X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממחקר שערך מכון ברוקדייל עולה כי 32% מהנשים שנפגעו מאלימות הסתירו זאת, עד שפנו לבית החולים 84% מהנשים הרגישו נוח לדבר עם העובדת הסוציאלית על אירוע האלימות כ-50% מהנשים דיווחו שתוכנית הטיפול תרמה להן רבות
▪  ▪  ▪
מספרות רק בבי"ח [אילוסטרציה: פלאש 90]

כ-32% מהנשים שנפגעו מאלימות בן זוגן, הסתירו בעיה זו עד שפנו לבית החולים. כך עולה ממחקר שנערך על-ידי מכון ברוקדייל, לקראת יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים שיצוין ביום ג' (25.11.08).
המחקר נערך בין השנים 2005-2004 בקרב מדגם מייצג של 151 נשים שנפגעו מאלימות בן זוגן, שאותרו וטופלו בבתי החולים הכללים בישראל, קיבלו שירותי עבודה סוציאלית במהלך שהותן בבית החולים והסכימו להשתתף במחקר.
מנתוני המחקר עולה, כי שיעור נמוך של הנשים נמצאות בקשר עם השירותים המטפלים. עוד נמצא, כי ב-92% סוג הפגיעה שדיווחה האישה הינה פיזית והיא דורגה כחומרת פגיעה קלה (77%) ואילו ב-60% דיווחה האישה על סוג פגיעה נפשית, כאשר ניתן היה לסמן יותר מסוג פגיעה אחת.
מרוצות מהטיפול הרפואי
מממצאי המחקר עולה, כי 69% מהנשים רואות בתשאול על אלימות חלק מתפקידו של הצוות הרפואי, ו-54% היו מרוצות מכך שהצוות הרפואי שאל אותן בנוגע לאלימות כלפיהן. כמו-כן, כאשר הנשים נשאלו אם יש צורך לחייב את צוות בית החולים (רופא, אחות ועובדת סוציאלית) לדווח למשטרה על מקרה האלימות מבלי לשאול את הנפגעת, 47% מהנשים טענו שיש לחייב את הצוות הרפואי לדווח.
עוד עולה מהנתונים, כי נרשמו שיעורים גבוהים של הנשים אשר דיווחו על שביעות רצון גבוהה מהטיפול של העובדת הסוציאלית: 84% מהנשים הרגישו נוח לדבר עם העובדת הסוציאלית על אירוע האלימות, 94% ציינו כי העובדת הסוציאלית נתנה להן יחס טוב, 94% ציינו כי היא דאגה להן, 90% אמרו כי היא הקדישה להן מספיק זמן באופן אישי, 78% מסרו כי היא ענתה על כל השאלות שלהן, 79% ציינו כי היא שיתפה את הנפגעת בהחלטות, וידאה שהבינו את האפשרויות שהוצגו להמשך טיפול בבעיה (91%), והתעניינה לגבי מצב הילדים (82%).
עוד נמצא, כי 39% מהנשים דיווחו כי השיחה עם העובדת הסוציאלית עוררה אצלן תקוות שניתן לשנות את המצב ו-62% דיווחו כי קיבלו מהעובדת הסוציאלית את הסיוע שרצו.
במכון ברוקדייל מסבירים כי במסגרת הטיפול של העובדת הסוציאלית בנפגעת כלולה גם הכנה, בשיתוף האישה, של תוכנית להמשך קבלת טיפול לאחר השחרור מבית החולים, ובעיקר הפניה לשירותים בקהילה, וכן שיחת מעקב עמה לאחר שיחרורה.
מהנתונים עולה, כי 54% מהנשים ראו את תוכנית הטיפול כמתאימה להן, 63% רצו לבצעה, 60% הרגישו שהן מסוגלות לבצעה, 55% ציינו כי הן יישמו את התוכנית ו-50% ציינו כי שיחת המעקב סייעה להן להמשיך ולבצע את התוכנית.
ברוב הנושאים יותר מ-50% מהנשים דיווחו כי תוכנית הטיפול תרמה להן רבות וכי הן מרגישות שהן יותר מסוגלות להתמודד עם בעיית האלימות, בהשוואה לעבר. בהתאם לכך, שיעור גבוה יחסית מדווחות על שיפור לעומת העבר בשלושה נושאים: מוטיבציה לטפל בבעיה (73%), מסוגלות לפנות לעזרה לקבלת עזרה (60%), ומסוגלות לספר לאנשי מקצוע על בעיית האלימות (60%).

תאריך:  24/11/2008   |   עודכן:  24/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשים נפגעות אלימות חוששות לספר על-כך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
100% מהגברים חוששים
אלימות מילולית  |  24/11/08 23:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך אמר יהודה זיסאפל, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה בישראל, בעקבות סקר שנערך    חברות ההיי-טק צופות ירידה של כ-3 מיליארד דולר בהכנסותיהן השנה בהשוואה ל-2007    זיסאפל: "פיטורים של עובד אחד בהיי-טק, גוררים אחריהם פיטורים של ארבעה אנשים בענפים אחרים במשק"    קרא לממשלה לנקוט במספר צעדים דחופים להצלת התעשיה, ביניהם חיזוק שער הדולר והקמת קרנות הון סיכון חדשות
משה ריינפלד
כריסטיאן קלאר שרצח 9 בני אדם במסגרת ארגון הטרור, נידון למאסר עולם וישב 26 שנה בכלא, הוגדר כעת כמי ש"לא נשקפת ממנו סכנה לחברה"
מערכת אתר ספורט 5
החלוץ מעוניין לצאת בינואר. בשלישי סטיאווה בארנה (חי ב-5+GOLD)
רותי אברהם
המדינה: לדחות העתירה הדורשת להפסיק עד לאחר הבחירות את המגעים שמקיים אולמרט עם סוריה    הפרקליטות טוענת, בשמו של אולמרט: הפסקת המגעים עם הסורים והפלשתינים תקשה על חידושם בעתיד ותפגע ביחסי ישראל עם סוריה המתווכת בין ישראל לסוריה
משה ריינפלד
מפקד משמרות המהפכה: הרשת אספה מידע על הגרעין האירני    בלוגר אירני-קנדי שביקר בישראל נעצר בטהרן ו"הודה" בריגול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il