X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עדנה פרקר, מורה לשעבר ואשת חוואי, לא עישנה ולא שתתה אך אכלה הרבה בשר ועמילן, טיפסה על סולם עד גיל 100, והלכה עד גיל 113
▪  ▪  ▪
שברה שיא גינס. פרקר [צילום: AP]

עדנה פרקר, מורה לשעבר, שזכתה רשמית לתואר האדם המבוגר ביותר בעולם, מתה השבוע בבית אבות בשלביוויל שבאינדיאנה, בת 115. פרקר השתייכה למועדון הקטן והמובחר של בני 110 ויותר. היא החזיקה בתואר האדם המבוגר ביותר לאחר מותה של יונה מינגאווה מיפן ב-14 באוגוסט 2007. היפנית הייתה מבוגרת ממנה ב-4 חודשים.
לאחר מות פרקר, האדם המבוגר ביותר בארה"ב היא תושבת לוס אנג'לס, גרטרוד ביינס, בתם של עבדים שחורים, שהיא גם האדם שהאריך ימים יותר מכל אדם אחר ממוצא אפריקני. ביינס היא בת 114, וחיה בבית אבות ליד אוניברסיטת דרום קליפורניה. מחזיקת שיא העולם באריכות חיים כעת היא מריה דה ז'סוס מפורטוגל, שחגגה בספטמבר את יום הולדתה ה- 115.
עדנה פרקר נולדה ב-20 באפריל 1883, במחוז מורגן שבאינדיאנה. היא סיימה את מכללת פרנקלין ב-1911 ולימדה בבית ספר שהיו בו שתי כתות, עד שנישאה לחוואי ארל פרקר, ידיד נעוריה ובן השכנים. בתור אשת איכר נהגה לקום ב-4 בבוקר כדי להכין ארוחת בוקר למשפחתה, לנהל את האסם, ולשחוט את העופות לסעודת יום א'.
פרקר התאלמנה מבעלה ב-1938. גם שני בניה מתו עוד בחייה. היא לא נישאה מחדש. אחריה נותרו בחיים חמישה נכדים, 13 נינים ו-13 בני נינים. היא התפרנסה בכוחות עצמה מהחווה המשפחתית עד גיל 100. בגיל זה עדיין טיפסה על סולם כדי להחליף נורה, סיפר נכדה דונלד פרקר ביום ה' (27.11.08). כאשר נודע לבני משפחתה שהיא עדיין מטפסת על סולמות, שכנעו אותה לעבור להתגורר איתם.
שיאי גינס
את שנותיה האחרונות עשתה בבית אבות בשלביוויל, שמדרום מזרח לאינדיאנפוליס. שכנתה בבית האבות הייתה סנדי אלן, הרשומה בספר השיאים של גינס כאשה הגבוהה בעולם, 2.31 מטר. אלן מתה באוגוסט השנה בת 53.
בשנה שעברה סייעה פרקר לספר השיאים של גינס לרשום עוד שיא, כאשר נפגשה עם ברטה פריי ממנסי שבאינדיאנה, בת 113. הפגישה הייתה בית האבות של פרקר ימים אחדים לאחר יום הולדתה ה-114. נציג גינס נכח במקום ואמר ש-227 הוא "הגיל המצרפי הגבוה ביותר של שני אנשים שנפגשו אי פעם".
מושל אינדיאנה מיץ' דניאלס התגאה בשתי הנשים תושבות ארצו, ששתיהן גדלו בחוות קטנות, היו למורות, ואכלו הרבה בשר ועמילן בחייהן הארוכים. פרקר אהבה במיוחד לאכול ביצים, נקניק, בייקון ועוף מטוגן. עם זאת, לא עישנה מעולם ולא שתתה משקאות חריפים.
פרקר עצמה ייחסה את אורך חייה לגורמים שונים, לרבות חינוך. היא לא סבלה מבעיות בריאות עד שנותיה האחרונות. לדברי בני משפחתה לקחה מעט תרופות ובגיל 113 עדיין יכלה ללכת.
עד יומה האחרון שמרה על חוש הומור. ביום הולדתה ה-114 העירה כי "114 שנים זה זמן ארוך מדי. כנראה הכרתי את ג'ורג' וושינגטון".

תאריך:  28/11/2008   |   עודכן:  28/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס דור-און
אבא לילדה אוטיסטית מסרב לשלוח אותה לבית ספר, בטענה שהמוסד אליו בתו רשומה לא מתאים לצרכיה    משרד החינוך: המוסד מתאים לילדה על-פי חוות דעת מקצועיות והאבא עובר על החוק בכך שלא שולח את בתו    התוצאה: הילדה נמצאת בבית כבר שלושה חודשים ומצבה מתדרדר
איציק וולף
ארבעה ישראלים ששהו במלון אוברוי יצרו קשר לאחר שחרור כל בני הערובה במלון    הרב שמעון רוזנברג ורעייתו יהודית נפגשו עם נכדם מוישי שחולץ מבית חב"ד במומבאי לאחר השתלטות הטרוריסטים    מקווים שעד לכניסת השבת ישוחררו גם בתם וחתנם, הוריו של מוישי    מניין ההרוגים עלה ל-143
משה ריינפלד
המשטר בצפון קוריאה מימש את איומו להפסיק את תנועת הרכבות ואת סיורי התיירים מהדרום, בתגובה ליחסה של הממשלה השמרנית בסיאול כלפיו
מערכת אתר ספורט 5
הגאזטה דלו ספורט והמארקה התאחדו למשאל מרגש. התוצאות בפנים
איציק וולף
סיימה את שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2008 ברווח נקי של 698 מיליון שקלים לעומת 281 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il