X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אסטרואיד אפופיס עלול להתנגש בכדור הארץ בתוך פחות מ-20 שנה סיכוי של אחד ל-45,000 להתנגשות הסכנות של האסטרואידים: פגיעה שאירעה לפני 65 מיליון שנה מחקה את הדינוזאורים מעל פני האדמה, ואסון טונגוסקה שאירע בשנת 1908 גרם לשריפה של 2,000 קילומטרים מרובעים בסיביר
▪  ▪  ▪
מי ישאר אחרינו? [צילום: AP]

הקהילה הבינלאומית חייבת לפעול בשיתוף פעולה כדי לטפל באיום של התנגשות אסטרואידים בכדור הארץ, כך מזהיר (ד', 3.12.08) מדען בכיר מהאו"ם. אזהרותיו של פרופ' ריצ'ארד קראוסר הגיעו כשקבוצה של מומחים מתחום החלל קראה לתגובה מדעית משותפת לאיום האסטרואידים.
באיגוד חקר החלל (ASE) טוענים כי לביצוע משימות שמטרתן עצירת האסטרואידים יש צורך באישור עולמי. האו"ם יתכנס בחודש פברואר כדי לדון בנושא.
במסגרת דוח ה-ASE, קבוצה של מדענים ואסטרונאוטים מתבססים על התיעוד ההיסטורי כדי להדגיש את הסכנות של האסטרואידים: פגיעה שאירעה לפני 65 מיליון שנה מחקה את הדינוזאורים מעל פני האדמה, ואסון טונגוסקה שאירע בשנת 1908 גרם לשריפה של 2,000 קילומטרים מרובעים בסיביר - פגיעה מספיק גדולה כדי "לבלוע" עיר בסדר גודל של ניו-יורק.
לדבריהם, האירוע המאיים הגדול הבא עלול להתרחש בתוך פחות מ-20 שנה. אסטרואיד 'אפופיס' צפוי לעבור קרוב לכדור הארץ ואנליסטים מאמינים כי קיים סיכוי של אחד ל-45,000 להתנגשות.
הפגיעה שאפופיס יחולל תהיה שוות ערך לפיצוץ של 500 מגאטון - עוצמה גדולה לפחות פי 100 מעוצמת ההתנגשות שאירעה בסיביר.
פרופ' קראוסר, מהמועצה לאמצעים טכנולוגים ומדעיים בבריטניה (STFC) הוא יו"ר קבוצת העבודה של האו"ם בנושא אובייקטים הנמצאים בקרבת כדור הארץ. לדבריו, יש להתייחס לאיום ברצינות. בראיון ל-BBC אמר כי אירוע בודד יכול לגרום למספר רב של קורבנות. האו"ם כבר הסכים בהרחבה כי יש צורך בפעולה, למרות שלא ברור עדיין באיזו דרך היא תעשה והדיונים בנושא טרם נסתיימו.

ההתנגשות מתקרבת

פרופ' קראוסר קיבל בברכה את דוח ה-ASE ואמר כי הדיון בו ייעשה על-ידי צוות הפעולה של האו"ם, שיציע תוכנית פעולה במסגרת הפגישה שתתקיים בחודש פברואר.
נתונים רבים בדוח מתאימים למה שמציע פרופ' קראוסר - הצורך בשיתוף פעולה מדעי יעיל, זמן מעקב מספיק ואנשים "שיביטו במקום הנכון בזמן הנכון".
על-פי הדוח, רוב האסטרואידים החודרים לאטמוספירה של כדור הארץ הם קטנים ונשרפים עוד לפני שהם מגיעים לפני השטח. אך את הגדולים מביניהם - שגודלם 200 מטרים ויותר - יש צורך להסיט ממסלול ההתנגשות שלהם בכדור הארץ.
החוקרים הציעו מספר דרכים לעשות זאת. השיטות הקיצוניות ביותר הן להתנגש עם חללית באסטרואיד כדי להסיט אותו ממסלולו, או ליצור פיצוץ גרעיני. הם מאמינים כי ככל שמוקדם יותר נתמודד עם האיום כך פחות הרסני תהיה השלכתו.
פרופ' קראוסר טוען כי במצבים רבים ניתן להשתמש בכוחות טבעיים של כוח המשיכה כדי להסיט אסטרואידים ממסלולם. לדבריו, אפשר להשתמש במשיכה הטבעית של לווין לאחד מהגושים וכך להרחיק אותו.
ב-ASE מציעים לשלב בין מעקב שיטתי למחקר בעזרת אסטרטגיות מדיניות עולמיות, אך פרופ' קראוס טוען כי למרות שקיים קונצנזוס מדעי, הרי שעדיין לא הושג קונצנזוס מדיני.
לדבריו יש להחליט על מסגרת עבודה מדינית, כלומר מי יבצע את הפעולה ותחת איזו אוטוריטה, וכי על האו"ם לקבל החלטה בנושא בשנתיים-שלוש הקרובות.

תאריך:  03/12/2008   |   עודכן:  03/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האסטרואידים בדרכם לכדור הארץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני מציע לבנות גדר הפרדה!
האזרח התמים  |  3/12/08 13:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
יוסוף מוזאמיל, מראשי ארגון לשקר א-טייבה בפקיסטן, תכנן וארגן את מתקפת הטרור במומביי    כל 10 הטרוריסטים היו פקיסטנים
אביתר בן-צדף
מפקדת המארינס טוענת שלא קיבלה את ההמלצה לעטר לוחם במתקפת טט ב"כוכב הכסף"    חבריו לנשק התפלאו שלא עוטר    ומפקדו פתח בהליכים לפני כארבע שנים לתקן את המעוות
יפעת גדות
סקר שנערך בבריטניה הראה כי האמהות של היום מחליפות את שירי הערש המסורתיים במוסיקת פופ פופולרית ואפילו בשירי רוק
משה ריינפלד
ניצחון הסנטור הרפובליקני סקסבי צ'מבליס בבחירות חוזרות מונע מהדמוקרטים אפשרות לחוקק חוקים בלי כל הפרעה / בתמונה: צ'מבליס עם אשתו [צילום: AP]
יפעת גדות
75% מהמחקרים שנבדקו גילו כי עלייה בזמן הצפייה במדיה הייתה קשורה לתוצאות בריאותיות שליליות    ילדים שנחשפים למדיה לזמן ממושך יותר נוטים יותר לסבול מהשמנה, ולהתחיל לעשן ולעסוק בפעילות מינית בגיל מוקדם יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il