X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האם יש הבדל בין בעל "חזקה" פלשתיני לבעל "חזקה" יהודי? המחזיק - הפלשתיני בבית השלום זכה לסיוע בעליון גם אם פלש לנכס לא לו ה"מחזיקים" בקרקעות במיגרון - קיבלו צו על תנאי - מדוע לא תפנה אותם המדינה
▪  ▪  ▪
ביניש. לא הולכים לאחור [צילום: פלאש 90]

ריח של "העדפה" על-רקע "אתני" עלה השבוע מהחלטה של העליון בפרשת מיגרון. בית המשפט העליון הוציא (יום ד', 26.11.08) צו על תנאי למדינה לנמק בתוך 45 יום מדוע לא תפנה את מיגרון. מדובר בעתירה של שלום עכשיו ושישה עותרים פלשתינים, הטוענים באמצעות בא-כוחם עו"ד מיכאל ספרד כי הם בעלי הקרקע.
הצו - למרות הסכם פינוי מרצון
הצו הוצא (ד') בתום דיון בבית המשפט העליון, למרות שהמדינה הציגה הסכם, ראשון מסוגו, על פינוי מרצון של התושבים לישוב אדם הסמוך. זאת לאחר הליכי תכנון אישור ובניית הבתים אליהם יעברו המפונים. ההערכה היא כי מדובר בשנתיים שלוש.
במהלך הדיון הביעו העותרים התנגדות להסכם. בא-כוחם עו"ד ספרד טען כי מדובר בסיפור ארוך, מימוש ההסכם "כפוף לכך שצריך לשכנע את מי שישראל התחייבה כלפיו, האמריקנים והפלשתינים. נניח שלא יגישו התנגדויות לתוכנית והממשלה רוצה להגיש והממשלה מאשרת. כמה זמן זה ייקח? פניתי לראש המנהל האזרחי לשעבר תת-אלוף פז, מדובר בתהליך של 7 שנים".
הוא הוסיף כי הוא מודע "לרגישות ולסיטואציות הפוליטיות בין הרשויות", אך מדובר "בעבריינים שפלשו". על בית המשפט לומר" "די". יש להוציא את הצו למרות ששר הביטחון אינו רוצה להכריע ומעדיף שבית המשפט העליון "יספוג את הכותרת הזו".
נציג המדינה - תיק מיגרון מיוחד
עו"ד ענר הלמן, בא-כוח המדינה, ניסה בכל זאת להגן על ההסכם. מדובר לדבריו "בתיק מיוחד", שבו חשבו ראש הממשלה ושר הביטחון כי חשוב לקבל את ההסכמה הראשונה מסוגה של מועצת יש"ע לפינוי מרצון. הוא הדגיש כי המתווה נקבע על-ידי הממשלה וכי למעשה מדובר בסוגיה מדינית. המדינה לדבריו התחייבה לפנות רק השאלה היא על העיתוי.
גם המתיישבים התנגדו לצו. בא-כוחם עו"ד יצחק מירון הביע תמיהה על החפזון בהוצאת צו על תנאי בשעה שבית המשפט טרם הכריע בשאלת הבעלות והחזקה על הקרקע. הוא ציין כי מדובר באנשים היושבים על הקרקע כבר כ-7 שנים לפיכך בכל מקרה קיימת "חזקה".
דברי מירון באים על-רקע החלטת העליון לפני כשבוע בפרשת בית השלום. שם קבעו השופטים כי המדינה רשאית לפנות את המתיישבים לטובת המחזיק בנכס, רג'בי, גם אם הוא פלש אליו ואינו בעליו. סוגיית הבעלות קבעו השופטים, תתברר על-ידי בית משפט המחוזי וכי עניינם הוא בהשבת הנכס שניטל מהמחזיק בו, באופן לא מסודר.
שלום עכשיו חורגת מסמכות
בפרשת מיגרון, התהפכו היוצרות. למרות טענת המתיישבים כי הם מחזיקים בנכס מזה שבע שנים, ואף מנהלים הליך להכרה בבעלותם על הקרקע, גם הפעם החליט העליון כי המדינה צריכה לתרץ את אי פינויים.
בדיון הועלתה סוגייה נוספת, בקשת מירון למחיקת העתירה בשל בעייתיות מעמדה המשפטי של שלום עכשיו. לטענתו יש למחוק אותה מהעתירה מאחר שהיא עמותה ה"חורגת מסמכות" - עמותה הפועלת בניגוד למטרות עליהן הצהירה. נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש סירבה לדון בכך, "אנו הולכים לאחור, בעניין זה יש החלטה", אמרה.
מדובר בהחלטה קודמת שבה קבעה כי העתירה לא תימחק משום שקיימים בעתירה עותרים נוספים, בעלי הקרקע. אלא שלטענת מירון, מאחר ושאלת הבעלות על הקרקע עוד לא הובררה, ייתכן שחלק מהעותרים אינם הבעלים ולפיכך אינם יכולים כלל לעתור לפינוי המתיישבים. "לא ניתן להוציא לאדם צו על קרקע שאינה שייכת לו... מאחר וקיים ויכוח על הבעלות", טען.
כאמור בסופו של דבר הוצא צו על תנאי הקובע כי בתוך 45 יום תודיע המדינה מדוע לא תפנה את מיגרון.

בג"צ 8887/06
תאריך:  28/11/2008   |   עודכן:  28/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת מיגרון-חברון: העליון מזגזג?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מן השופטים שטרוזמן ודרורי.יופי ל"ת
מפחדים  |  29/11/08 08:29
2
שלום עכשיו היא אחד מענפי חבורת ל"ת
הזבל של השמאל  |  29/11/08 11:59
3
'הזיגזוג המפלה' היכן לפי בג"צ
הכותבת חרגה בהצגת  |  29/11/08 15:51
4
אנטישמיות בגצית
לוי  |  29/11/08 23:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
גופי הפיקוח של האיחוד האירופי טוענים שהצרכנים משלמים 3 מיליארד אירו לשנה משום שיצרני מותגים מעכבים ייצור גנרי ע"י תביעות על פטנטים
עידן יוסף
הגופות התגלו בבית חב"ד שהותקף על-ידי טרוריסטים    מרכז חב"ד: בני הזוג הולצברג נרצחו    מניין ההרוגים במתקפת הטרור מגיע ל-195
משה ריינפלד
המכלית ביסקליה מסינגפור נחטפה בידי פיראטים במפרץ עדן    על סיפונה היו 3 מאבטחים בריטים חמושים אך הם קפצו למים וחולצו במסוק
משה ריינפלד
דוחות חדשים מלמדים כי האינפלציה ב-15 משקי גוש האירו עמדה בנובמבר על 2.1%, והאבטלה על 7.7%, ובאירופה צופים שהריבית תופחת שוב
אלעזר לוין
לא הצליח לגייס סכום זה כדי לפרוע תשלום ראשון על חשבון אג"ח א', המלווים מתכנסים כדי להחליט מה לעשות    דירקט קפיטל השקיעה כ-700 מיליון שקל בגרמניה ולטביה, כשבנקים מממנים 90% מההשקעה    ליהמן בראדרס הייתה אמורה להיות שותפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il