X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקומיקאי זרגנאר, פעיל למען הדמוקרטיה והרעבים, העז למתוח ביקורת על החונטה בשיחה עם כתבי חוץ נזיר ממנהיגי המחאות ב-2007 נידון ל-65 שנה
▪  ▪  ▪
זרגנאר. לכלא [צילום: AP]

קומיקאי מפורסם במיאנמר, היא בורמה, שהיה פעיל בתנועה הדמוקרטית הבורמזית, נידון (יום ו', 21.11.08) ל-45 שנות מאסר בבית משפט היושב בתוך בית הסוהר אינסאין שביאנגון.
הקומיקאי, זרגנאר, בן 47, שהוא גם שחקן קולנוע פופולרי ובימאי סרטים, הורשע לאחר דיון בדלתיים סגורות בהפרת חוק האלקטרוניקה, חוק המחייב רישיון לשימוש בציוד אלקטרוני.
זרגנאר ("פינצטה" בבורמזית), הוא האחרון בשרשרת פעילי אופוזיציה הנידונים לתקופות מאסר ממושכות על התנגדותם למשטר הצבאי במיאנמר. הוא נעצר השנה לאחר שמתח ביקורת על התגובה האיטית של ממשלת החונטה הצבאית על סופת הציקלון נרגיס. את ביקורתו השמיע בראיונות לכלי תקשורת זרים, למרות האיסור לדבר עם עיתונאים זרים. זרגנאר עמד בראש קבוצה של בדרנים שארגנה משלוחי סיוע פרטיים לנפגעי הציקלון. בסופה נספו 132,000 בני אדם.
יותר מ-80 פעילים נידונו בשבועיים שחלפו לעונשים חמורים במסגרת מסע דיכוי בכל הקשת של התנועה למען דמוקרטיה בבורמה. כמה מהם נידונו עד 65 שנות מאסר. רבים השתתפו במחאות נגד החונטה השלטת שהתעוררו עקב העלאת מחירי המזון והדלק באוגוסט 2007.
זרגנאר נעצר ביוני 2008 לאחר שארגן משלוחי סיוע לנפגעי הציקלון שהיכה במדינה במאי. הוא האשים את החונטה כי היא מכשילה את המאמצים מחו"ל לספק סיוע לקורבנות. פעילותו הייתה בניגוד לצו ממשלתי שהורה לחלק את התרומות לנפגעי הציקלון רק באמצעות נציגי החונטה. המשטרה פשטה על ביתו והחרימה מחשבים וציוד אלקטרוני אחר.
עוד ב-1988 השתתף זרגנאר בהפגנות המוניות במינאמר נגד השליטים הצבאיים. ההפגנות דוכאו אז באכזריות ו-3,000 בני אדם נהרגו מיריות הצבא. זרגנאר נעצר אז ונידון לשנה מאסר בבית הסוהר אינסאין, על עבירה של הסתה. בזמן הבחירות בשנות ה-90 נעצר שוב על נאומים פוליטיים ונידון לארבע שנות מאסר. בבחירות ההן, שהיו הבחירות חופשיות הראשונות והיחידות במדינה אחרי 30 שנה, ניצחה מפלגת האופוזיציה הדמוקרטית, אך החונטה ביטלה את התוצאות.
בעת ההפגנות נגד הממשלה ב-2007 ארגן זרגנאר אספקת מים ומזון לנזירים שהיו מעורבים בגל המחאה. הוא נעצר ונידון לשנה מאסר בבית הסוהר אינסאין, על עבירה של הסתה. כמו-כן נאסר עליו להופיע לפני קהל.
68 שנות מאסר
פעיל אחר נגד המשטר, אשין גמבירה, נזיר שנמנה עם מנהיגי המחאות של 2007, נידון ביום ו' ל-55 שנות מאסר על האשמות שונות ומשונות. קודם לכן, כבר נידון ל-12.5 שנות מאסר, ובכך גדלה תקופת המאסר שעליו לרצות ל-68 שנה. גמביה, בן 29, נעצר בנובמבר 2007 בעיירה הקטנה סינט קאינג בחבל מנדליי שבמרכז מיאנמר.
גל המשפטים האחרון נתקל בגינויים מצד האו"ם וארגוני זכויות האדם, וכן מארה"ב ומדינות אירופה. נראה כי מטרת גל זה הוא להכשיר את הקרקע לבחירות שיהיו ב-2010.
במיאנמר שולטים גנרלים למיניהם מאז 1962. מנהיגת האופוזיציה סו קיי נתונה למעצר בית מאז מאי 2003.

תאריך:  21/11/2008   |   עודכן:  21/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קומיקאי במיאנמר נידון ל-45 שנות מאסר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מוקיון שלנו עם חסינות
סטנדפיסט  |  21/11/08 18:50
2
1 אני מקווה שרובי ריבלין יתבע  ל"ת
אותך דיבה  |  22/11/08 00:16
3
וארגוני זכויות אדםשלנו, הגיבו? ל"ת
הניה  |  22/11/08 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר צליק
על-רקע דוחות דל ומכירה אפשרית של סיטי    וריפון תסחר אחרי נפילה של 42.8% אמש    ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר ייסחרו על-רקע פשיטת רגל אפשרית
אלעזר לוין
הכונס אמור למכור את המגרש, שהוא הנכס העיקרי להבטחת חובה של חברת נידר לבנק - 234 מיליון שקל    ביקורת חריפה על החברה והנאמנים: "אין הסדר נושים, אין הצעות ממשיות לקניית המגרש, אין תוכנית הסדר, שווי המגרש יורד מיום ליום עקב המשבר הכלכלי"    פג תוקף צו ההקפאה - והוא לא חודש
משה ריינפלד
אחרי 103 שנים הוכיחו מדענים אירופיים בעזרת מחשבי-על בצרפת שהמשוואה המפורסמת E=mc2 של אלברט איינשטיין גם נכונה
עידן יוסף
מוביל נקוב חדש בקו הטיסות איטליה-ישראל - חברת התעופה יורופליי    תבצע טיסות סדירות בין רומא, מילנו וורונה לבין ישראל    מונתה על-ידי ממשלת איטליה
משה ריינפלד
כוכבת הקולנוע נוהגת למכור תצלומים משפחתיים שלה ושל בעלה בראד פיט במיליונים, ולהכתיב לעיתונים מה לכתוב - עד כה בהצלחה רבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il