X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במחקר שנערך באוניברסיטת חיפה הגיעו למסקנה, כי אנשים בעלי שיתוק מוחין שאינם יכולים ליהנות בפעילויות פנאי חיוביות ומהנות במציאות, מוצאים עניין בפעילות פנאי בעולמות המציאות המדומה
▪  ▪  ▪
אושר והנאה במציאות מדומה [צילום אילוסטרציה: AP]

מערכות של מציאות מדומה עשויות להחליף פעילויות פנאי בקרב בוגרים צעירים בעלי שיתוק מוחין או מגבלות שכליות חמורות, הסובלים ממגבלות קוגנטיביות ופיזיות. כך עולה (א', 23.11.08) ממחקר שנערך באוניברסיטת חיפה, בשיתוף קרן של"ם ובית נועם.
את המחקר ביצעו פרופ' תמר וייס, מהחוג לריפוי ועיסוק באוניברסיטת חיפה, יחד עם ד"ר שירה ילון-חיימוביץ', מהקריה האקדמית קריית אונו.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 33 גברים ונשים צעירים, הסובלים משיתוק מוחין או הפרעות שכליות חמורות, שממעטים לתקשר עם הסביבה ומשתמשים בכיסא גלגלים לניידות.
במסגרת המחקר, חולקו המשתתפים לשתי קבוצות, כאשר הקבוצה הראשונה לקחה חלק בפעילות מציאות מדומה במשך שלושה חודשים ואילו חברי הקבוצה השנייה, שימשו כקבוצת ביקורת.
באוניברסיטת חיפה מסבירים, כי מערכת המציאות המדומה הציגה את דמות המשתתף על-גבי מישור האנימציה הגרפית שעל המסך, כשהדמות מגיבה בזמן אמיתי לתנועות המשתתף. בדיקת ההנאה וההצלחה של המשתתפים, נעשתה על-ידי שאלונים ותצפיות.
מנתוני המחקר עולה, כי המשתתפים נהנו מהפעילות בעולם המציאות המדומה. כמו-כן, מרביתם הצליחו לבצע את הפעולות הנדרשות בעולם המציאות המדומה ותפיסה זו של הנאה והצלחה נשמרה בעקביות בכל משך המחקר.
מממצאי המחקר עוד עולה, כי המשתתפים ביטאו את הנאתם דרך חיוך, צחוק ואפילו ריקוד במהלך הפעילות ובתשובות כמו "זה מה זה כיף" או "התאהבתי במשחק הזה". בנוסף לכך, הביעו המשתתפים תחושות של הישג והצלחה וידעו לציין באיזה מהפעילויות הם טובים יותר ומתי הם מתאמצים יותר על-מנת להצליח. במפגש האחרון במהלך המחקר, הביעו רבים מהמשתתפים אכזבה על-כך שמדובר במפגש האחרון.
פרופ' וייס ציינה, כי הנחקרים דירגו את רמת ההנאה שלהם ברמה גבוהה, אך לא מירבית, מה שמעיד על-כך שלא מדובר בתגובת הסכמה אוטומטית וחסרת משמעות. לדבריה, המשתתפים פיתחו העדפות ברורות למשחקים מסויימים ובחרו בהם יותר, מה שמעיד גם כן על הצלחת עולם המציאות המדומה להעניק להם חוויה מספקת. בנוסף, המחקר מצא, כי עולם המציאות המדומה מאפשר להתאים ולשלב את פעילות הפנאי המהנה כחלק מהפעילות הטיפולית של האנשים.
לדבריה, "עיסוקי הפנאי המתאימים ונגישים לאוכלוסיה זו מצומצמים ביותר. מערכת המציאות המדומה מאפשרת לנו ליצור עיסוק שיהיה פשוט, אך מהנה ומעניין לאורך זמן ובכך לפתוח בפני אנשים אלה עולם חדש של הנאה וחוויה".

תאריך:  23/11/2008   |   עודכן:  23/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מציאות מדומה גורמת אושר לבעלי שיתוק מוחין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
התחזיות מדברות על ניצחון לתומכי הוגו צ'אווס אך השאלה היא באיזה שיעור    הנשיא רואה בבחירות מבחן גורלי לעתידו הפוליטי
אלעזר לוין
בוועידת הפנסיה בתל אביב אמרה מאור כי זהו משבר שלא יהיה כמוהו אף עוד שנים רבות    דורשת מהאוצר לאפשר לבנקים להיכנס מייד לייעוץ פנסיוני
אלעזר לוין
דירת גן בפתח תקוה - 1.65 מיליון שקל    קוטג' בשכונת נווה עוז - 1.5 מיליון שקל    5 חדרים בהרצליה - 1.38 מיליון שקל    דירות זולות בנתניה ועוד יותר זולות בלוד
אלעזר לוין
ענתבי טען שרשת ביטחון שיעניק האוצר עלולה לעלות עשרות מיליארדים    "אף אחד לא יודע כמה זה עולה ומי ישלם"    "המשבר עלול להימשך עוד שלוש שנים"
איציק וולף
הבלוגרית דבורית שרגל תעבור עם הבלוג העיתונאי שלה "וולווט אנדרגראונד" לפורטל החדש של חברת פרטנר שיושק בקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il