X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפקדת המארינס טוענת שלא קיבלה את ההמלצה לעטר לוחם במתקפת טט ב"כוכב הכסף" חבריו לנשק התפלאו שלא עוטר ומפקדו פתח בהליכים לפני כארבע שנים לתקן את המעוות
▪  ▪  ▪

ארבעים שנה לאחר שנפצע עם כל צוות הסיור שלו, במהלך מתקפת טט, קיבל הנחת לשעבר פראנק אמברוז מדיוויזיה 1 של הנחתים את מדליית כוכב הכסף על גבורתו בקרב. במהלך הקרב נקלע הסיור לאש של שני גדודים מצבא צפון וייטנאם, שחיכו במארב לסיור האמריקני.
מתקפת טט פרצה בראש השנה הוייטנאמי (טט), בסוף פברואר 1968. כוחות ויטקונג וצבא צפון וייטנאם פתחו במתקפה כוללת על פני כל דרום וייטנאם, וזכו להישגים ניכרים בתחילתה. בין השאר, נפלה בידיהם שגרירות ארצות-הברית בסייגון, בירת הדרום. אחרי כעשרה ימים התעשתו האמריקנים, והדפו את הכוחות הפולשים מכל מאחזיהם. כ-75 אלף אנשי ויטקונג נהרגו במתקפת-הפתע, שחיסלה את הוויטקונג ככוח לוחם. בעקבותיה, פירקה צפון וייטנאם דיוויזיות חי"ר שלה, והחדירה את אנשיהן לדרום וייטנאם, כדי שיחליפו את הוויטקונג, שהושמד בקרבות.
אמברוז חיפה על חילוץ חבריו, והמשיך לירות למרות שרצו לפנותו באחד מסוקים הראשונים, שהוזעקו לחלצם. לאחר הקרב, פונה לבית-חולים צבאי, שבו הועלה לדרגת טר"ש. אמברוז נפצע קשה בידו ובראשו, וספג רסיסים רבים בגופו. למרות זאת, לא חדל מלחפות על חילוץ חבריו, והתפנה אחרון מהשטח.
הטיפול בהמלצה לעטר את אמברוז במדליה הופסק עקב מחדל של חיל הנחתים - אולי כיוון שאמברוז אושפז בבית-חולים בעיר דא-נאנג אחרי התקרית - ואמברוז שכח מהעניין. לפני ארבע שנים נפגשו מחדש אנשי יחידתו, ונזכרו באירוע. להפתעתם, גילו שלא קיבל מדליה על גבורתו. אחד מחבריו לנשק החל "לגלגל" את הבירור. בתחילת השנה הודיעו לאמברוז, שהנשיא בוש אישר את עיטורו במדליה, וביקשו, שיקבע באיזה בסיס צבאי רצונו לערוך את הטקס. אמברוז בחר לקבל את העיטור בבסיס הטירונים של המארינס בפאריס איילנד.
במהלך הבירור התברר, כי יש מחלוקת בין מפקדת חיל הנחתים לבין מפקד גדודו. מפקדת החיל טוענת שמעולם לא קיבלה המלצה לעטר את טר"ש אמברוז, ואילו קולונל ויליאם רוקי, המג"ד שלו, טוען, שהגיש את ההמלצה.
לפי החוק האמריקני, ההמלצה לעיטור צריכה להיעשות תוך שלוש שנים מהמעשה; ולא, קצין, שהיה נוכח בשטח, צריך להמליץ לעטר את החייל. לכן, קפטן (בדימוס) ג'יימס מיטשל, המ"פ של אמברוז, היה צריך לכתוב המלצה לעיטור ביוני 2006. במהלך הבירור נבדקו תחקירי הקרב והתיקים הרפואיים של כל אנשי הסיור.
"לחמנו קשה כדי לעטר את אמברוז, כיוון שהוא ראוי לעיטור", אמר קולונל (בדימוס) רוקי. ואילו טר"ש (בדימוס) אמברוז אומר, שאינו כועס על הדיחוי. מעולם לא חשב על מדליה. הוא אמר, "המדליה מחמיאה לי מאוד, אך שכחתי כבר את העניין, והמדליה לא תשנה מאומה בחיי".

תאריך:  03/12/2008   |   עודכן:  03/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחרי 40 שנה: הטר"ש קיבל צל"ש על גבורתו בקרב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
סקר שנערך בבריטניה הראה כי האמהות של היום מחליפות את שירי הערש המסורתיים במוסיקת פופ פופולרית ואפילו בשירי רוק
משה ריינפלד
ניצחון הסנטור הרפובליקני סקסבי צ'מבליס בבחירות חוזרות מונע מהדמוקרטים אפשרות לחוקק חוקים בלי כל הפרעה / בתמונה: צ'מבליס עם אשתו [צילום: AP]
יפעת גדות
75% מהמחקרים שנבדקו גילו כי עלייה בזמן הצפייה במדיה הייתה קשורה לתוצאות בריאותיות שליליות    ילדים שנחשפים למדיה לזמן ממושך יותר נוטים יותר לסבול מהשמנה, ולהתחיל לעשן ולעסוק בפעילות מינית בגיל מוקדם יותר
יפעת גדות
אחרי השתלת הלב המלאכותי הראשון, שהתרחשה 15 שנים אחרי ניתוח השתלת הלב האנושי הראשון, החולה חי 112 ימים
יפעת גדות
בקרו אצל רופא השיניים בכל שישה חודשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il