X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון הורה למדינה להגיב לעתירה לאפשר לכתבים זרים להכנס לעזה בעתירה: מה יש לישראל "להסתיר" ברצועה? להחיל את האיסור המבוסס על חוק ההינתקות - על ישראלים בלבד
▪  ▪  ▪
נגד "ההאפלה תקשורתית" [צילום: AP]

בית המשפט העליון הורה למדינה (יום ב', 24.11.08) להגיב בתוך 15 יום על עתירה להורות למדינה לאפשר כניסת כתבים זרים לרצועת עזה. זאת לאחר שנאסר עליהם להכנס במשך כמה שבועות. השופט אדמונד לוי קבע כי העתירה תידון בפני הרכב בהקדם אך לא נתן צו ביניים.
מדובר בעתירה שהגישה התאחדות כתבי החוץ בישראל באמצעות באי-כוחה, עוה"ד גלעד שר, אופיר טל ונעמי ווסטפריד ממשרד אהרנסון, שר, אבולעפיה אמודאי ושות', בבקשה להורות על כניסת כתבים זרים לרצועה לצורך סיקור.
ההאפלה התקשורתית פוגעת במדינה
האיסור לטענת העותרים יוצר מצב של "ההאפלה תקשורתית" ותחושה כאילו למדינת ישראל "יש מה להסתיר". התחושה מתחדדת לנוכח טענות החמאס ברצועה על משבר הומניטרי, אותו מנסה ישראל כביכול להסתיר. "ההאפלה התקשורתית של המתרחש ברצועת עזה, מזיקה למדינת ישראל, ופוגעות פגיעה קשה באחד מיסודותיו של המשטר הדמוקרטי - זכות הציבור לדעת, וזכות הציבור לקבל מידע בלתי אמצעי, וללא תווך וסינון".
מדיניות ישראל גורמת לכך שהמידע המשודר על המתרחש ברצועה "עובר את מסננת הכתבים המקומיים, מסננת שספק אם המידע שעובר דרכה הוא המידע האובייקטיבי והאמין ביותר שניתן היה לקבל, בהתחשב במדיניות שלטון החמאס, ובעוינות הברורה של שלטון זה למדינת ישראל".
יתרה מכך, התנהלות זו מעמידה את המדינה ב"שורה אחת עם מדינות בעלות משטרים דיקטטוריים שהיא אינה רוצה להידמות להם, וכמי שנוקטת פעולות ענישה גם כנגד התקשורת הבינלאומית, המבקשת לסקר את המתרחש ברצועה".
כתב זר כן, ישראלי - לא
לטענת העותרים, הימצאות מדינת ישראל בתקופת בחירות מעצימה את חשיבות המידע המגיע מעזה. "לאזרחי ישראל יש זכות לחקור ולבדוק את הנעשה ברצועת עזה שכן למתרחש שם ישנה השפעה עצומה על אורח החיים בישראל, לרבות בתחומי הכלכלה, הפוליטיקה, איכות חיי הפרט וההתנהלות המדינית בכללותה". איסור כניסת הכתבים הזרים מונע למעשה מאזרחי המדינה את המידע הדרוש להם כדי לבקר את השלטון שלהם ו"לקבל החלטות באשר למדיניות הרצויה מבחינתם".
יתרה מכך, האיסור לטענתם אינו חוקי שכן הוא מבוסס על חוק ההינתקות אשר נועד להסדיר פינוי ישראלים מרצועת עזה ולא למנוע כניסת אזרחים זרים. מדובר בחוק הקובע כי מיום הפינוי חל איסור על כניסת ישראלים לשטח הרצועה "אלא בהיתר שייתן לו המפקד ובהתאם לתנאי ההיתר". מכאן, שחוק ההינתקות "אינו חל על מי שאינם ישראלים".
לטענת העותרים, מניעת הכניסה על הכתבים הזרים פוגעת בחופש העיתונות, בחופש העיסוק ובחופש התנועה של הכתבים. "מדיניות המדינה, מעבר להיותה בלתי חוקתית ובלתי נסבלת, היא מזיקה...למדינת ישראל ומסכנת את אופי המשטר בה...החלטה רעה אחת מזיקה יותר מעשרות כתבות פוטנציאליות, שאולי לא יהיו אוהדות".

בג"צ 9910/08
תאריך:  25/11/2008   |   עודכן:  25/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתבים זרים: לאסור כניסה לעזה רק לישראלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צודקים
נוטלה  |  25/11/08 10:24
2
למה כתבים, למה רק לעזה?
גדעון אמיר  |  27/11/08 23:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת עמוס הדר תשלם 19.6 מיליון שקל בעד מגרש ל-304 דירות    המגרש היה בבעלות חפציבה    החברה כבר בונה 120 דירות בישוב
שמואל שוסטר
סיטי עלתה ב-%58    אומריקס הוסיפה 17.2%    טאואר קפצה ב-15.1%    אלווריון נסקה ב-19.4%    ורינט עלתה ב-10.6%    S&P 500 קפץ ב-6.5%
TheMarker
ניר יצא לטייל עם כלבו בגן ציבורי, אז התקרבו אליו כמה צעירים והחלו להכות אותו    נפצע קל ופונה לבית החולים איכילוב
רותי אברהם
בית המשפט סירב לבקשת דרור אלפרון לצאת לבית משפחתו במהלך השבעה    איומיו "לבוא חשבון עם רוצחי אביו" הפכו אותו ל"מטרה"    חשש שינצל את השבעה כדי לרקום תוכנית נקמה
עדי הרשליקוביץ, עמר בנוביץ
גרשון סיכם ל-3 שנים ויביא עמו את דרוקר כעוזר    בירנבוים פוטר בטלפון על-ידי הבעלים: "אני רוצה להודות לך על התקופה בקבוצה. סגרנו עם פיני"    הצוות החדש ידריך כבר מול מלאגה מחרתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il