X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב תתקשה כנראה למצוא קונים ליצרנית הרכב השוודית, ואפילו ממשלת שוודיה הודיעה שלא תוכל להועיל
▪  ▪  ▪
נפטרת מהיצרניות האירופאיות. פורד [AP]

יצרנית הרכב האמריקנית פורד הודיעה (יום ב', 1.12.08) כי אפשר שתמכור את יצרנית הרכב השוודית וולוו, המותג האירופי האחרון שנותר בבעלותה. ההודעה נמסרה יום אחד לפני שפורד אמורה להציג לקונגרס בוושינגטון את תוכנית ההישרדות שלה.
מכירת וולוו תסיים 20 שנות אסטרטגיה של גיוון הייצור בפורד, באמצעות רכישת מותגי יוקרה אירופיים. וולוו נרכשה ב-1999 ב-6.4 מיליארד דולר. בשנה שעברה עדיין היה שוויה דומה.
פורד, ועימה גם ג'נרל מוטורס וקרייזלר, יציגו ביום ג' לקונגרס את הסבריהן לבקשתן לקבל סיוע בסך 25 מיליארד דולר מכספי משלם המסים האמריקני.
פרשנים אומרים כי פורד תתקשה למצוא קונים לוולוו, אלא אם כן תחוש ממשלת שוודיה לעזרתה. ואולם ממשלת שוודיה הודיעה ביום ב' כי לא תספק סיוע ישיר לוולוו, או ליצרנית הרכב השוודית השנייה, סאאב, שבבעלות ג'נרל מוטורס, משום שחוקי האיחוד האירופי אוסרים עליה לנקוט צעד כזה. 7 מכל 10 שוודים תומכים ברכישה זמנית של וולוו, שמרכזה בגוטנבורג, אם לא תוכל פורד להבטיח את עתיד החברה, מסר העיתון השוודי דאגנס אינדוסטרי.
פורד, שהיא יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב, מסרה כי החליטה לשקול את מכירת וולוו לנוכח ירידת מכירות רכב בעולם, ובמיוחד בשלושת החודשים שחלפו. היצרנית האמריקנית הודיעה כי אינה מבקשת סיוע מיידי של הממשל, אך רוצה שיעמוד לרשותה קו אשראי למקרה שיאזלו המוזמנים מקופתה.
יריבתה, ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, הודיעה כי אפשר שמלאי המזומנים שלה יאזל עוד השנה.
פיטורים נרחבים בוולוו
פורד החלה לרכוש יצרניות אירופיות ב-1987, כאשר רכשה את השליטה על החברה הבריטית אסטון מרטין. ב-1989 רכשה את יגואר, וב-2000 את לנד רובר. ב-2007 מכרה פורד את אסטון מרטין ב-931 מיליון דולר. ביוני השנה מכרה את יגואר ולאנד רובר ליצרנית הרכב ההודית טאטא ב-2.4 מיליארד דולר. בעד יגואר לבדה שילמה פורד ב-1989 2.5 מיליארד דולר.
התהליך של ההיפטרות מהמותגים האירופים החל תחת ניהולו של המנכ"ל הנוכחי אלן מולאלי, שגוייס מחברת בואינג ב-2006. מולאלי התמקד בשיווק המותג פורד.
מאז 2005 הפסידה פורד 24 מיליארד דולר. משבר האשראי העולמי והמיתון הכלכלי בארה"ב הכשילו את תוכניתה של פורד לחזור לרווחיות כבר ב-2009.
וולוו הפסידה ברבעון השלישי של 2008 458 מיליון דולר לפני מס לעומת הפסד של 167 מיליון דולר בשנה הקודמת. המכירות של החברה הבת השוודית נפלו ב-24% ל-2.9 מיליארד דולר. החברה הגדילה באוקטובר את קיצוץ כוח האדם פי שלושה ל-6,000, ובחודש שעבר הודיעה כי היא נושאת ונותנת עם ממשלת שוודיה על סיוע כספי אפשרי.
מכוניות וולוו התייקרו בארה"ב בגלל ירידת הדולר לעומת הכתר השוודי מאז 2002. התפתחות זו גרמה לירידה של 24% בביקוש למכוניות וולוו בארה"ב בשנים 2007-2004. השנה נפלו המכירות ב-28% נוספים.

תאריך:  01/12/2008   |   עודכן:  01/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ממשיך להוביל עם היקף נכסים של כ-298 מיליארד שקלים    סוגר את הרשימה במקום העשירי: בנק ירושלים עם 9.2 מיליארד היקף נכסים    היקף הנכסים של הבנקים בישראל מגיע ל-1.75 טריליון שקלים
אלעזר לוין
דני קהל - שנחשב בעבר למועמד מוביל לתפקיד המנכ"ל - פורש    במקומו יבוא רמי דיין, המשנה-לשעבר למפקח על הביטוח
עידן יוסף
שלושת הכוכבים יוצרים מחזה מרהיב
משה ריינפלד
האנייה נוטיקה, ועל ספינתה 684 נוסעים ו-400 אנשי צוות, נמלטה משתי סירות מהירות של פיראטים שירו אליה מול חופי תימן
מערכת אתר ספורט 5
הבנות של אלי רבי ינסו להנחיל את ההפסד הראשון לאלה של עדני דגן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il