בו. אנו מגדילים את סך ההשקעות של הממשלה ותאגידיה בתחומים מעודדי צמיחה ותעסוקה, כך שיעמדו על סך של 21 מיליארד שקלים - גידול של 41% לעומת היקף ההשקעה ב-2008 ותוספת של אלפי מקומות עבודה". בר און אמר את הדברים בפתיחת ישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי שאמורה לאשר את תוכנית האוצר לסיוע לכלכלת ישראל נוכח המשבר העולמי. הישיבה התקיימה בנוכחות ראש הממשלה ונגיד בנק ישראל, ומרבית שרי הממשלה.
בניו-יורק נפתח המסחר בירידות שערים קלות, כשמדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.1% ל-8414 נקודות, נאסד"ק יורד ב-0.2% ל1481 נקודות ו-S&P 500 יורד ב-0.4% ל-856 נקודות.
אפריקה ישראל (13.2%, 3319.0) זינקה היום במהלך המסחר לאחר שהחברה הבת, אפי פיתוח הודיעה על חלוקת דיבידנד של 200 מיליון דולר. אפי פיתוח סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר 2008 בצניחה של 67% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה, לכ-28 מיליון דולר.
מדד הנדל"ן המשיך היום במגמת העליות, והוסיף 3.9% בהובלת אפריקה ישראל, אפריקה נכסים (25.81%, 3900.0), דלק נדל"ן (10.7%, 365.3) וכלכלית ירושלים (24.82%, 773.9).
כי"ל (-5.66%, 2450.0), יצרנית האשלג, המשיכה לרדת היום בעקבות הערכות על העמקת החולשה בשוק האשלג ברבעון הרביעי. בבית ההשקעות פריזמה הורידו את ההמלצה למניית החברה מ"קנייה" ל"נייטרלי". "מניית כי"ל נסחרת מתחת לשווייה הכלכלי, אך למרות מה שנראה כהזדמנות אנו מזהירים מפני אי הוודאות הקיימת כרגע בעסקי האשלג ומפני הסנטימנט השלילי במניות".
טבע (0.88%, 17180.0) ובאר ישלמו לאבנטיס 30 מיליון דולר כל אחת במסגרת הסדר על ייצור תרופה מתחרה לזו של אבנטיס. טבע ובאר השיקו תרופה גנרית מתחרה לאלגרה של אבנטיס במינונים של 30, 60 ו-180 מיליגרם. טבע החלה לשווק את התרופה בארה"ב בספטמבר 2005.
היעדר מימוש רווחי הון כיסה על העלייה במכירות של כלל תעשיות (-3.03%, 850.0) מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, בתוצאות הרבעון השלישי של 2008. בעקבות כך צנח הרווח הנקי של כלל תעשיות ל-10 מיליון שקלים ברבעון השלישי לעומת 304 מיליון שקלים ברבעון המקביל.
(XTL (7.25% ,7.4, שהודיעה אתמול על כשלון הניסוי בתרופת הביספאדין, שיועדה לטיפול בכאבים נוירופאתיים אצל חולי סכרת, התרסקה אמש גם במסחר בניו-יורק כשאיבדה 94%, לאחר שאיבדה שיעור דומה בתל אביב.
הכנסת הלוויין עמוס 3 לפעילות מסחרית ביוני השנה הובילה את חברת לווייני התקשורת חלל תקשורת (0.0%, 3685.0), שבשליטת יורוקום, להציג ברבעון השלישי של השנה רווח של כ-4 מיליון דולר לעומת הפסד של 2.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.
מניית פז נסחרת היום בעליות. החברה צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון השלישי בשבוע הבא, ובית ההשקעות כלל פיננסים העלו היום את ההמלצה למניית החברה ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק", אך הורידו את מחיר היעד לחברה ל-475 שקלים לעומת מחיר יעד קודם של 610 שקלים למניה.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  19/11/2008   |   עודכן:  19/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכנית הסיוע לא עזרה: ת"א 25 ירד ב-0.3%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מסקר של התאחדות התעשיינים בנושא - עלה כי כ-28% מהחברות בישראל בעלים של חברות בנות בחו"ל    רוב חברות הבנות ממוקמות בארצות הברית    עוד עלה מן הסקר, כי רוב החברות אינן מעוניינות למכור טכנולוגיה לחו"ל
משה ריינפלד
נגד סגן הנשיא, וכן שר המשפטים לשעבר גונזלס, הוגש כתב אישום עשיית רווח מפגיעה באסירים בבתי סוהר פרטיים - אך שופט עדיין יכול לבטלו
רותי אברהם
בית המשפט ביטל צו עיכוב יציאה מהארץ, במסגרת הליך אזרחי נגדו    השופט: לא השתכנעתי מחשש ההימלטות של גאידמק וממילא עסקיו "מוקפאים"    הביטול עוכב עד לקבלת עמדת היועץ המשפטי
יפעת גדות
במחקר ניסיוני בדקו חוקרים אם הודעות טקסט יוכלו להציע דרך ידידותית לעודד ילדים להתעמל, לצפות פחות שעות בטלוויזיה ולאכול בצורה בריאה יותר    הרעיון היה להביא את הילדים למצב בו יוכלו לעקוב בעצמם אחר התנהגותם
משה ריינפלד
עדיין לא הוכרעו שני מושבים, ולדמוקרטים יש סיכוי להשיג רוב של 60 מושבים בסנאט שימנעו מהרפובליקנים כל אפשרות לחסום הצעות חוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il