X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנתקי הזרם הפסיקו את המסחר

הדרמה: הבורסה איבדה עוד 5%

המסחר התארך כשעה לאחר זמנו בעקבות קריסת הבורסה ב-8% לאומי ירדה ב-6% בסיכום שבועי נפל ת"א 25 ב-7.7% כי"ל קרסה 13%
▪  ▪  ▪
בור ללא תחתית [ערוץ 10]

יום קשה בתל אביב: יום נוסף של ירידות חדות עובר על הבורסה בתל אביב, לצד המשך הירידות בשוק העולם. המסחר בבורסה הסתיים מאוחר מהרגיל בשעה שש וחצי לאחר שהבורסה ירדה ב-8% שעה וחצי לפני תום המסחר והמסחר הופסק. לאחר חידוש המסחר התמתנו מעט הירידות. מדד תל אביב 25 איבד 4.9% לרמה של 628 נקודות ובסיכום שבועי ירד ב-7.7%, מדד תל אביב 100 השיל 5.3% לרמה של 552 נקודות ובסיכום שבועי איבד 7%, ומדד התל-טק ירד ב-6.5%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.5 מיליארד שקל.
יום המסחר נפתח בירידות שערים של כשלושה אחוזים שהלכו והתגברו. גם זרם הידיעות שהגיעה לבורסה לא תרם לאווירה הקשה. אזהרת רווח של אפריקה ווריפון שנפלה ב-50%, הורדות המלצה למניית כי"ל וצפייה לירידה בהיקפי המכירות שלה ברבעונים הקרובים, ביחד עם נפילות במניות הנדל"ן הן שליבו את הירידות בשוק.
את האות לירידות נתנה וול סטריט שקרסה ביום רביעי ב-5% בעקבות החששות מפני עומק המיתון בארה"ב. לכך גם נוצר החשש הגדול מפני קריסת תעשיית הרכב בארה"ב. המסחר במזרח נסגר אף הוא בירידות של 4%-6%. ירידות שערים היכו גם בבורסות אירופה שאיבדו 3%-4%.
"התוכנית של האוצר להרחבת ההשקעות היא מעט מדי במושגים של עזרה לצמיחה ושיפור כוח העבודה. היא לא מספיקה וצריך להרחיב פי כמה משום שהיא נפרסת על כמה שנים", אומר פעיל בשוק המוסדי. "קשיים בירוקרטיים עוד יסנדלו את התוכנית. צריך להמשיך את מה שבנימין נתניהו ביצע - לקצץ את השומן. השוק נראה בימים האלה גרוע והקטסטרופה ממשיכה", הוסיף. מדד הנדל"ן ירד ב-6.5% לאור אזהרות רווח בקבוצת אפריקה. אפריקה צופה הפסד של 1.7 - 2 מיליארד שקל ברבעון השלישי. אפריקה נכסים צופה הפסד של 105-125 מיליון שקל.
כי"ל נסחרה היום בירידות שערים בעקבות צפי לשינוי מגמה בביקושים ובמחירים ברבעונים הבאים. החברה צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה ביום שלישי הקרוב. ההערכה בבתי ההשקעות היא כי כי"ל תרוויח פי 5 יותר מהרמה ברבעון המקביל, אם כי החשש הכבד הוא שהרבעונים הקרובים יהיו כבר הרבה פחות טובים. בבית ההשקעות אי.בי.אי הורידו את מחיר היעד למניה מ-50 שקל ל-29 שקל עם המלצה "נייטרלי". במקביל, גם יצרנית הדשנים אורלקלי הזהירה מפני רבעון רביעי כאשר חתכה את כמויות המכירה שהיא תמכור ב-500 אלף טון.
כור צנחה בעקבות המשך הירידות במניות קרדיט סוויס. המניה היום נופלת ב-10% ובסך-הכל מוחקת לכור 30% מההשקעה שלה בבנק בהיקף של 4.3 מילירארד שקל.
מי שבלטה היום בירידות במדד תל אביב 25 היא וריפון, שחתכה בחצי את תחזית הרווח למניה ל-18-20 סנט למניה לעומת תחזית של 33-36 סנט לרבעון הרביעי. החברה חוזה הכנסות של 244-246 מיליון דולר בלבד ברבעון הרביעי, ביחס לתחזית מוקדמת שסיפקה החברה בתום הרבעון הקודם להכנסות של 260-268 מיליון דולר ברבעון הרביעי.
מבין המניות בלטה לחיוב מניית אמות שקפצה ב-12% לאחר דיבידנד של 440 מיליון שקל.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  20/11/2008   |   עודכן:  20/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרמה: הבורסה איבדה עוד 5%
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא נשכח ולא נסלח !
א.ל. רמת-גן  |  20/11/08 18:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תחושת עייפות הקשורה לסרטן יכולה לנבוע מגורמים רבים, והגורמים התורמים לתחושה יכולים להיות שונים לגמרי בין חולה לחולה
רותי אברהם
אדם שגנב כרטיסי אשראי וכסף מחולים בבתי חולים בצפון נשלח לשנתיים וחצי מאסר בפועל    השופט: העבירות מעידות על אדם "חסר רגשות שאינו בוחל באמצעים ובשיטות להשגת כספים לא לו"
אלון רוזנבלום
אין ספק שלו הרצח של אלפרון היה מתרחש בארצות הברית לא היו חולפים חודשים רבים עד שהיינו עדים לסרט קולנוע שהיה מתאר בדיוק האופייני להוליווד, את שרשרת האירועים שהביאו לרצח
משה ריינפלד
נדחה בארה"ב ערעור של ברונית גרמנייה על חיובה להחזיר את הציור אותו היא מחזיקה, לעזבונו של סוחר אמנות שהנאצים אילצוהו למכור את ציוריו בזול
גלית יצחק
לאחר שכיכב במשך שנתיים בקמפיינים בחברת כיף, קוסמופארם נפרדת מפיליפה קולומבו ומחפשת פרזנטור חדש שייבחר מקרב אוכלוסיית בני הנוער    הפרזנטור הזוכה יהיה זה ששלח את התמונה הבולטת והמעניינת ביותר    [צילום: יח"צ]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il