X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סוכנות הביון האמריקנית טייחה תוצאות חקירה שהעלו כי סוכניה גרמו להפלת מטוסים תמימים שנחשדו בהברחת סמים - תוך הפרת נהלים
▪  ▪  ▪
לא החליט מה יעשה בדוח. היידן [AP]

CIA, סוכנות הביון של ארה"ב, הסתירה מידע מהממשל ומהקונגרס בעניין הפלת מטוס שבו טסה משפחת מיסיונרים אמריקנית תמימה בשמי פרו. זה היה חלק מטיוח שיטתי של הפרות ממושכות של נהלים הנוגעים למבצעים נגד מבריחי סמים. כך עולה מדוח פנימי סודי של ה-CIA.
הציר פיט אוקסטרה, נציג בכיר של הרפובליקנים בוועדת המודיעין של בית הנבחרים בוושינגטון, קרא לפתוח בחקירה פלילית, ואמר כי הקונגרס יקיים שימוע בנושא זה ב-2009. "זה מכוער: גוף פדרלי פועל מחוץ לחוק, מטייח זאת ויוצא מכך בלא פגע", אמר אוקסטרה.
בדוח של מבקר ה-CIA מ-25 באוגוסט שקטעים ממנו פורסמו (יום ה', 20.11.08), נאמר כי סוכנות הביון הסתירה מהקונגרס, מהמועצה לביטחון לאומי וממשרד המשפטים את תוצאות חקירותיה הפנימיות על הפרות שיטתיות של נהלי הבית הלבן בדבר יירוט מטוסים החשודים בהברחת סמים. הנהלים נוצרו כדי למנוע תקריות כגון הפלת מטוסם של המיסיונרים התמימים בשמי הג'ונגל של האמזונס באפריל 2001.
המטוס טס לאור היום לכיוון מערב מעל לנהר אמזונס. מטוס של CIA עקב אחריו בחשד שמדובר במבריחי סמים, והזעיק את חיל האוויר הפרואני. הטייס הפרואני ירה אליו והפילו. באסון נהרגו אשה ממישיגן ובתה התינוקת, והטייס האמריקני נפצע קשה. בעלה של האשה ובנה, ניצלו.
בתוך שעות החלו אנשי ה-CIA להגדיר את ההפלה כטעות חד-פעמית וטענו כי התוכנית כולה, להפלת מטוסים חשודים, פועלת היטב. למעשה, לא כך היה כלל ועיקר, נאמר בדוח. מדוח חקירה שפרסם משרד החוץ של ארה"ב ב-2001 עולה כי המטוס של ה-CIA הספיק להבין שמדובר במטוס תמים, אך בגלל קשיי שפה ונהלים, לא הספיק למנוע מטייס הקרב הפרואני לירות.
מהדוח עולה כי חיל האוויר הפרואני הפיל מטוסים רבים שתיים-שלוש דקות לאחר שאותרו "בלא שזוהו כראוי, בלא שניתנה להם הוראה לנחות ובלא שניתנה להם הזדמנות להגיב". לעתים קרובות, לא נתנו מטוסי הקרב הפרואנים למטוס שיירטו כל סימן נראה לעין שהוא מיורט קודם שהפילו אותו. אף על-פי כן, דיווח ה-CIA בשנים 2001-1995 כי "התוכנית תואמת את החוקים והמדיניות".
קיום נהלים - בזבוז זמן
מדוח מבקר ה-CIA שפורסם כעת עולה כי הפרואנים והאמריקנים שהשתתפו בתוכנית המלחמה בסמים, הסבירו כי הם מפירים את הנהלים משום שקיום הנהלים גורם לבזבוז זמן ומשום שהמטוס החשוד עלול להימלט. עם זאת, אין בקטעי הדוח שפורסמו כל התייחסות למספר המטוסים שהופלו.
הדוח קובע כי ה-CIA מנע במיוחד את המידע מקונדוליזה רייס שהייתה באותה עת היועצת לביטחון לאומי. רייס שאלה את ה-CIA כמה פעמים מי אישר את השינוי בנהלים. ואולם בדוח נאמר כי אין כל ראיה שמישהו בסוכנות הביון השיב לה.
כמו-כן נאמר כי היועץ המשפטי של ה-CIA אישר את הטיוח. מתברר כי הוא יעץ למנהלי הסוכנות להימנע ממסירת דוחות כתובים על התקרית "כדי למנוע הן אישומים פליליים והן תביעות אזרחיות נגד אנשי CIA".
מנהל ה-CIA, מייקל היידן, עדיין לא החליט מה לעשות בדוח, אך ביקש מראש המטות המשולבים לשעבר של ארה"ב, הגנרל ריצ'ארד מאייר לייעץ לו. מאיירס היה בעברו טייס קרב, ומומחה למבצעים אוויריים לאכיפת החוק.
דובר ה-CIA, מייק מנספילד, הבטיח שיתוף פעולה מלא של הסוכנות. הוא אמר כי סוכנות הביון תשקול את כל העובדות כדי לקבוע את דרכה הלאה.

תאריך:  21/11/2008   |   עודכן:  21/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שערוריה בארה"ב: CIA הסתיר מידע מהנשיא
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא אתפלא שגם בישראל הווה. ל"ת
העתקות לא חוקיות  |  21/11/08 16:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הקרנות הולאמו לפני 14 שנה, אך המשבר הכלכלי העולמי שחק אותן השנה ב-20%    מתנגדי ההלאמה: הממשלה רוצה לפרוע בכסף את חובותיה
משה ריינפלד
מייקל מיוקייזי איבד את ההכרה במהלך הרצאה לפני משפטנים בוושינגטון על הטרור, והובהל לבית חולים    דוברו: הוא בהכרה ומשוחח
איציק וולף
גורמי מודיעין זרים מעריכים כי הסבירות לתקיפה ישראלית באירן בשבועות הקרובים הפכה לגבוהה    בוש ואולמרט ייפגשו בשבוע הבא וידונו ב"מגוון רחב של סוגיות בינלאומיות"
משה ריינפלד
מושלת אריזונה ג'נט נפוליטנו, מועמדת לשרה לביטחון לאומי, רוברט גייטס ימשיך כנראה להיות שר ההגנה, ולתפקיד שר האוצר יש שלושה מועמדים
יפעת גדות
כ-8,000 יהודי אתיופיה הועלו לישראל במבצע מסובך ומורכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il