X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המפגינים אומרים כי אין די בבחירות ודורשים מראש הממשלה סומצ'אי לעזוב בלי תנאי אלפי התיירים שנתקעו בנמל התעופה הסגור - התפנו
▪  ▪  ▪
הנוסעים עזבו את נמל התעופה [צילום: AP]

מפקד צבא תאילנד דרש (יום ד', 26.11.08) מהמפגינים לעזוב את נמל התעופה של בנגקוק, וקרא לעשות בחירות כלליות כדי לשים קץ למשבר הפוליטי במדינה. ביום ג' השתלטו המפגינים על נמל התעופה החדש של בירת תאילנד, סוברנאבהומי, וגרמו לסגירת הנמל. אלפי נוסעים נתקעו במדינה בשל כך.
דובר מטעם המפגינים אמר כי בחירות חדשות כשהן לעצמן לא ישימו קץ לקיפאון הפוליטי. הוא דרש מראש הממשלה סומצ'אי וונגסראט להתפטר בלא תנאי. הוא הוסיף כי המפגינים לא יעזבו את נמל התעופה.
ההשתלטות הנועזת על הנמל באה בעיצומה של עונת התיירות של תאילנד, ומאיימת לפגוע בענף זה, שכבר ניזוק בחודשים רבים של אי-שקט פוליטי ובמשבר הפיננסי העולמי. התיירות מהווה 6% מכלכלת תאילנד. הצמיחה של המשק התאילנדי הואטה ברבעון האחרון, והקצב שלה היה האיטי ביותר אחרי שלוש שנים.
ההשתלטות היא הסלמה גדולה במאבקם של המפגינים, הנמשך כבר ארבעה חודשים, להפיל את סומצ'אי.
"הממשלה צריכה לתת לציבור הזדמנות להכריע בבחירות", אמר מפקד הצבא, הגנרל אנופונג פאוצ'ינדה, במסיבת עיתונאים, לאחר שנועד עם פקידי ממשלה רמי דרג, אנשי אקדמיה, כלכלנים וראשי זרועות הביטחון.
סומצ'אי חזר (יום ד', 26.11.08) לתאילנד מוועידת הפסגה של מדינות האוקיאנוס השקט בפרו. הוא וממשלתו עדיין לא הגיבו על קריאת מפקד הצבא לבחירות חדשות.
ואולם דובר הממשלה, נטווט סאי-גואה, אמר על סמך עמדותיו הקודמות של ראש הממשלה, כי "אין סיכוי רב שהוא ישנה את עמדתו ויתפטר או יפזר את הפרלמנט". עם זאת, אישר כי לא שוחח עם ראש הממשלה מאז נחת מטוסו בבנגקוק. צופים כי סומצ'אי יישא דברים בשעות הלילה המאוחרות.
ים של חולצות צהובות
הארגון העומד בראש המפגינים, הברית העממית לדמוקרטיה (PAD) נחוש בדעתו לאלץ את הצבא להתערב ולהפיל את המשטר הנבחר. "אנחנו אוהדים את הנוסעים אך זהו צעד הכרחי כדי להציל את העם", אמר מנהיג בכיר של המפגינים, סונדהי לימתונגקול, בנמל התעופה הנצור, וזכה למחיאות כפיים סוערות. "אם הוא לא יתפטר, אני לא אעזוב", אמר.
פקיד במשרד התיירות של תאילנד מסר כי רוב 4,000 הנוסעים, שחלק מהם לנו בלילה הקודם בנמל, עזבו אותו. נותרו בו המפגינים, ים של לובשי חולצות צהובות. כתבים אומרים כי הרושם הוא שהם מתוכננים לשהות ממושכת.

תאריך:  26/11/2008   |   עודכן:  26/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך סובר פנחס קימלמן, יו"ר פורום מנהלי כספים בהתאחדות התעשיינים    אמר כי ישנם כ-1,000 דירקטורים בחברות תעשייתיות    בהתאחדות פועלים להעלות הכשרתם באמצעות קורס מקיף בנושא
אייל גרוסברד
אקס הלייקרס מודה: "הוא נכשל. לא הייתי עושה זאת פעם נוספת"
משה ריינפלד
סגן שר החוץ הרוסי אומר בראיון לרדיו אמריקני: אנחנו עוקפים את ממשל בוש ומבקשים מעוזרי אובמה שיפעל לנורמליזציה של היחסים עם אירן
עופר וולפסון
שיעורם עמד על 5.9% לעומת 6% ברבעון הקודם    הנתונים - מלפני גל הפיטורים האחרון    רק מעט יותר מחצי מאוכלוסיית ישראל הבוגרת עובדת
אלון רוזנבלום
כששחקנים, שבעבר הלא רחוק היו מועמדים לפרסי אוסקר ומקשטים את שעריהם של רוב המגאזינים, מתחילים להופיע בסרטי אימה, כנראה שהקריירה שלהם נמצאת ממש בצרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il