X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובעים טענו שהנתבע הונה אותם וביקשו שישיב את ההשקעה הנתבע הודה שרשם את המניות על שם השותפות מצורכי נוחות ובית המשפט חייב אותו להחזיר את הכסף
▪  ▪  ▪
על שם מי נרשמו המניות?

אסתר אלפיה ויוסף הראל תבעו בתביעות נפרדות שאוחדו, את יצחק חמו ואת חברת ג'ינסול בע"מ בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים בסכום של 17,800 שקל.
לטענתם, חמו שכנע אותם להשקיע בחברת ג'ינסול ולקנות מניות שלה וכל אחד מהם הפקיד בידו צ'ק על סך 21,200 שקל. "כבר למחרת הבטיח חמו שנקבל אישור על הקצאת מניות". האישור בושש מלהגיע ובסופו של דבר, התובעים גילו שחמו רשם את המניות על שם שותפות חמו-כץ והחברה אינה מכירה אותם. "נפלנו קורבן למעשה רמייה ועל חמו להשיב את כספנו". השניים שחפצו להיכנס בשעריו של בית המשפט לתביעות קטנות ויתרו, בלית ברירה, על חלק מהסכום.
בכתב ההגנה טען חמו ששלח מכתב לחברה, בו ביקש שתקצה לכל אחד מהתובעים 13.3 מניות ולא ידע, עד לרגע הגשת התביעה, שהדבר לא נעשה. החברה השיבה שאינה יודעת על מה דיבר חמו ומעולם לא קיבלה ממנו מכתב. חמו הודה בכתב ההגנה שהמניות נרשמו על שם השותפות, "לנוחיות ניהול החברה ובכדי לא ליצור שברי אחוזים למשקיעים קטנים". חמו לא טען שהדבר הובהר לתובעים ולדבריו, פנה למנהל החברה וביקש לבצע העברה מיידית של המניות והדבר נעשה לבסוף.
בדיון בפני השופטת אנה שניידר, התברר, מפיו של חמו, שהמניות טרם נרשמו על שם התובעים ורשם החברות הודיע לו שאין לבצע העברת מניות בשברים ויש לתקן את הדוח ולהחזירו לרישום. השופטת שניידר שאלה את חמו מדוע לא הודיע לתובעים בזמן אמת שהמניות לא נרשמו על שמם אלא על שם השותפות ותשובתו לא הייתה משכנעת.
בפסק דין שניתן לפני שבועיים וחצי בהעדר הצדדים, חייבה השופטת שניידר את חמו לשלם לכל אחד מהתובעים 17,800 שקל בתוך 45 יום בתוספת הוצאות משפט בסך 500 שקל לכל אחד מהם. התביעה נגד החברה נדחתה בהעדר עילה.
לדברי השופטת שניידר, חמו הסתתר מאחורי טענות פרוצדוראליות וסתר את עצמו בכתב ההגנה כשטען שלא ידע על אי רישום המניות על שם התובעים עד להגשת התביעה. "גם אם אניח כי לחמו הייתה כוונה טובה והוא ביקש להקים קבוצת רוכשים של מניות, באמצעות השותפות, כך שלשותפות תהיה משקל בחברה עקב מספרן של המניות שבידיה - היה עליו להודיע על כך לתובעים מיד עם קבלת הצ'קים שלהם, ויותר מכך היה עליו לחתום על חוזה בינם לבין השותפות בעניין המניות. אם במשך השנים היו מגיעים רווחים מהחברה, הרי שבמצב הקיים היו רווחים אלה מגיעים לידי השותפות בלבד, ובהעדר חוזה בין השותפות לתובעים - לא היו הרווחים מגיעים כלל לידי התובעים וספק אם היו יודעים עליהם".

תאריך:  30/11/2008   |   עודכן:  30/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנו מניות של חברה וגילו שהללו נרשמו ע"ש שותפות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
סבו וסבתו של הנער תבעו חברות נסיעות בטענה שלא עודכנו שהחוק האיטלקי קובע שילד מתחת לגיל 14 אינו יכול להיכנס לאיטליה לבדו    נפסק להם פיצוי
משה ריינפלד
תומכי הממשלה מתכנסים לעצרת המונים בבנגקוק, ויש חשש כי תקרית הרימון תגרום להתנגשויות עם מתנגדי הממשלה
איציק וולף
ממשלת ישראל אישרה שחרור 250 אסירי פתח ללא דם על הידיים    מופז: אלו מחבלים, לא אסירים    השר אדרי: ישראל עשתה מחוות רבות ולא קיבלה כל תמורה
איריס פרחי
הטיח בעו"ד: "אתה שקרן פתולוגי וגדול העבריינים"    בית המשפט פסק שהדברים שנאמרו במסדרונות בית משפט ובעת דיון עולים בגדר פגיעה ולשון הרע
יפעת גדות
חוקרים זיהו שוני בסוגים של תאים סרטניים שיוכל להוביל לפיתוח תרופות חדשות לסרטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il