X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה הגרמנית הודיעה כי היא סוגרת זמנית 80 מפעלים בעולם, ומפחיתה את הייצור ב-100 מפעלים נוספים, בגלל הירידה התלולה בביקוש
▪  ▪  ▪
במצב הכלכלי הכביד [צילום: AP]

ענקית הכימיה הגרמנית BASF הודיעה (יום ד', 19.11.08) כי היא מפסיקה או מאיטה זמנית את הייצור ב-180 מפעליה ברחבי העולם כדי להתאים עצמה ל"ירידה המסיווית בביקוש", עקב המשבר הכלכלי.
החברה, שהנהלתה יושבת בלודוויגהאפן בגרמניה, אומרת כי הביקוש בענפי הרכב, הבנייה והטקסטיל ירד בחודשים שחלפו ירידה תלולה, והדבר הצריך הפחתה של עודף כושר הייצור. החברה תבחן שוב את עסקיה בינואר ותחליט אם התנאים מתאימים להחזיר את המפעלים לתפוקה מלאה.
כמו חברות תעשיה אחרות, BASF נאלצה להתמודד עם ההאטה הכלכלית בעולם, שהחלה במחצית השנייה של 2008. יצרנית הפלדה הגדולה בעולם, ארסלור-מיטאל, הודיעה ב-4 בנובמבר כי תקצץ כשליש מהתפוקה בגלל הירידה בביקוש של ענפי הרכב והבנייה לפלדה.
מכירות המכוניות והמשאיות החדשות בארה"ב נפלו באוקטובר לרמתן הנמוכה ביותר אחרי 25 שנה, ושווקים לוהטים כגון סין ורוסיה הצטננו באורח ניכר.
דובר BASF, גארת ריס, אמר כי סך כל הקיצוץ בתפוקת החברה בעולם יהיה 25%-20%. "BASF סוגרת זמנית כ-80 מפעלים ותפחית את התפוקה ב-100 נוספים", אמר.
לדבריו, ישפיע הקיצוץ על 20,000 מועסקים. רבים מהם יצטרכו לצאת לחופשות מרצון במהלך סוף השנה וחג המולד. BASF דיווחה ב-2007 על מכירות בסך 58 מיליארד אירו (73 מיליארד דולר). החברה מעסיקה יותר מ-95,000 עובדים בעולם.
הקיצוצים ישפיעו על ייצור אמוניה, סטירין ופוליאמיד, שהם חומרים המשמשים לייצור מוצרי פלסטיקה, ציפויים וסיבים. צעדי BASF ישפיעו על מפעליה באסיה, בצפון אמריקה ובאירופה, אך לא באמריקה הלטינית.
המניה ירדה ב-17%
מנכ"ל BASF, יורגן המברכט, אמר כי המצב הכלכלי, שכבר החל להכביד בסוף אוקטובר, החמיר בהרבה עם הירידה המשמעותית בביקוש של הצרכנים בשווקים העיקריים. יצרני הרכב, במיוחד, ביטלו הזמנות בהודעה קצרה מראש, אמר.
התוצאה היא שרווחי BASF נפלו מתחת לרמה של 2007, אמר המברכט. "כיצד תתפתח השנה הבאה קשה לחזות. BASF מוכנה לזמנים קשים".
מניית BASF, שכבר איבדה מראשית השנה יותר ממחצית ערכה, נפלה ביום ד' בפרנקפורט ביותר מ-17%, עקב ההודעה.
BASF ממשיכה בתהליך של רכישת Ciba, יריבה שווייצית קטנה יותר, בכ-2.9 מיליארד דולר. החברה אומרת כי העסקה תושלם בראשית 2009.

תאריך:  19/11/2008   |   עודכן:  19/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שרגא ברוש הגיב לתוכנית ההבראה הכלכלית המקיפה אותה הציג היום שר האוצר    הלין על חוסר הטיפול בבעיית האשראי    אמר כי יש לכנס תוך שבוע צוות שישקוד על פתרונות בבעיית האג"חים המשפיעה על החסכון הפנסיוני
משה ריינפלד
הדוח הסודי שהגיע לידי רויטרס קובע כי חלקיקים "משמעותיים" של אורניום נמצאו באתר    סוריה תידרש להציג שברי הריסות וציוד שסילקה מהאתר
עופר וולפסון
זאת, לעומת 40 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-60%    עלייה קלה בלבד של כ-10% במכירות ל-877 מיליון דולר    השפעות היחלשות הדולר בתקופת הדוח ניכרו בתוצאות החברה
משה ריינפלד
מנכ"ל יצרנית הרכב האיטלקית אומר שהצלה כזאת תעוות את התחרות    ברלוסקוני: לא נסייע לתעשיית הרכב האיטלקית בתנאים הקיימים
משה ריינפלד
קלטת מעליבה של סגן בן-לאדן איימאן אל-זוואהירי היא התגובה הראשונה של ארגון אל-קאעידה על בחירתו של ברק אובמה לנשיא ארה"ב ולמדיניותו בעירק    "הכלבים מצאו שבשר חייליכם טעים מאוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il