X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אמר היום שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים אמר כי את המסה הגדולה של המפוטרים מן המשבר הנוכחי נראה רק בשנה הבאה קרא לאוצר לשבת יחד עם ההסתדרות והמעסיקים יום ולילה מספר ימים ברציפות ולהוציא לדרך תוכנית שניתן יהיה להעבירה גם בכנסת
▪  ▪  ▪
לאשר מענק לעידוד השקעות הון. שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים [צילום: ישראל סאן]

"יש 100 מפעלים גדולים המוכנים לקלוט לאלתר כ-10,000 עובדים, אם הממשלה תאשר מענק להשקעות בהיקף של כ-1 מיליארד שקלים במסגרת החוק לעידוד השקעות הון", כך אמר (יום ה', 20.11.08) נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בהופיעו באסיפה השנתית של התעשיה הקיבוצית שהתקיימה בשפעים.
ברוש ציין כי "פועלי התעשיה לא ילכו להיות טבחים סיניים ועובדי ההיי-טק לא ילכו להוראה, כבר ניסינו את זה"
ברוש אמר עוד כי המובטלים והמפוטרים של היום הם תוצאה של אובדן כושר התחרות של התעשיה הישראלית, עליה זעקה התעשיה עוד בתחילת השנה, ואילו את המפוטרים של המשבר הנוכחי נראה רק ב-2009.
הוא פנה למנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, שנכח באולם, והציע לאוצר לשבת יחד עם ההסתדרות ועם המעסיקים שלושה-ארבעה ימים ברציפות כדי להוציא יחד תוכנית שניתן יהיה להעבירה גם בוועדת הכספים וגם בכנסת. "אין פה עניין של אגו", אמר ברוש, "מטרתנו רק לתמוך בהנהגה".
"בעד צעדי האוצר, אך הם חלשים מדי"
ברוש אמר עוד כי הוא בעד הצעדים שהציג האוצר, אך לדעתו הם חלשים מדי במינון ועדיין לא ניתן לראות את סדרת הצעדים האפקטיביים. חסרות בתוכנית נחישות, מהירות ועוצמה.
נשיא ההתאחדות סבור כי חייבים למצוא פתרון לבעיית הפנסיה: "חשוב שהציבור יידע מהי תוכנית המגירה של האוצר כדי שהציבור ייצא מהפניקה. יש מספיק מומחים וחייבת גם להיות אמירה ברורה של ראש הממשלה בנושא זה: "הוראתי לפלוני לבוא עם פתרון".
ברוש הוסיף כי בנושא ההשקעה בתשתיות, המבחן אינו בסכום אלא בביצוע. לדעתו חסרה בתוכנית ועדת שרים, אפילו בראשותו של ראש הממשלה, שתשב ותבדוק מה מצבו של כל פרויקט ופרויקט. "ועדת מעקב של משרד האוצר בלי סמכות להורות לוועדות התכנון, בלי סמכות להורות לפקידי המנהל ובלי סמכות לסגור סגירות פיננסיות - אין לוועדה כזו בתחום התשתיות שום סיכוי", אמר.
הוא הוסיף כי הקרן למפעלים קטנים ובינוניים הייתה צריכה לצאת לדרך באופן מעשי כבר הבוקר, בהיקף כספי של מיליארד שקלים ואשר תמונף על-ידי הבנקים ל-5 מיליארד שקלים: "אם קרן זו תצא לדרך רק בעוד חודשיים, שלושה - יהיו כבר כמה עשרות מפעלים שלא יזכו כבר להשתמש בה".

תאריך:  20/11/2008   |   עודכן:  20/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
עשרה אסטרונאוטים שוהים כעת בפרויקט המגורים היקר בעולם - דירת חמישה חדרי שינה עם שירותים כפולים שעלתה עד כה לפחות 44 מיליארד דולר    [AP]
עופר וולפסון
התיקון להסכם סחר חופשי בין ישראל ומקסיקו יאפשר מעבר סחורות דרך מדינות שלישיות    המשמעות: הקלה משמעותית ביצוא ויבוא סחורות ממקסיקו    היצוא הישראלי למקסיקו ברבעון ה-3 של 2008 עמד על כ-230 מיליון ד' - עלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה
נתן שבע
המסחר התארך כשעה לאחר זמנו בעקבות קריסת הבורסה ב-8%    לאומי ירדה ב-6%    בסיכום שבועי נפל ת"א 25 ב-7.7%    כי"ל קרסה 13%
יפעת גדות
תחושת עייפות הקשורה לסרטן יכולה לנבוע מגורמים רבים, והגורמים התורמים לתחושה יכולים להיות שונים לגמרי בין חולה לחולה
רותי אברהם
אדם שגנב כרטיסי אשראי וכסף מחולים בבתי חולים בצפון נשלח לשנתיים וחצי מאסר בפועל    השופט: העבירות מעידות על אדם "חסר רגשות שאינו בוחל באמצעים ובשיטות להשגת כספים לא לו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il