X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
שיא בתביעות לדמי אבטלה בארה"ב
יותר מ-4 מיליון אמריקנים מקבלים דמי אבטלה, המספר הגבוה ביותר מאז המיתון של 1982 לפי נתוני הממשל, צפויה ב-2009 אבטלה של 8%-7%

מצב התעסוקה בארה"ב מחמיר והולך. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה קפץ בשבוע שעבר לרמתו הגבוהה ביותר אחרי 16 שנה. כך מסר (יום ה', 20.11.08) משרד העבודה בוושינגטון. מדוח המשרד עולה כי מספר הבקשות לדמי אבטלה, לאחר התאמה לשינויים עונתיים, גדל בשבוע שעבר ל-542,000, לאחר שעמד על 515,000 בשבוע הקודם.
בארבעת השבועות שעברו היה מספר הבקשות החדשות שהוגשו לדמי האבטלה 506,000 לשבוע בממוצע, השיעור השבועי הממוצע הגבוה ביותר אחרי 25 שנה.
בנוסף על כך, גדל מספר האנשים שהמשיכו לבקש דמי אבטלה זה השבוע השלישי ברציפות בעלייה תלולה ליותר מ-4 מיליון, המספר הגדול ביותר של מקבלי דמי אבטלה מאז דצמבר 1982, כאשר היה המשק האמריקני במיתון קשה. ואולם נתונים אלה משקפים בחלקם גידול בכוח העבודה. מאז ראשית שנות ה-80 גדל כוח העבודה בארה"ב כמעט במחצית.
הנתונים יגרמו כנראה לכלכלנים להגדיל את הערכתם בדבר שיעור האבטלה השנה. רבים מהם כבר צופים כי בראשית השנה הבאה תסתכם האבטלה בארה"ב ב-7% מכוח העבודה, ובסוף 2009 כבר תהיה אבטלה של 8%. באוקטובר היה השיעור 6.5%, ובשנת 2007 היה השיעור הממוצע 4.6%.
הבנק הפדרלי פרסם ביום ד' תחזיות שלפיהן יגדל שיעור האבטלה בארה"ב בשנה הבאה ל-7.6%-7.1%. התחזיות מתבססות על דיונים סגורים של הבנק בסוף אוקטובר בעניין מדיניות הריבית.
התביעות החדשות לדמי אבטלה גדלו בחודשים שחלפו בגלל ההאטה הכלכלית והקיצוצים בהוצאות לצריכה ולעסקים.
כלכלנים רואים בתביעות לדמי אבטלה אינדיקציה למהירות שבה החברות מפטרות עובדים. עובדים המפוטרים מסיבה מוצדקת או המתפטרים, אינם זכאים בארה"ב לדמי אבטלה.
ירידה בפעילות הכלכלית
בדוח כלכלי נפרד אומרת חברה פרטית למחקר כלכלי בארה"ב, כי בריאות המשק אמריקני המשיכה באוקטובר לרדת עקב הנפילה של שערי המניות, מספר היתרי הבנייה וציפיות הצרכנים. החברה הקרויה לשכת הוועידה, אומרת כי התחזית שלה בדבר הפעילות הכלכלית לפי נתוני אוקטובר צופה ירידה של 0.8%, גרוע יותר מירידה של 0.6% שצפו כלכלנים שהשתתפו בסקר של תומסון-רויטרס.
המדד, המשקלל אינדיקטורים כגון הזמנות חדשות של יצרנים ומשלוחי ספקים, נפל ב-4 מתוך 6 החודשים שחלפו. הוא עלה מעט בספטמבר בזכות ההתערבות הפדרלית, באמצעות חבילת התמריצים שהגדילה את היצע הכסף.

תאריך:  20/11/2008   |   עודכן:  20/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הפגישה התקיימה ביוזמתו של נתניהו מחמת המפולת הכללית בשוק ההון וזאת במטרה לשתף פעולה בהצלת החסכון בישראל    אולמרט הבטיח שיתוף פעולה עוד לפני הבחירות
משה ריינפלד
'ניו-יורק טיימס' מדווח כי לאירן יש אורניום מועשר לייצור פצצה בגודל שתחריב את נגסקי אך עדיין אין בכך איום משום שהחומר טעון זיקוק נוסף
איתן אלחדז
סלקום קיימה כינוס מדיה מיוחד כדי לבשר על כניסתה לעולם המדיה הסלולרית    האם הטכנולוגיה מנסה להתחפש לערך חברתי?
משה ריינפלד
הנסיך וליד בן-טלאל נגדיל את השקעותיו בענק הבנקאות ל-5%, למרות צניחת שווי המניות, וטוען כי הן נסחרות כעת בפחות משווין הריאלי
שרון שפורר
אנליסט מפריזמה: ישנה עדיפות לאחזקה במניות בנקים אחרים על-פני לאומי    חצי מתיק ני"ע של לאומי הינו מוצרים מובנים ואג"ח קונצרני    ההערכה: עלול להידרש למחיקת חובות בגלל החברה לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il