X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההודעה על המינוי התאפשרה סופית לאחר שבעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, הסכים לחשוף את כל התורמים לקרן הבחירות שלו
▪  ▪  ▪
תבחר בעצמה את צוותה. קלינטון [צילום: AP]

הנשיא הנבחר של ארה"ב ברק אובמה יודיע ביום ב' (1.12.08) על מינוי הסנאטורית מניו-יורק הילארי רודהם-קלינטון לשר החוץ בממשלו. בכך יסב אובמה את היריבות הפוליטית המרה ביניהם בעבר, לשותפות אסטרטגית ודיפלומטית.
אובמה יודיע על מינוי קלינטון במסיבת עיתונאים בשיקאגו, מסרו בשבת פקידים במפלגה הדמוקרטית. הנשיא לשעבר ביל קלינטון, הסכים לחשוף את שמות כל התורמים לקרן לבחירתו לנשיאות מאז הוקמה ב-1997, כדי לסלול את הדרך למינוי אשתו לתפקיד. הוא גם התחייב לסרב לקבל תרומות לקרן הצדקה הבינלאומית שהקים מכספי קרן הבחירות.
ההסדרים העסקיים של ביל קלינטון ויוזמות הצדקה הבינלאומיות שלו עוררו חששות לניגוד עניינים שיכשיל את המינוי של אשתו. ואולם במשא-ומתן עם צוות המעבר של אובמה, הסכים הנשיא לשעבר ליצור שקיפות בכל הנוגע לפעילותו לאחר סיום כהונתו.
ביל קלינטון סירב זמן רב לחשוף את זהות התורמים לקרן, וטען כי רבים מהם נתנו את הכסף בתנאי שיישארו בעילום שם. הוא הסכים כעת לעשות זאת, והתנדב לחדול מניהול הקרן כל עוד תהיה אשתו שרת החוץ. כמו-כן הסכים להגיש את לוח הזמנים של נאומיו לבדיקת משרד החוץ והיועץ המשפטי של הבית הלבן, ולמסור כל מקור חדש להכנסותיו לבדיקה אתית דומה.
החלטתו של אובמה למנות את הילארי קלינטון הייתה מחווה יוצאת דופן של רצון טוב לאחר שהשניים התחרו זה עם זה תחרות מרה וארוכה על מועמדות המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות. השניים התנגשו שוב ושוב בענייני חוץ. אובמה מתח ביקורת על שקלינטון תמכה במלחמת עירק, וקלינטון אמרה כי אובמה חסר ניסיון. היא גם נזפה בו על רצונו להיפגש עם מנהיגי מדינות מסוגן של אירן וקובה בלי תנאים מוקדמים.
המרירות ביניהם החלה להתפוגג ביוני 2008 לאחר שקלינטון סיימה את מסע הבחירות שלה והביעה תמיכה במועמדות אובמה. היא השתתפה במסע הבחירות שלו לנשיאות.
קלינטון לא רוצה להיות סנאטורית זוטרה
יועציו של אובמה אומרים כי הנשיא הנבחר צפה כבר לפני כמה חודשים כי קלינטון תהיה שרת החוץ שלו, והזמין אותה לשיקאגו לדון במינוי שבוע בלבד לאחר בחירתו ב-4 בנובמבר. השניים נועדו ב-13 בנובמבר במטה המעבר של אובמה במרכז שיקאגו. לאחר מכן היו תנודות בגישתה של קלינטון לקבלת התפקיד. בעיקר חששה לאבד את המושב שלה בסנאט ואת אי-התלות הפוליטית שהוא מעניק. ואולם דאגות אלה שככו לאחר שאובמה הבטיח לה כי תהיה חופשית לבחור בעצמה בצוותה וכי תהיה לה גישה ישירה אליו.
פרשנים אומרים כי הישארותה של קלינטון בסנאט, לא הייתה אטרקטיבית מבחינתה. וזאת, משום שעל אף פרסומה הרב, היא עדיין סנאטורית זוטרה בלי סיכויים רבים לעמדת הנהגה או לראשות ועדה של הסנאט בזמן הקרוב.
בכירים במפלגה הדמוקרטית עוררו את השאלה אם קלינטון אינה מידי עצמאית ושאפתנית מכדי לשרת כשרת חוץ תחת אובמה. אבל יועץ של אובמה מסר כי הנשיא הנבחר נלהב מהרעיון למנות אותה לשרת חוץ, משום שהוא סבור שהיא תביא עימה מעמד וניסיון ליחסי החוץ של ארה"ב.
קלינטון, בת 61, ילידת שיקאגו, ובוגרת בית הספר למשפטים של אוניברסיטת ייל, עבדה כעורכת דין, אך עמדה שנים בצילו של בעלה, שהיה 12 שנה מושל ארקנסו (1981-1979; 1992-1983), ושמונה שנים (2001-1993) נשיא ארה"ב.
בשנה שבה ניצח ג'ורג' בוש את סגנו של בעלה, אל גור, בבחירות לנשיאות, התמודדה הילארי קלינטון בבחירות לסנאט, מטעם הדמוקרטים בניו-יורק. היא זכתה בתפקיד זה, ונבחרה מחדש גם ב-2006. בסנאט שירתה קלינטון כחברה בוועדת השירותים המזוינים, ועדת הסביבה והוועדה לחינוך, בריאות, עבודה ופנסיה.

תאריך:  30/11/2008   |   עודכן:  30/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההודעה על מינוי קלינטון לשרת החוץ - ביום ב'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
קארל איקאן, אחד מבעלי המניות העיקריים בחברת יאהו, ובודאי הקולני שבהם, רכש השבוע כמעט 7 מיליון מניות נוספות של יאהו    האם עכשיו נפתחת הדרך לעסקה עם מיקרוסופט? ומה חושב איקאן, מנכ"ל יאהו, על יאנג?
עופר וולפסון
מרכז העסקות להזדמנויות עסקיות, הפועל באמצעות הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי, סייע בחודשים האחרונים למגוון של חברות קטנות לאתר לקוחות בתחומי הפעילות הרלוונטיים להם    היקף העסקות עליו סוכם באמצעות הפלטפורמה: 150-120 מיליון שקלים
יובל מעוז
הבורסה סוגרת חודש תנודתי    אפריקה ישראל ירדה ב-6% לאחר פרסום הפסד של 2.1 מיליארד שקל    מדד התל בונד 20 עלה החודש ב-1.6%
משה ריינפלד
הבניין האוסטרלי המפורסם ביותר עמעם את התאורה לשעה לזכרו של ירן אוצון מדנמרק שלא ביקר מעולם בבניין שתכנן בגלל סכסוך עם האוסטרלים
איתן אלחדז
ב'כינוס לא רשמי' שהתקיים בשפיים נפגשו פריקים של טכנולוגיה - 'גיקים' כדי לדון עם שוחרי איכות הסביבה - 'גרינים' במתן פתרונות טכנולוגיים לבעיות הסביבה    בדרך, גילו 'הגיקים' שלא לכל דבר צריך למצוא פתרון, אפשר פשוט לשנות גישה    בכינוס שמעו הנוכחים על חיידקים שניזונים מביוב ומייצרים חשמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il