X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רוסיה רוצה לחדש את בריתה עם קובה שהוזנחה לאחר התמוטטות ברית המועצות ב-1991 והידרדרה לאחר שפוטין סגר את בסיס המודיעין הרוסי באי ב-2000
▪  ▪  ▪
מחדש ברית עם קובה. מדוודב [צילום: AP]

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב בא (יום ה', 27.11.08) לביקור בקובה, בעלת בריתה של רוסיה מימי המלחמה הקרה. הביקור הסמלי בהוונה מיועד להרגיז את וושינגטון בשעה שהיחסים בינה לבין מוסקבה נעשו מתוחים סביב התוכנית האמריקנית להציב טילים במזרח אירופה.
מדוודב בא לקובה מוונצואלה, שבה דן עם הנישא הוגו צ'אווס, אף הוא יריב ותיק של ארה"ב, בהידוק שיתוף הפעולה, לרבות אנרגיה גרעינית ונפט. ספינות מלחמה של רוסיה וונצואלה עושות תמרונים משותפים בים הקריבי.
רוסיה רוצה לחדש את בריתה עם קובה, שהוזנחה לאחר התמוטטות ברית המועצות. חברות נפט רוסיות מבקשות לבצע קידוחים במימי קובה, והצבא הרוסי נושא ונותן עם הוונה על שיתוף פעולה בתחום ההגנה האווירית.
נשיא קובה, ראול קסטרו, דן עם מדוודב במשבר הפיננסי העולמי ובשיתוף פעולה כלכלי וצבאי בין שתי המדינות. המנהיג הרוסי הניח זר פרחים לרגלי האנדרטה לזכרו של גיבור עצמאות קובה חוסה מרטי, וביקר בכנסייה אורתודוכסית בהוונה.
היחסים בין קובה לברית המועצות הקומוניסטית היו בעבר סמל לעוצמה הרוסית באמריקה הלטינית. ואולם כיום הוונה רוצה לגוון יותר את הסחר שלה, ומוסקבה מחפשת שווקים חדשים כדי לצמצם את השפעת המשבר הכלכלי העולמי.
מדוודב הוא המנהיג הרוסי הראשון המבקר בקובה מאז סגר ולדימיר פוטין, שהיה אז נשיא רוסיה, את בסיס המודיעין הרוסי בקובה ב-2001. קובה החלה לנקוט גישה פרגמטית יותר כלפי רוסיה לאחר שהנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה אמר כי הוא עשוי להפחית את ההגבלות האמריקניות על המדינה הקריבית.
"אף שיש חילוקי דעות בין רוסיה לארה"ב, אין הן מעוניינות בהחמרת היחסים", אמר ודים טפרממן במכון ללימודי אמריקה הלטינית באקדמיה הרוסית למדעים. "קובה מצפה לשינויים חיוביים מסויימים מצד אובמה, שהובטחו במסע הבחירות שלו".
צ'אווס קנה שני מטוסי נוסעים רוסיים
לפני בואו לקובה חתם מדוודב עם נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס על סיפון אניית מלחמה רוסית על הסכם לרכישת שני מטוסי נוסעים רוסיים מדגם איליושין. צ'אווס רכש קודם לכן מרוסיה גם מטוסי קרב, מסוקי תקיפה ורובי סער. צ'אווס הסביר שמדובר בחידוש הציוד של צבאו, אך בוושינגטון עוררו רכישות אלה דאגה.
רוסיה וונצואלה גם חתמו על עסקות בדבר מתן סיוע רוסי לפיתוח כורים גרעיניים לייצור חשמל. שר החוץ של רוסיה הציע ביום ה' סיוע גרעיני גם למשטר השמאלני של אקוואדור.
ביקור מדוודב בקובה בא זמן קצר לאחר ביקורו של נשיא סין הו ג'ינטאו, שהסכים למחוק חלק מחובות קובה לסין וחתם על הסכמים לשיתוף פעולה בין שתי המדינות הקומוניסטיות.
ראול קסטרו עשוי לבקר ברוסיה בשנה הבאה. מוסקבה קראה לוושינגטון להסיר את האמברגו הכלכלי שהטילה ב-1962 על המדינה הקריבית, שלוש שנים לאחר שפידל קסטרו עלה לשלטון במהפכה מזויינת. מוסקבה הייתה הפטרונית של קובה בימי המלחמה הקרה, אך התמוטטות ברית המועצות ב-1991 פגעה קשה בכלכלת קובה. הקשרים בין שתי המדינות הידרדרו לאחר שפוטין ביקר בשנת 2000 בקובה וסגר את בסיס המודיעין הרוסי, צעד ששלל מקובה מקור הכנסות במטבע חוץ.

תאריך:  28/11/2008   |   עודכן:  28/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
שוטרי היחידה ללוחמה בטרור עצרו את ציר האופוזיציה דמיאן גרין כנראה משום שפרסם הדלפות ממשרד הפנים    מנהיג השמרנים: "סטאליניזם"
איריס פרחי
לדברי התובעים, הטיול לא התקיים כפי שהובטח ונעשו בו שינויים שגרמו להם עוגמת נפש    הנתבעת הסבירה שהליקויים היו קלים והיא חוייבה בתשלום פיצוי
איריס פרחי
לבקשת התובע, הוחלף הסלון הפגום בסלון שסירב לקבל בשל פגם    הנתבעת הכחישה ובית המשפט חייבה להחזיר לתובע את כספו עם פיצוי בגין עוגמת נפש
משה ריינפלד
אספקת מטוס ARJ-21 תתחיל בסוף 2009    המטוס יוביל עד 110 נוסעים בטיסות פנימיות ואמור להתחרות ביצרני המטוסים בקנדה וברזיל
איציק וולף
הזאבה תלתן הובאה לפני שלושה חודשים פצועה לבית החולים של הספארי    היום היא המועמדת המובילה להיות הנקבה הדומיננטית בלהקת הזאבים של הספארי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il