74% מהציבור החרדי מקפידים על אכילת אוכל בריאותי. 83% מהנשים החרדיות נוהגות להקפיד על אכילת אוכל בריא - לעומת 65% מהגברים. מפילוח לפי גילים עולה, כי 87% מהחרדים בני 50 פלוס מקפידים על אוכל בריאותי.
הנתונים נאספו במסגרת מסקר של מכון שילוב Millward Browne שנערך לקראת כינוס "גוונים בשחור" של המי"ל (המרכז הישראלי לניהול). מפילוח לפי זרמים, עולה כי הדתיים הלאומיים (הכוונה רק לזרם הישיבתי שבהם) הכי פחות מקפידים על אוכל בריאותי. רק 50% מהם ענו כי הם מקפידים.
הסקר בדק גם את מספר הפעמים שנסעו החרדים לחופשות בחו"ל ובארץ בשנתיים האחרונות. מהתשובות עולה ש-30% יצאו לחופשה בחו"ל במהלך השנתיים האחרונות (35% מהגברים, לעומת 25% מהנשים). לגבי חופשות בארץ - 58% מהחרדים יצאו לחופשות בארץ בשנתיים האחרונות, ו-41% לא יצאו (1% - לא זכרו).
מפילוח לפי זרמים עולה כי החסידים יצאו לחו"ל הכי הרבה פעמים. 44% מסך החסידים שהשתתפו בסקר ענו שהם יצאו לחופשה בחו"ל. מבין הדתיים הלאומיים - 33% יצאו לחו"ל. מבין הליטאים - 23%, ומבין הספרדים - 21%.
להכיר את צרכי המגזר הסקר המלא יוצג בכינוס שיתקיים ביום שני הקרוב (1 בדצמבר), במלון "שרתון סיטי טאואר" ברמת-גן. הכינוס ידון בפוטנציאל השיווקי הטמון במגזר החרדי והדתי הלאומי.
בכינוס צפויים להשתתף אנשי מפתח מגופים עסקיים הפונים למגזר החרדי: הרב מנחם כרמל, בעל רשת המזון החרדית "ברכל", שירצה על התנהגויות צרכניות במגזר; ניר למפרט, מנכ"ל דפי זהב, שירצה על החדרת מותג במגזר; ינון שויקה, סמנכ"ל בנק פועלי אגודת ישראל, שירצה על סגנונות ניהול בשיווק.
פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל, אמרה היום כי "העלייה ברמת החיים במגזר החרדי והפתיחות לטרנדים כלליים פותחים בפני החברות במשק הזדמנויות עסקיות רבות. עם זאת, יש להכיר היטב את הצרכים המיוחדים של המגזר ולדעת כיצד להתנהל מולו ברמת השיווק".
שייקה נפחא, סמנכ"ל חברת הפרסום "מגזרים", אמר היום כי "המגזר החרדי עובר תמורות רבות בשנים האחרונות, שמשפיעות באופן ישיר על סגנון החיים שלו. שינויים אלו מצריכים את אנשי השיווק להתאים את עצמם לצרכן החרדי, ולהבין כי מה שעבד בעבר לא בהכרח יעבוד היום".