X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ייבנו 400 דירות: דיגל תבנה 29 קומות ברחוב שד"ל דוידי יבנה 37 קומות ברחוב יצחק אלחנן העירייה מקדמת בניית 20 קומות בנחלת יצחק גפן יבנה 37 קומות ברמת גן
▪  ▪  ▪
ייתכן שהבנייה לא תחל מיד [צילום אילוסטרציה: יח"צ]

האם יש מיתון בנדל"ן? על-פי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, הכל לכאורה בסדר. הוועדה אישרה שלשום (יום ב', 1.12.08) להפקדה תוכניות לבניית ארבעה מגדלים של 20 עד 37 קומות בתל אביב ורמת גן, לבניית כ-400 דירות. עם זאת, יודגש שאישור התוכניות אינו מחייב את היזמים לגשת לבנייה מיד, והם יכולים להמתין (תוך תשלום הוצאות) לשיפור השוק.
News1 מפרסם היום את פרטי ארבעת הפרויקטים:
  • רחוב שד"ל 8, תל אביב: חברת דיגל, עם שותפים פרטיים, מתכננת לבנות מגדל בן 29 קומות על המגרש, הנמצא ליד רחוב יהודה הלוי פינת אלנבי. המגדל יהיה בן 29 קומות, ובו 37 דירות, ולצידן קומות משרדים. על המגרש עומד בניין ישן, מיועד לשימור, והמגדל ייבנה סביבו. התוכנית כוללת בניית בניין בן 5 קומות משרדים על מגדל סמוך, וכן שימור שני בניינים נוספים ברחוב.
  • רחוב יצחק אלחנן: קבוצת יזמים בראשות הקבלן הירושלמי נחמיה דוידי תבנה מגדל בן 37 קומות, בשטח עיקרי כולל של 21,600 מ"ר. במגדל יהיו 120 דירות יוקרה, והוא יהיה בגובהו של מגדל שלום הסמוך - 144 מטר. בנוסף, יבנו היזמים על מגרש סמוך בניין משרדים בן 9 קומות.
  • נחלת יצחק: עיריית תל אביב ומשרד השיכון מקדמים תוכנית לבניית מגדל מגורים בן 20 קומות, ובו 70 דירות יוקרה בנות 60 מ"ר נטו ויותר. המגדל ייבנה על מגרש בבעלות העירייה, בן 3.4 דונם, בפינת הרחובות יגאל אלון, נחלת יצחק ופרי מגדים. שטחו יהיה 8,000 מ"ר למגורים, ועוד 1,000 מ"ר קומת מסחר. במקום בניינים ישנים, ובהם עסקים שונים. זהו חלק מתוכנית העירייה לפינוי מטרדים ולבניית בניינים מודרניים. התוכנית עובדה בידי משרד האדריכלים יוסי פרחי ודורון צפריר, אחד המובילים בתכנון בנייה למגורים.
  • שכונת הגפן, רמת גן: היזם צבי גפן יבנה מגדל בן 37 קומות על מגרש ברחוב התקוה, פינת חירות ולוחמי הגטאות. הוא יפנה 5 בניינים, ובהם 43 דירות ישנות, ויבנה מגדל בן 168 דירות. כל מפונה יקבל דירה חילופית במגדל, ויתר הדירות יימכרו בשוק. במקום יהיה גם חניון ציבורי בן 53 קומות. גם מגדל זה מתוכנן בידי משרד פרחי-צפריר.
ההפקדה היא שלב כמעט אחרון לפני מתן תוקף לתוכניות. אם לא יהיו התנגדויות בחודשיים הקרובים, יאשרו רשויות התכנון סופית את תוכניות הבנייה, ואז יוכלו היזמים לקדם את הבנייה ולקבל מהעירייה היתרי בנייה כמקובל.
הליך של שנים
האישורים להפקדה שנתנה הוועדה המחוזית, בראשות גילה אורון, באים בסיום הליכים ממושכים, הנמשכים שנים. לדוגמא, המגדל ברחוב שד"ל: חברת דיגל רכשה את המגרש לפני 8 שנים, והחלה כמעט מיד בתכנונו. כבר לפני 5 שנים ביקשה אישור לבניית מגדל בן 26 קומות. הבקשות נדונות באיטיות, ובינתיים, אגב, החליטו היזמים לבקש 3 קומות נוספות, שעתה אושרו להם.
הסחבת פוגעת לעתים קרובות ביזמים, והאישורים של השבוע הם דוגמא בולטת. לו אושרו התוכניות לפני שנה-שנתיים, ניתן היה לשווק את הדירות בתקופת הגאות. עתה, יהיה קשה מאוד לשווקן בשל המצב בשוק, וייתכן מאוד שהיזמים יאלצו להכניס למגירה את הפרויקטים, עד להתאוששות השוק.

תאריך:  03/12/2008   |   עודכן:  03/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיתון? אושרו 4 מגדלים בתל אביב ורמת גן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בר"ג בגפן, איך יתוחזק הבניין? ל"ת
סלאמז-משכנות עוני  |  3/12/08 15:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי בר-אלי
זאת למרות הוזלת סל הדלקים    פרידמן מציע להפריש את הכספים העודפים שיגבו מן הציבור לקרן שתשמש את גיוסי ההון של חברת החשמל
עידן יוסף
הנשיא פרס אמר בטקס לזכרו של בן-גוריון כי מי שמיידה אבן בחייל כאילו יידה אבן במדינת ישראל    ראש הממשלה אולמרט עמד בטקס על כך שפסיקת בג"צ תמומש: "יש שופטים בירושלים"
איילה צורף
חומסקי בראיון ל-MarkerWeek שיתפרסם מחר: "מרגישים ירידה בהכנסות. אבל אני מאמין שאצל רוב הלקוחות שלנו, ההוצאה על פרסום תהיה אחת האחרונות שתיחתך"    אתמול הודיע מקאן אריקסון על מהלכי התייעלות וצמצומים נוכח ההאטה בענף הפרסום    אילן שילוח, מנכ"ל ובעליו של המשרד, הודיע כי יפחית 15% משכרו
גלית יצחק
לרגל יום הנכה הבינלאומי המצוין היום הודיע משרד התיירות כי הוא מכשיר פארקים וגנים ברחבי הארץ לטובת אנשים בעלי מוגבלויות    הסתיימה הנגשתן של פינות הישיבה בחורשת וייס במטולה, בפארק הגדול בפתח תקוה ובפארק הפרדס במעלה אדומים    [חורשת וייס נגישה. צילום: יח"צ]
עופר וולפסון
השביתה, בגיבוי הסתדרות עובדי המדינה, כרגע ללא הגבלת זמן    מבוי סתום במשא-ומתן עם האוצר באשר לתגמול עובדים למטלות חדשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il