X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון נמנע מביטול צעדת בן-גוריון המתקיימת השבת העותרים: פגיעה חוקתית בשומרי מצוות השופט לוי: הטענה אינה מופרכת אך אין זמן לדיון מארגני הצעדה: "סוכל ניסיון למנוע אירוע ספורטיבי בשבת"
▪  ▪  ▪
בן גוריון. הדתיים לא ישתתפו [צילום: אתר הכנסת]

נפרץ הסטטוס קוו? צעדת בן-גוריון ה-16 באזור מועצה אזורית רמת הנגב, תתקיים כמתוכנן בשבת זו 29.11.08. זאת לאחר שבית המשפט העליון לא התערב מטעמי "סד זמן" בעתירה שהוגשה למנוע את קיומה. מארגנת הצעדה מועצה אזורית רמת הנגב - סוכל ניסיון למנוע "אירוע ספורטיבי".
מדובר בעתירה של איגוד המדרשות ליהדות ולימודי ארץ ישראל המנהל מזה כשנתיים, באמצעות בא-כוחו עו"ד גלעד קורינאלדי, מאבק לביטול הצעדה בשבת וקיומה ביום חול. גם שרת החינוך פרופ' יולי תמיר הביעה עמדה דומה לפיה לא ראוי לקיים צעדה בשבת באופן המונע השתתפות הציבור הדתי.
אך מועצה אזורית רמת הנגב דחתה את הבקשות לבטל את הצעדה בשבת. בא-כוח המועצה עו"ד שמואל קדם הסכים לחלופין לקיים צעדה נוספת ביום חול, עבור דתיים.
בא כוח האיגוד סירב לצעדה הנפרדת, ובסופו של דבר הגיש בתחילת השבוע עתירה להורות על ביטול הצעדה בשבת. עו"ד קורינאלדי טען בעתירה כי חוק יום הזכרון לדוד בן-גוריון קובע כי אם חל המועד בשבת יש לקיים את האירועים ביום ראשון שלאחר מכן. הוא אף טען כי אין לאדם או סקטור כלשהו זכות "לנכס" את יום הזכרון.
יתרה מכך קביעת הצעדה בשבת מנוגדת לזכות החוקתית לחופש דת שכן היא מונעת השתתפות ציבורים מסורתיים ודתיים בצעדה רק בשל עובדת היותם שומרי מצוות. עוד טען כי קיומן של שתי צעדות אחת לדתיים בלבד היא "פתרון אפרטהיידי" החוטא למורשת בן-גוריון - יוצר הסטטוס קוו - התחייבות בעניין יום שבת.
העתירה הוגשה כאמור ביום ב' 24.11.08, והעליון הורה למדינה להגיב עליה עד 27.11.08. בתום דיון שהתקיים (יום ה' , 27.11.08) בפני השופט אדמונד לוי, נכתב כי "נוכח השיהוי בהגשת העתירה וסד הזמנים אליו היא נקלעה, אינו רואה אפשרות מעשית לכינוסו של הרכב לדיון בה במועד". זאת לדבריו "אפילו אין טענתה של העותרת מופרכת על פניה". השופט ביקש מאיגוד המדרשות להודיע לבית המשפט אם הוא עומד על עתירתו.
מועצה אזורית רמת הנגב אמרה בתגובה כי "סוכל ניסיון למנוע אירוע ספורטיבי בשבת". בהודעה נמסר עוד כי מדובר ב"צעדה ספורטיבית עממית.. שאין בינה לבין האירועים הממלכתיים לזכרו של בן-גוריון ולא כלום. היא מהווה הפנינג משפחתי בהשתתפות אלפי צועדים". המועצה מסרה כי צעדה נוספת שנועדה גם לצועדים דתיים תתקיים ב-28.11.08.
דוברת המועצה אדוה לויד ציינה כי המועצה הפנתה את תשומת לב בית המשפט לעובדה כי "צעדות דומות רבות נערכות בשבתות ברחבי הארץ בהשתתפות אלפי צועדים חילוניים, שלא ראוי לכפות עליהם אורח חיים דתי ולמנוע מהם לברור לעצמם את הדרך שבה יבלו ביום מנוחה". הצעדה לפיכך תצעד כמתוכנן - בשבת.

בג"צ 9914/08
תאריך:  27/11/2008   |   עודכן:  27/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החברה הפסידה תוך שלושה חודשים כ-1.1 מיליארד שקל בבורסה    ההון העצמי נשחק, וייתכן שתשובה ייאלץ להביא כסף מהבית    ביטוחי חיים וכללי הפסידו, ורק ביטוח בריאות מרוויח
משה ריינפלד
ענק הבנקאות UBS הודיע כי ימסור מידע לרשויות ארה"ב על "רמאי מס" אך לא על "מעלימי מס", בנימוק שהחיסיון הבנקאי לא חל על רמאים
עידן יוסף
החברה לא המתינה ומסרה שהחליטה לאסוף ממדפי החנויות קרטונים ששווקו באזור המרכז מחשש לספיגת ריח וטעם לא אופייניים
עופר וולפסון
דרש וקיבל כרטיסי טיסה חינם ושדרוגים למחלוקות גבוהות גם עבור בני הזוג של ילדיו    הדירקטוריון: "הבקשה סבירה ואין סיבה עניינית לא לאשרה. ההחלטה עמדה לאישור רק בשל היות בורוביץ' בעל שליטה בחברה    משכורתו האחרונה בחברה: כ-60 אלף דולר לחודש
אורן בוקשטיין
התאחדות השחייה הבינלאומית (FINA) אישרה שימוש באדני זינוק חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il