X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ-8 מיליון ש"ח מההפסד - תוצאה של עליית המדד החברה צפויה לרשום רווח הון בסך כ-18 מיליון שקלים ברבעון הבא בעקבות ביצוע רכישת אג"ח עצמית היו"ר משה גאון: "התוצאות הינן בעיקר נגזרת של המשבר הכלכלי שפוקד את המשק הישראלי"
▪  ▪  ▪
דשדוש זמני? יו"ר קבוצת גאון, משה גאון [צילום: יח"צ]

קבוצת גאון דיווחה על הפסד ברבעון השלישי של 2008 שהסתכם בכ-18 מיליון שקלים. כך עולה (יום ה', 27.11.08) מן הדוחות שפרסמה.
מתוך ההפסד - כ-12.2 מיליון שקלים הוצאות מימון, מזה כ-8 מיליון שקלים נובעות מעליית המדד (2.1% ברבעון השלישי), ומהפסד בתיקי ניירות הערך של החברה ושל החברות המוחזקות על ידה, שהינם סולידיים, אינם כוללים השקעה במניות וכוללים כ-10% השקעה באג"ח קונצרניות בדרוג גבוה.
עוד עולה מן הדוח, כי דירקטוריון החברה אישר רכישה עצמית של אג"ח בסך כולל של עד 50 מיליון שקל. במהלך החודשים אוקטובר-נובמבר 2008 רכשה החברה אג"ח בעלות של כ-34 מיליון שקל. רווח ההון שנבע לחברה בגין רכישות אלו, מסתכם בכ-18 מיליון שקל והוא יוכר ברבעון הרביעי של 2008.
לדברי יו"ר קבוצת גאון, משה גאון, למרות המשבר הכלכלי הקשה הפוקד את שווקי ישראל והעולם, החברה נהנית ממספר יתרונות בולטים ובכללם עתודות מזומנים, יציבות ואיתנות פיננסית וניהולית: "אנו בטוחים ביכולתנו לצלוח את האתגרים שנכונו לחברה בתקופה הקרובה ולעמוד במשימות ובהתחייבויות שלקחנו על עצמנו. כראייה לכך, ביצענו רכישת אג"ח עצמית אשר הניבה רווח הון בסך של כ-18 מיליון שקלים שיוכר כבר ברבעון הבא", אמר.
גאון הוסיף כי המוניטין שקנתה לעצמה החברה במשך השנים, מקבל ביטוי ביתר שאת בימים אלו, בהיותה מוקד אטרקטיבי לחברות התרות אחר השקעות: "החברה ממשיכה להוביל את תחום המים בישראל באמצעות חטיבת גאון אגרו שמורכבת מפורטפוליו ייחודי המשלב חממה טכנולוגית, קרן השקעות אקווה אגרו ופעילות תעשייתית. גאון אגרו, בוחנת גם עתה הזדמנויות עסקיות חדשות לצד הרחבת הפעילות הקיימת. בתחום הסחר, תושק בחודשים הקרובים רשת הפרימיום לצעצועים - אימג'ינריום, ואנו סבורים כי המשבר הכלכלי יוצר אפשרויות השקעה אטרקטיביות נוספות. תוצאות גאון בית השקעות, המהווה את הזרוע הפיננסית של הקבוצה, מפתיעות לטובה למול מצב השווקים, עם סיום הרבעון השלישי ברווחיות, וזאת בהשוואה למרבית השחקנים האחרים בתחום".
מנכ"ל קבוצת גאון, שי פרמינגר, ציין כי החברה השכילה לגייס כ-600 מיליון שקלים בשנה שעברה ולחזק בכך את רמת הנזילות שלה, מה שמקנה לה עוצמה ויתרון ברור בתקופה זו של האטה כלכלית ומחנק אשראי: "אלה יאפשרו לנו לבצע עסקות בתנאים אטרקטיביים, תוך ניצול ההזדמנויות שנוצרו בשווקים בישראל ובחו"ל כתוצאה מהמשבר. אנו מצפים, כי השקעות אלה יביאו בשנים הקרובות, עם שיפור התנאים במשק, לרווחיות גבוהה ולתשואות יפות לבעלי המניות".
קבוצת גאון, מייסודו של בני גאון ז"ל, היא חברת השקעות, המתמקדת בארבעה מגזרי פעילות: סחר, אגרו-טכנולוגיות, פיננסים ונדל"ן. הקבוצה פועלת בישראל בתחום תשתיות וטכנולוגיות מתקדמות בתחום המים באמצעות החברה הבת גאון אגרו. בנוסף מחזיקה הקבוצה בגאון סחר, קבוצת אחזקות רב תחומית, בעלת מגוון חברות מתחומי אופנה, קוסמטיקה, Home Improvement, תשומות ומוצרים חקלאיים.
קבוצת גאון היא גם בעלת השליטה בגאון שוקי הון, המנהלת נכסים כספיים בסך 8 מיליארד ש"ח; ובגאון נדל"ן, המרכזת את פעילות הקבוצה בתחום הנדל"ן. הקבוצה מעסיקה כ-5,000 עובדים. מחזור הפעילות המצרפי שלה לשנת 2007 עמד על כמיליארד דולרים.

תאריך:  27/11/2008   |   עודכן:  27/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כ-18 מיליון ש"ח הפסד ברבעון לקבוצת גאון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדן גוריון
ראיון מיוחד עם ריקי גל, שמוציאה סינגל ראשון מתוך אלבום חדש ומדברת על הפחדים והתקוות
רותי אברהם
נשיאת בית המשפט העליון אומרת כי התקשורת עסוקה במרדפים אחרי פרשיות שחיתות שחלקם סיפורים פופוליסטים וכוזבים    קוראת להגברת הפיקוח על הבנקים    בנאום בפני לשכת המבקרים: מבקרי הפנים הם המחסום הראשון המונע שחיתות
משה ריינפלד
אנשי קומנדו הודיים ממשיכים לכתר את הבניין    שכנים הודים ניסו לגרש את הטרוריסטים בזריקת אבנים, אך נהדפו בירי בלא אבחנה וברימונים
רונית נאור
גם השנה, בפעם השישית ברציפות יתקיים כינוס ים המלח    אחד מהנושאים המרכזיים בכינוס השנה יהיה נסיגתו של הים והאיום על קיומו
סיון בראימן
יחליף בתפקידו את אהוד נצר    לכהן כ-27 שנות ניסיון בניהול חברות היי-טק    עד לאחרונה, שימש כמנהל תפעול וסמנכ"ל חברת ECI טלקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il