X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דירקט קפיטל של אריה פרשקובסקי: לא נוכל לפרוע אג"ח ב-30 בדצמבר, כי בעל השליטה לא הצליח להשיג הלוואה אפיק הירדן של עיני: לא נוכל לפרוע אג"ח, ואין לנו כסף לפעילות שוטפת
▪  ▪  ▪
משבר בנדל"ן [צילום: פלאש 90]

שתי חברות נדל"ן של יזמים פרטיים - דירקט קפיטל בשליטת אריה פרשקובסקי ואפיק הירדן של שלמה ויאיר עיני - הודיעו רשמית, כי לא יוכלו לפרוע אג"ח בעשרות מיליוני שקלים שהן חייבות לציבור, ושמועד פרעונן יחול בשבועות הקרובים. מקרים אלו הם בין הראשונים, שבהם מודים יזמי נדל"ן כי נכנסו לבעיות, לדבריהם עקב המשבר הכלכלי העולמי.
דירקט קפיטל חייבת לפרוע ב-30 בדצמבר תשלום ראשון על חשבון אג"ח, שערכן הנקוב הוא כ-77 מיליון שקל, שהנפיקה בעבר לציבור. פרשקובסקי תכנן להזרים לדירקט קפיטל 25 מיליון שקל, על-ידי כך שיקנה ממנה 25% מחברת הנדל"ן הקפריסאית קריסטאליקו, בעלת מגרש בסרביה.
אולם הבוקר (יום ה', 27.11.08) הודיע פרשקובסקי, כי לא הצליח לגייס את הכסף על-ידי הלוואה בנקאית. פרשקובסקי טוען כי הסיבה לכך היא "משבר האשראי העולמי הקשה". הוא ינסה עד הרגע האחרון להשיג הלוואה, אך מודה כי הסיכוי לכך "נמוך ביותר".
שווי השוק של האג"ח עומד הבוקר לפני תחילת המסחר על 29.3 מיליון שקל, כלומר כ-38% משווין התיאורטי. אריה פרשקובסקי הוא בעל כ-55% ממניות דירקט קפיטל. אשתו דליה ובניו איתמר ומאשה מחזיקים בכמות קטנה של מניות. חברה בשם קאדיל, המקורבת לפרשקובסקי, היא בעלת 15.7% בחברה. יתר המניות בידי הציבור בבורסה. החברה בונה במרכז הארץ, ובאחרונה נכנסה לבנייה בחו"ל.

"אין לנו כסף לפעילות שוטפת"

אפיק הירדן, בשליטת האחים שלמה ויאיר עיני, הודיעה הבוקר: "אין לנו כסף לפעילות שוטפת בשנה הקרובה", והיא לא תוכל לפרוע אג"ח מסדרה ב' שהנפיקה בעבר, בערך נקוב של 60 מיליון שקל, ובקרוב יש לפרוע תשלום ראשון.
האחים עיני תכננו לגייס את הסכום הדרוש על-ידי מכירת 50% מחברת טכנוגרופ, בשליטתם. אולם ביום ב' השבוע הודיע המשקיע שהוא נסוג בו מהעיסקה, בשל המצב הכלכלי העולמי הקשה בכלל, וההאטה בשוק הנדל"ן בפרט. התוצאה: אין כסף לא לתשלום אג"ח ולא לעסקים שוטפים.

בעלי האג"ח עשויים לדרוש פרעון מיידי

אפיק הירדן פועלת בשבועות האחרונים לקיצור קווים. היא ביטלה פרויקט נדל"ן בפולין, ופועלת לגייס מימון נוסף, אולי על-ידי מכירת נכסים נוספים.
בעלי האג"ח יתכנסו ביום ג' הקרוב, 2 בדצמבר, כדי לדון במצבם ובמצב החברה. ייתכן שיחליטו להעמיד את כל האג"ח לפרעון מיידי, מה שכמובן יסבך את מצבה של החברה. בנוסף, הם עשויים להפעיל נאמן, כדי שיפקח על פעילות אפיק הירדן.
חברת אפיק הירדן היא בעלת בית דיור מוגן ברמה, ומתכננת לבנות שני בנייני מגורים להשכרה לסטודנטים בבאר שבע. בנוסף היא בונה 37 דירות ברמת השרון, ונכנסה לפעילות גם ברומניה.

גם נידר לא משלמת

חברת נדל"ן פרטית אחרת, נידר הירושלמית, אינה פורעת זה ארבעה חודשים אג"ח שהיא חייבת למשקיעים. החברה, בשליטת משפחת יאיר רחמין מירושלים, נכנסה לקשיים, ונמצאת מאז חודש יולי תחת צו הקפאת הליכים. אתמול (יום ד') אישר בית המשפט המחוזי בירושלים להאריך את צו הקפאת ההליכים ב-30 יום נוספים.
בנק לאומי, שהוא הנושה העיקרי של החברה, התנגד לצו הקפאת ההליכים, ודורש למנות מיד כונס נכסים לנכס העיקרי של החברה, מגרש לבניית 220 דירות יוקרה במתחם הולילנד ירושלים. נאמני החברה מנסים למכור את המגרש בעסקת אחוזים, שתשאיר חלק מהבעלות על המגרש, לשנים הקרובות, בידי חברת נידר. עד כה לא קיבלו שום הצעה עסקית ממשית לרכישת המגרש.

תאריך:  27/11/2008   |   עודכן:  27/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתי חברות נדל"ן לא ישלמו אג"ח
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זו רק ההתחלה.
א.ל. רמת-גן  |  27/11/08 11:04
2
רוקנו את הקופה לכיסם ובורחים ל"ת
כמו יונה  |  27/11/08 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדברי התובע, הנזקים שנגרמו בעטיה של הרטיבות החמירו והנתבעת סירבה לתקנם ולפצותו    הנתבעת השיבה שהסכום שביקש היה מוגזם וחוייבה בפיצוי
איריס פרחי
הקשיש שהיה מעורב בתאונת דרכים, שמר בחקירתו על זכות השתיקה ולאחר שהורשע בדין, רישיונו נפסל לתקופה של ארבעה חודשים    הערעור שהגיש נדחה
עידן יוסף
מחלקת מחקר ופיתוח ישראלית עמלה בימים אלו על פיתוח של חסה ללא החמה, צריבות שחורות שמופיעות בעלי החסה הנשרפת בימי הקיץ החמים    פיתוח נוסף: חסה מצוננת
יפעת גדות
קבוצה אמריקנית להגנת הצרכן טוענת כי תעשיית הצעצועים ממשיכה לייצר צעצועי פלסטיק המכילים כימיקלים רעילים למרות שחוק חדש שעבר בקונגרס האמריקני אוסר עליה לשווק אותם
יפעת גדות
מכתבי תודה הם שגרמו לסטודנטים לתחושת אושר גדולה יותר ולשביעות רצון מהחיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il