X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
איכות השלטון מבקשת מבג"צ לפסול את רשימת "חזית סח'נין דמוקרטית" בגין תמיכה בטרור הרשימה תמכה במחבלת תגריד סעדי בעתירה: לקרוא ליועץ מזוז לפעול לפסילת הרשימה
▪  ▪  ▪
סעדי. לפסול את הרשימה

בית המשפט העליון החליט (יום ה', 20.11.08) לקיים בהקדם האפשרי דיון בעתירה לפסילת רשימת "חזית סח'נין דמוקרטית", רשימתה של המחבלת תגריד סעדי. את העתירה הגישה התנועה לאיכות השלטון בטענה כי מדובר ברשימה המנועה על-פי החוק להתמודד מאחר שהיא תומכת בפעילות טרור נגד מדינת ישראל.
כזכור, בפרשה שנחשפה לראשונה ב-News1 , המחבלת סעדיי הסירה את מועמדותה למועצת סחנין בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון. בעתירה נטען כי סעדי הורשעה בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ו"חיפוי", בקשר לפיגוע טרור בו נרצחו 6 אזרחים ישראלים בשנת 2002. בית המשפט גזר על סעדי שש שנות מאסר אותם סיימה לרצות לפני כשנה.
ההרשעה בטרור הובלטה בקמפיין
כאמור, התנועה הגישה (ה') עתירה נוספת, הפעם לפסילת הרשימה של המחבלת, "חזית סח'נין הדמוקרטית". זאת בטענה כי מדובר ברשימה תומכת בפעילות טרור נגד מדינת ישראל, ולפיכך מנועה על-פי החוק להתמודד.
בא כוח התנועה, עו"ד אליעד שרגא, טען בעתירה כי התברר להם מכתבה בתקשורת כי הרשימה "רוממה את הרשעתה בטרור (של סעדי, ר.א.) על נס ואף הבליטה במסריה, במסגרת תעמולת הבחירות שלה, את התמיכה במעורבותה בפעולת הטרור הקטלנית". הדבר לטענתו "משתקף במודעת בחירות מטעם רשימת 'חזית סח'נין הדמוקרטית', אשר תרגומה החופשי הוא 'הצביעו לאסירת החופש'. סיסמה זו מבטאת תמיכה ברורה מצד הרשימה בסח'נין במעורבותה של סעדי במעשי טרור החותרים תחת קיומה של מדינת ישראל ותחת היותה מדינה דמוקרטית ולא ניתן להבינה בכל דרך אחרת".
עוד טען כי גם ראש הרשימה הצהיר בתגובה לתוצאות ההליך המשפטי, אשר בו הוסרה מועמדותה של סעדי, כי "הציבור יצביע הצבעת מחאה נגד פסיקת בית המשפט, ללמדך את נחישותו וניסיונו לזכות בהון פוליטי כנגזרת של התמיכה בסעדי".
מזוז לא הגיב
הפנייה לבג"צ באה בשל העובדה כי החוק מתיר פסילת רשימה לאחר הבחירות רק באמצעות ערעור בחירות של היועץ המשפטי לממשלה. זה לטענת התנועה, אינו מגיב לפניות אליו ואינו עושה שימוש בסמכותו. לפיכך "לא נותר, אלא לפנות לבית המשפט על-מנת שיצהיר על חוסר חוקיות בחירת הרשימה וחבריה ובמקביל לקרוא ליועץ המשפטי לממשלה על-מנת שיעשה הוא שימוש בסמכותו".
לטענת התנועה מדובר בעתירה דחופה, מאחר שהמועד החוקי להגשת הערעור הוא ב-26.11.08. התנועה בקשה מבג"צ לדון בעתירה לא יאוחר מיום א' - 23.11.08.
השופטת: העתירה תידון בהקדם אפשרי
בעתירה ביקשה התנועה להוציא צו ביניים דחוף למניעת כינוס מועצת העיר סח'נין, "עד אשר תתברר העתירה". כמו כן, לפסול את רשימת "חזית סח'נין הדמוקרטית", ש"בהתנהלותה הביעה תמיכה במעשה טרור נגד המדינה והיא שוללת את קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי ושוללת את אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל". לפיכך, "ראוי הוא למנוע מרשימה זו להיות חלק ממוסדות השלטון במדינת ישראל, ולו לרגע אחד".
עוד התבקש בית המשפט לקרוא ליועץ המשפטי לממשלה "על-מנת שיעשה הוא שימוש בסמכותו...להגיש ערעור בחירות".
כאמור, שופטת בית המשפט העליון עדנה ארבל קבעה כי "העתירה תיקבע לדיון בהקדם האפשרי. והמדינה תגיש תגובתה לעתירה עד 24 שעות עובר למועד הדיון".

בג"צ 9822/08
תאריך:  20/11/2008   |   עודכן:  21/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרישה: לפסול את רשימת המחבלת מסחנין
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
באמת צריך לפסול את קדימה ל"ת
אני בעד  |  21/11/08 00:48
2
הבג"צ לא יפסול את הרשימה
גיס חמישי  |  21/11/08 07:50
3
והפעם, ישר כח, ל"איכות השלטון"
הניה  |  21/11/08 09:56
4
כמה הרהורים
sailor  |  21/11/08 11:32
5
בזמנו נכתב שהיא נציגת חד"ש
אבנר 23  |  21/11/08 14:04
6
עיקרון השיוויון
חכגדגד  |  21/11/08 15:35
7
למעשה,בתמונה למעלה כתוב 'חד"ש'
אליהוא  |  21/11/08 22:56
8
בג"ץ לא יפסול רשימה של ערבים ל"ת
כולם מחבלים  |  23/11/08 19:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
דיווחה על ירידה של כ-80% ברווח הנקי ברבעון לכ-12 מיליון שקלים    גידול מזערי של 6.2% בהכנסות    מנכ"ל החברה: "למרות שההוצאות המוגדלות השפיעו על הרווחים בטווח המיידי, נמשיך לבסס מיקומנו בטווח הרחוק"    החברה מתעתדת לפתוח רשת הארד דיסקאונט חדשה בשם מגה בול במהלך הרבעון הרביעי - בשטח של כ-120 אלף מ"ר
איריס פרחי
התובעים ביקשו פיצוי בגין החיובים ודרישות התשלום שכן אינם משתמשים בגז    הנתבעת השיבה שהחזירה את כספם וביטלה את החיוב    התביעה נדחתה
איריס פרחי
התובעת שנפצעה בידה, הגישה תביעה בגין הנזק שנגרם לה בפארק המים    הנתבעות טענו שהתביעה לא הוכחה ולא היה מפגע בשטח    בסופו של דבר הצדדים התפשרו
איריס פרחי
הנהגת שהורשעה על-פי הודאתה בנהיגה בשכרות הגישה ערעור וטענה שלא הייתה שיכורה    בית המשפט המחוזי דחה את הערעור וקבע שסירוב דינו אשמה
עידן יוסף
נשיא המדינה קיבל היום תואר אבירות של כבוד ממלכת בריטניה, שהתעקשה להאריך בפגישה בניגוד לכללי בית המלוכה    פרס: "בריטניה הורישה לישראל מסורת ותרבות דמוקרטית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il