X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על תוכנית שהודלפה לכלי התקשורת יודיע שר האוצר הערב מדרגת מס של 45% לעשירים והפחתת מע"מ מ-17.5% ל-15% כדי להמריץ את המשק
▪  ▪  ▪
הדליפו לו? דרלינג [צילום: AP]

בריטניה תעלה את המדרגה העליונה של מס הכנסה מ-40% ל-45% לאנשים המשתכרים יותר מ-150,000 ליש"ט (223,000 דולר) לשנה. לעומת זאת, תפחית את שיעור מס ערך מוסף מ-17.5% ל-15% למשך שנה לפחות, כדי לעודד את הבריטים לצרוך ולהמריץ את פעילות המשק. כלי התקשורת בבריטניה מוסרים (יום ב', 24.11.08) כי שר האוצר של בריטניה, אליסטייר דרלינג, יודיע על כך בתוך שעות אחדות.
דוברו של ראש הממשלה גורדון בראון סירב להגיב, אך אמר כי שר האוצר מסר לחבריו בקבינט כי הצעדים שהוא מתכנן מיועדים להשיג יציבות כלכלית וכי חשוב שהממשלה תפעל כעת "כדי למנוע נזק מתמשך לכלכלה".
פרטי התוכנית שהודלפו לכלי התקשורת הבריטיים עוררו זעזוע בקרב חברי הפרלמנט והמשקיעים בשוק ההון.
"התקציבים השנתיים והחצי שנתיים חייבים להיות סודיים עד הרגע שמודיעים עליהם בבית הנבחרים, ובכל זאת הדברים פורסמו בפירוט רב", אמר הציר מייקל פאלון, חבר הוועדה לענייני האוצר בפרלמנט הבריטי, לתחנת הרדיו BBC4. "זוהי ההדלפה הצינית ביותר שהייתה לנו".
המידע המודלף מדגיש שני קווי מדיניות שיהיו פופולריים בקרב רוב הציבור הבריטי: מע"מ נמוך יותר ומס הכנסה גבוה יותר על העשירים, שחלק מהציבור תולה בהם את האשמה למפולת הכלכלית.
צופים כי שר האוצר הבריטי יאשר כי חובות הממשלה יגיעו בשנה הבאה לשיא - יותר מ-100 מיליארד ליש"ט (149 מיליארד דולר), שהם כ-8% מהתוצר המקומי הגולמי של בריטניה, הרבה יותר ממה שצופים אנליסטים ויותר מפי שניים ממה שצפה דרלינג כאשר יצר את תקציבו במארס.
השמרנים: להפחית ריבית
ממשלת בריטניה תצטרך בשנה הבאה ללוות עוד יותר כדי לממן את ההורדה של המע"מ, שכנראה יעלה לה כ-12 מיליארד ליש"ט (18 מיליארד דולר).
להעלאה של מדרגת המס העליונה תהיה השפעה חיובית מוגבלת בלבד על המאזן של הממשלה - בעיקר משום שאין בריטים רבים עם הכנסה כזאת. רוב הפרשנים צופים כי העלאת מדרגת המס תכניס כ-2 מיליארד ליש"ט (3 מיליארד דולר) לשנה.
המפלגה השמרנית שבאופוזיציה מתלבטת אם להתנגד להעלאת מס הכנסה, לאחר שהזהירה את הממשלה כי ההלוואות העצומות שהיא לוקחת עלולות ליצור בעתיד "פצצת מס".
בנאום לפני התאחדות התעשיינים של בריטניה, אמר מנהיג השמרנים דייויד קמרון כי הוא ספקן לגבי תוכנית האוצר והאשים את ראש הממשלה בראון ב"חוסר פעולה". קמרון אמר כי עדיפות ראשונה צריכה להינתן להפחתת שערי הריבית ולחידוש ההלוואות במשק.

תאריך:  24/11/2008   |   עודכן:  24/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל לוי
אפריקה זינקה ב-52% בשבוע    פעיל בשוק: "אין הסבר קונקרטי לזינוק בשעות האחרונות של המסחר"    מתחילת השנה איבד מדד הנדל"ן 75%; מדד תל אביב 100 זינק ב-6.8% והגיע לרמה של 552.78 נקודות    מדד מניות הבנקים, שצנח אתמול ב-8.6%, סיים את יום המסחר בעלייה של 5.6%
גלית יצחק
ממחקר שערך מכון ברוקדייל עולה כי 32% מהנשים שנפגעו מאלימות הסתירו זאת, עד שפנו לבית החולים    84% מהנשים הרגישו נוח לדבר עם העובדת הסוציאלית על אירוע האלימות    כ-50% מהנשים דיווחו שתוכנית הטיפול תרמה להן רבות
עופר וולפסון
כך אמר יהודה זיסאפל, יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה בישראל, בעקבות סקר שנערך    חברות ההיי-טק צופות ירידה של כ-3 מיליארד דולר בהכנסותיהן השנה בהשוואה ל-2007    זיסאפל: "פיטורים של עובד אחד בהיי-טק, גוררים אחריהם פיטורים של ארבעה אנשים בענפים אחרים במשק"    קרא לממשלה לנקוט במספר צעדים דחופים להצלת התעשיה, ביניהם חיזוק שער הדולר והקמת קרנות הון סיכון חדשות
משה ריינפלד
כריסטיאן קלאר שרצח 9 בני אדם במסגרת ארגון הטרור, נידון למאסר עולם וישב 26 שנה בכלא, הוגדר כעת כמי ש"לא נשקפת ממנו סכנה לחברה"
מערכת אתר ספורט 5
החלוץ מעוניין לצאת בינואר. בשלישי סטיאווה בארנה (חי ב-5+GOLD)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il