X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אמר יו"ר ארגון יצרני מערכות סולריות בהתאחדות התעשיינים בעקבות החלטת הפנים על עיבוי של 40% בצנרת הולכת המים "הבזבוז שווה ערך לכל תצרוכת המים השנתית של ראשון לציון בעלות של 150 מיליון שקלים"
▪  ▪  ▪
בזבוז משווע ומיותר [צילום: פלאש 90]

"החלטת משרד הפנים לעבות בכ-40% ויותר את הצנרת להולכת מים חמים וקרים בדירות - תביא לבזבוז משווע של כ-45 מיליון מטרים מעוקבים של מים בשנה, כמות השווה לתצרוכת השנתית של כל העיר ראשון לציון. המחסור החמור במים עדיין לא הגיע כנראה למשרד הפנים". כך טוען (יום ד', 26.11.08) רמי טרבולסקי, יושב-ראש איסול - ארגון יצרני מערכות אנרגיה סולריות בהתאחדות התעשיינים.
לדבריו, מדובר בהוצאות חינם של כ-150 מיליון שקלים לשנה.
במכתב לתמר קסטל בראון, מנהלת היחידה לתאום תקנות בנייה, יושב-ראש ועדת הל"ת במשרד הפנים, דורש טרבולסקי להקפיא לאלתר את יישומן של דרישות אלו הפוגעות במשק המים במדינת ישראל וגורמות, כאמור, לבזבוז מים, בזבוז אנרגיה ובזבוז כספי הצרכנים.
במכתבו טוען טרבולסקי כי כיום מקובל להשתמש בצנרת בעובי של 16 עד 20 מילימטר עבור הולכת מים חמים וקרים בדירות, ואילו על-פי הדרישות החדשות של משרד הפנים, יגיע עובי הצנרת לקוטר של 25 מילימטר ויותר, דבר שיזרים כמות מים מוגברת בצנרת.
טרבולסקי מסביר במכתבו כי בישראל יש כ-2 מיליון דודי שמש, כאשר הדוד המקובל מכיל כ-150 ליטר מים. אורכה של הצנרת המובילה את המים החמים מהדוד לדירה הוא כ-25-20 מטר בממוצע. בצנרת זו שקוטרה כיום 16 מילימטר, יש בין 2.11 ליטר ל-2.64 ליטר מים.
בהתאם לדרישה החדשה של משרד הפנים, צנרת בקוטר 25 מילימטר תכיל בין כ-5 ליטר ל-6.35 ליטר מים בדירות שיש בהן 4 עד 9 נקודות צריכה, שהן למעשה רוב הדירות בישראל.
הציבור יזרים מחצית מתכולת הדוד לביוב
לטענת יושב-ראש איסול, משפחה ממוצעת החיה בדירה בישראל פותחת את ברז המים החמים כ-15 פעמים ביום ומזרימה 2.5 ליטר בכל פתיחת ברז עד לקבלת מים חמים. יישום התקנות החדשות של משרד הפנים, יביא לכך כי אזרחי מדינת ישראל יזרימו לביוב כמחצית מכמות המים החמים הצבורה בדוד של 150 ליטר וכתוצאה מכך ייאלצו להשקיע אנרגיה חשמלית לחימום המים, או לחילופין לרכוש דודים בנפחים גדולים יותר, דבר שיוריד את הכדאיות ברכישת מערכות סולאריות ויחסל את ענף האנרגיה הסולארית בישראל.
טרבולסקי תמה על העובדה כי בדיונים שקיימה ועדת הל"ת במשרד הפנים, היא לא מצאה לנכון לשמוע את עמדתם של יצרני המערכות הסולאריות.
עוד אמר טרבולסקי, כי הוא תוהה על התנהלות גורמי השלטון שמצד אחד קוראים לציבור לחסוך במים, ומצד שני קובעים דרישות שיישומן יביא, כאמור, לבזבוז אדיר של מים ושל אנרגיה.
טרבולסקי קורא להתערבותם של שרי הפנים, האנרגיה והתשתיות להביא לפעולה דחופה לשינוי ההחלטה בעיתוי הזה, אשר כה מנותקת ממציאות משק המים בישראל, לדבריו.

תאריך:  26/11/2008   |   עודכן:  26/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בזבוז של כ-45 מ' מ"ק מים בהחלטת משרד הפנים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא מאמין ליצרנים
ספקן2  |  26/11/08 22:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
הנגיד לשעבר של הבנק הפדרלי, בן 81, התמנה לראש גוף חדש של יועצים כלכליים מחוץ לבית הלבן שישחררו את אובמה מתלות בפקידי הבית הלבן
איציק וולף
בית המשפט העליון דחה את ערעור המדינה ואת ערעור הנאשמים בפרשת התמוטטות הרצפה באולמי ורסאי לפני שמונה שנים    המהנדס אלי רון יישלח לארבע שנות מאסר    "ידע שפל-קל לא אושרה - ועובדה זו מעמידה אותו ברף הגבוה ביותר של רשלנות
איציק וולף
מנכ"ל משרד רה"מ נחקר בחשד למרמה והפרת אמונים בפרשות המינויים הפוליטיים במשרד התמ"ת    גם מזכיר הממשלה, שהיה עוזרו הקרוב של החשוד המרכזי - אהוד אולמרט, נחקר בימים האחרונים
עופר וולפסון
החברה הודיעה כי על אף הצלחת מותג בייגל בייגל, החברה מתמקדת כעת בצמצום עסקיה לפעילות הליבה בלבד והגברת ההשקעות במספר קטן יותר של קטגוריות, בדומה לחברה האם
משה ריינפלד
דוחות הממשל קובעים כי בעוד האבטלה ממשיכה להיות גבוהה, ברמה של מיתון, נפלו באוקטובר הוצאות האמריקנים לצריכה ב-1%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il