X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רוסיה מציעה מבצע יבשתי לחיסול מעוזי הפיראטים בסומליה מצרים חוששת לאובדן הכנסות מתעלת סואץ עקב הטיית השיט מסביב לאפריקה
▪  ▪  ▪
המיכלית הסעודית [צילום: AP]

הפיראטים הסומליים תובעים כופר של 25 מיליון דולר, שישולמו במזומן בתוך 10 ימים, תמורת שחרורה של מכלית-העל הסעודית "סיריוס-סטאר" ו-25 אנשי צוותה. אחד הפיראטים, שדיבר בטלפון לוויני מהאנייה, איים כי אם לא ישולם הכופר, יהיו התוצאות "הרות אסון".
מומחים מאשרים כי אם תוטבע המכלית, יישפכו לים שני מיליון חביות נפט, והדבר יגרום לאסון אקולוגי. אף שצליל הדרישה נשמע מאיים, מציינים המומחים כי כל התקריות הקודמות של חטיפות כלי שיט הסתיימו בשקט לאחר תשלום הכופר. הפיראט הדגיש כי הוא וחבריו אינם רוצים במשא-ומתן ארוך טווח כדי ליישב את המחלוקת.
דובר מטעם החברה המפעילה את האנייה, ולה אינטרנשיונל מרין, שבשליטת משפחת המלוכה הסעודית, סירב לאשר שהייתה דרישת כופר. מקורות מקורבים לחברה רמזו כי במהלך המשא-ומתן, שהתנהל מאז נחטפה המכלית בשבוע שעבר, לא הועלתה דרישה לשלם סכום כה גבוה.
"סיריוס סטאר" היא האנייה הגדולה ביותר והיקרה ביותר שחטפו הפיראטים הסומאליים עד כה. תעוזתם של הפיראטים גברה באחרונה והם מתעלמים מנוכחות אניות מלחמה באזור. השבוע אף תקפו ספינת מלחמה הודית, אך הונסו. מראשית השנה הותקפו 91 כלי שיט במפרץ עדן, שבין סומליה לתימן.
בתוך כך הייתה רוסיה המדינה הראשונה שהציעה להפעיל חיילים כדי לתקוף את מעוזי הפיראטים בחוף סומליה המופקר וחסר החוק. "הכל תלוי באיחוד האירופי, בנאט"ו ובאחרים לפתוח במבצע יבשתי כדי לחסל את הפיראטים", אמר דמיטרי רוגוזין, שגריר רוסיה בנאט"ו. רוסיה תשלח כנראה עוד ספינה למפרץ עדן בנוסף על הספינה הרוסית שכבר פועלת שם, נויסטרשימי.
נאט"ו "שוקלת שינויים"
בסך-הכל פועלות כעת 15 אניות מלחמה מול חופי סומליה. ארבע מהן שייכות לברית נאט"ו. במסיבת עיתונאים בבריסל אמר ביום ד' יו"ר הוועדה הצבאית של הברית, האדמירל ג'מפאולו די פאולה, כי נאט"ו שוקלת שינויים בפעילותה באזור, אם כי אינה מתכננת לשלוח לשם עוד אניות. הודו ומלזיה כבר מפעילות אניות מלחמה באזור, וגם לקואליציה בראשות ארה"ב באפגניסטן יש כוח משימה ימי במפרץ עדן.
מדינות ערב השוכנות לחופי ים סוף התכנסו (יום ה', 20.11.08) לפגישת חרום בקהיר לדון בסכנת הפיראטים בסומליה. מצרים אמרה כי כל האופציות מונחות על השולחן כדי לטפל במשבר המחמיר. בדיון השתתפו פקידים בכירים ממצרים, מירדן, מערב הסעודית, מסודן ומתימן.
עם חטיפתן של שלוש ספינות נוספות השבוע במפרץ עדן, אמר דובר משרד החוץ המצרי, חוסאם זכי, כי מצרים תשקול את כל האפשרויות לטיפול במשבר.
מצרים עלולה להיפגע קשה מהפיראטיות במפרץ עדן משום שחלק נכבד מהכנסותיה במטבע חוץ בא מדמי המעבר בתעלת סואץ. כך כעת החלו חברות ספנות, כגון חברת הספנות הנורווגית אודפייל, להפסיק לעבור בתעלת סואץ ובוחרות בנתיב הארוך והיקר יותר, אך הפחות מסוכן, סביב כף התקווה הטובה. תעלת סואץ היא מקור ההכנסה השלישי בגודלו של מצרים אחרי התיירות והכסף ששולחים מצרים העובדים בחו"ל. כיום עוברים 7.5% מהסחר העולמי דרך התעלה.

תאריך:  20/11/2008   |   עודכן:  21/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפיראטים רוצים 25 מיליון דולר בעד המכלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לבני תקפה את המפלגות החרדיות ואת הליכוד שעולה בסקרים: "הליכוד אותו ליכוד, הדרך עדיין איננה"    אושרה התמודדות מופז כמועמד יחיד למקום השני
משה ריינפלד
צעירה אמריקנית שהשתלת הלב בגופה נכשלה, והוא הוסר, חיה כמעט 4 חודשים מחוברת למשאבות דם עד שהושתל בגופה לב חדש
משה ריינפלד
העיתון הקנדי גלוב אנד מייל: איל העיתונות לשעבר - שהיה גם בעל ג'רוזלם פוסט - שנידון ל-6.5 שנות מאסר על מרמה, מצטרף לתור ארוך של מבקשי חנינות
רותי אברהם
איכות השלטון מבקשת מבג"צ לפסול את רשימת "חזית סח'נין דמוקרטית" בגין תמיכה בטרור    הרשימה תמכה במחבלת תגריד סעדי    בעתירה: לקרוא ליועץ מזוז לפעול לפסילת הרשימה
עופר וולפסון
דיווחה על ירידה של כ-80% ברווח הנקי ברבעון לכ-12 מיליון שקלים    גידול מזערי של 6.2% בהכנסות    מנכ"ל החברה: "למרות שההוצאות המוגדלות השפיעו על הרווחים בטווח המיידי, נמשיך לבסס מיקומנו בטווח הרחוק"    החברה מתעתדת לפתוח רשת הארד דיסקאונט חדשה בשם מגה בול במהלך הרבעון הרביעי - בשטח של כ-120 אלף מ"ר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il