X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העליון: המדינה תגיב תוך 30 יום לעתירה לשוויון בין החקלאים המפונים בעתירה: הסכם סודי לפני הפינוי בין גני טל למינהלת סל"ע על הטבות כלכליות העותרים: ההסכם יוצר שנאה וניכור
▪  ▪  ▪
מפונים בניצן. להשוות בין מפונה למפונה [צילום: AP]

הפינוי "בחיבוק" לא השתלם. בית המשפט העליון הורה (יום א', 30.11.08) למדינה להשיב בתוך 30 יום על עתירה להורות למדינה להתייחס באופן שוויוני לכל החקלאים שפונו מגוש קטיף. בעתירה חושפים המפונים: הטבות כלכליות חריגות למפוני היישוב גני טל בעקבות הסכם סודי שנחתם עם מנהלת סל"ע בטרם יצאה ההינתקות אל הפועל.
מדובר בעתירת מפונים, העמותה לישוב מחדש במרחב ניצנים, שזכו בזמנו לביקורת חריפה על נכונותם להתפנות מרצון לאתר קרווילות ניצנים, במסגרת הסכם עם ראש הממשלה דאז אריאל שרון. העותרים טוענים באמצעות באי-כוחם עוה"ד ניל סמולט וניב רביב כי חתמו על הסכם "ניצנים" בשל הלחץ של מנהלת סל"ע ובחתימה זו הבטיחו למעשה כי לאלפי המפונים תהיה קורת גג אחרי הפינוי. אלא שאחרי כן התברר להם כי חקלאים שפונו מגני טל זכו באמצעות הסכם בינם לבין מנהלת סלע ליותר הטבות וזכויות. מדובר בין היתר בזכויות לבנים ממשיכים ומתן שטחים נוספים לביסוס אמצעי ייצור ותעסוקה במסגרת "הסכם חפץ חיים".
מנהלת סל"ע אישרה לטענתם, את העובדה כי מפוני גני טל מקבלים קרקעות ומגרשים לבנים ממשיכים תוך מתן פטור מהוצאות פיתוח המשולמת למנהל מקרקעי ישראל. הם אף אישרו כי מדובר ב"חוסר שוויון בולט ובאפליה" בין המפונים. עוד טוענים העותרים כי מנהלת סלע הסבירה את ההטבות הכלכליות בפנייתם, בטרם פינוי, של נציגי גני טל למינהלת וקבלת "הבטחה מפורשת מדרגים גבוהים" בעניין ההטבה. המינהלת אף טענה בתשובתה לעותרים כי "אין חובה לנהוג בצורה שוויונית בהסכמי העתקה בכלל ובהטבות".
מדובר באפלייה פסולה שתוצאותיה: "דחייה, ניכור ושנאה" בין קבוצת מפונים אחת לשניה, נטען בעתירה. האפליה פוגעת גם בעקרון השוויון ולפיכך אינה עומדת בתנאי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
העמותה מבקשת להורות למנהלת סל"ע "לבחון שוב ובעין מפוקחת את החלטתה המקוממת שלא לאפשר מתן פטור מתשלום דמי פיתוח וממתן קרקעות המיועדות לביסוס אמצעי תעסוקתי לכל החקלאים בעלי הנחלות המפונים - חברי העמותה. תחושת הצדק הטבעי מלמדת כי דינה של החלטה כזו להתבטל וכי יש לפחות להשוות בין בעל נחלה מפונה לשכנו".

בג"צ 10051/08
תאריך:  01/12/2008   |   עודכן:  01/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפונים חושפים: הסכם סודי לפני ההינתקות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמרית טסה
יכנס לתפקידו ב-1.1.09    יחליף את עמוס מר חיים    יושב-ראש הסוכנות היהודית: "אני גאה לצרף אדם בעל שיעור קומה כפרופסור בורוביץ' לשורות הסוכנות היהודית"
טל לוי
גרר אחריו את מדד תל אביב 25 לירידה של 3.8%    אפריקה קרסה ב-13.4%    הרווח המשותף של 5 הבנקים הגדולים צנח ב-75% ל-660 מיליון שקלים
איציק וולף
שר האוצר רוני בר-און טוען שעירוב הפוליטיקה בדיונים הכלכליים יהיה הרסני לכלכלה הישראלית    "הציבור יותר בוגר מכל זורעי הפאניקה למיניהם בין שהם באים מהפוליטיקה ובין שבאים ממקומות אחרים"
שמרית טסה
ארנון בירן מונה לתפקיד    יוביל את אחד ממותגי הקוסמטיקה המובילים בישראל
איציק וולף
מטה המאבק בפינוי בית השלום בחברון קורא לפעילי ימין לבקש מבני משפחותיהם המשרתים בצה"ל ובמערכת הביטחון להעביר מידע על היערכות לקראת הפינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il