איגוד חברות הפרסום בישראל פנה לרשות להגבלים עסקיים בדרישה למנוע תיאום אסור בין זכייניות הערוץ השני - קשת ורשת - במכירת זמן פרסום בטלוויזיה.
בפנייה ששלחו מנכ"ל האגוד יגאל בראון והיושב-ראש יאיר גלר, לממונה על הרשות רונית קן וליועמ"ש הרשות עו"ד בועז גולן, נכתב כי זמן קצר לאחר החלטתה של קן (מיום 17.11.08), שלא להעניק פטור מאישור הסדר כובל להמשך פעילותו של מיזם רכישת המדיה "יונייטד מדיה", החלטה אשר כללה התייחסות לעמלות היתר שמשלמות זכייניות הערוץ השני לחברות רכש המדיה, הודיעו קברניטי ערוץ 10 כי בכוונתם להפחית את גובה העמלה המשולמת על-ידי הערוץ, וכי החל מתאריך 1 בינואר 2009 יעמוד שיעור העמלה על 20% לכל היותר. עוד הודיעו ראשי ערוץ 10 לציבור הרחב, ובכלל זה גם למתחריהם, כי שיעור העמלות שמשלם הערוץ כיום עומד על כ-30% מסך הכנסותיו מפרסום.
המפרסמים סבורים כי מטרת ההצהרה הפומבית נועדה לעודד נקיטת מהלך דומה על-ידי הזכייניות המתחרות בערוץ 10 - קשת ורשת - ליצירת קו מסחרי אחיד כנגד חברות הפרסום השונות, קו מסחרי אשר מהווה לדבריהם הסדר כובל מובהק.
כחלוף כמה ימים מן ההצהרה, פורסם כי רשת תכנס את דירקטוריון החברה ותקבל החלטות בהתאם. גם רשת תפעל להפחתת עמלות היתר בשיעור של 30% בדומה להפחתה שיוזם ערוץ 10. המפרסמים טוענים שמדובר בדבר העומד בניגוד מוחלט לעקרונות התחרות החופשית.
האיגוד מזכיר כי עמלות היתר הן למעשה הנחות הניתנות לרוכשי מדיה כנגזרת של היקף רכישותיהם, וככאלה - הן פרי מבורך של תחרות חופשית בין הזכייניות. "כל ניסיון להגיע להבנה שעניינה הפחתת ההנחות האמורות הוא פסול ואסור. כך גם כל העברת מידע אשר תוצאתה המסתברת היא יצירת התנהגות אחידה של הזכייניות בתחום זה למול גופי רכישת המדיה, בין שהעברת המידע נעשית במישרין בין הזכייניות ובין שהיא נעשית באמצעות גורם מתווך (במקרה זה אמצעי התקשורת)".
המפרסמים ציינו כי ענף מכירת מדיה טלוויזיונית הוא ריכוזי וממועט מתחרים, וכי המידע בדבר הכוונות לצמצם את שיעור ההנחות ללקוחות הוא מידע רגיש ביותר מבחינה תחרותית. "בשווקים ממועטי מתחרים, החששות מחשיפה למידע מסחרי רגיש מתעצמים עוד יותר. בשווקים כאלה היכולת של השחקנים לייצב שיווי משקל אל-תחרותי, תלויה, במידה רבה, ביכולת לצפות האחד על (ואת) ההתנהלות של רעהו".
האיגוד דורש להורות לערוץ 10 ולזכייניות הערוץ השני לחדול לאלתר מפרסום מידע נוסף על התנהלותם העתידית מול גופי רכש המדיה.