X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לחברה של יהודה לוי ומאיר שמיר, המתכננת לבנות מגדל בן 29 קומות, אין כסף כדי לשלם לבעלי האג"ח רואי החשבון פרסמו אזהרת עסק חי
▪  ▪  ▪
מהיכן יגיע הכסף? [אילוסטרציה: פלאש 90]

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה שלשום (ב', 1.12.08) לחברת הנדל"ן דיגל ושותפיה לבנות מגדל בן 29 קומות במרכז תל אביב. אבל לא ברור האם, מתי ואיך תוכל החברה לבנות את המגדל: היא מפסידה, חסר לה כסף בקופה, ורואי החשבון פרסמו "אזהרת עסק חי". החברה עושה מאמצים למכור נכסים, כדי להתאושש, אך אינה מדברת על מכירת המגרש המיועד למגדל.
דיגל נמצאת בשליטת יהודה לוי וחברת מבטח-שמיר, האחרונה בשליטת היזם מאיר שמיר. היא הפסידה בינואר-ספטמבר 7.5 מיליון שקל. רואי החשבון בדקו את מצבה, ובראשית השבוע פרסמו לגביה "אזהרת עסק חי", שמשמעותה היא, שייתכן והחברה לא תוכל להמשיך בפעילותה.
עד לאחרונה הלכה החברה בגדולות. היא רכשה עם שותפים מגרש ברומניה, ורכשה עם שותפים אחרים את בית אנגל, בשדרות רוטשילד 84 בתל אביב, ב-9.5 מיליון דולר. כן היא בונה בשלבים 287 דירות בפרויקט "נוף ציון", במתחם ארמון הנציב בירושלים. אולם ההשקעות הגדולות מצד אחד, וחולשת השוק מצד שני, פוגעות בה.
דיגל גייסה בעבר כסף מהציבור, ועתה הגיע מועד הפרעון. ב-1 ביוני הקרוב עליה לשלם לבעלי האג"ח 14 מיליון שקל. החברה מודה כי אין בקופתה כיום הסכום הדרוש לכך.
יש כמה תוכניות איך להשיג את הכסף הדרוש ולמלא מחדש את קופת המזומנים: התוכנית הראשונה היא למכור את יתרת המקרקעין ב"נוף ציון", ולא ברור אם הכוונה היא למכירת הדירות שלא נמכרו, או למכירת מגרש שעדיין לא בנו עליו. תוכנית נוספת היא למכור ב-20 מיליון שקל את חלקה של החברה, 50%, במגרש ברומניה, מכירה שאם תצא לפועל, תכניס לחברה דיבידנד של 13.7 מיליון שקל. מדברים גם על מכירת נכסים נוספים בארץ - אך לא על מכירת המגרש ברחוב שד"ל.
המגרשים ברחוב שד"ל ובשדרות רוטשילד אינם בבעלות ישירה של דיגל, אלא בבעלות חברת הד מאסטר, שדיגל מחזיקה 50% ממניותיה. 50% הנותרים נמצאים בבעלות שתי חברות: צמרת צהלה, המיוצגת בידי אדם בשם קופלביץ, מרחוב ארגוב 15 בתל אביב, וחברת אישיד, המיוצגת בידי עו"ד ישראל שמעונוב מרמת גן.
הד מאסטר היא בעלת 80% מהמגרש ברוטשילד 84. 20% הנותרים הם בידי יזמת המלונות ג'ואן מייזל. היזמים מתכננים להפוך את הבניין למלון בוטיק, והכל תלוי כמובן במצב השוק.

תאריך:  03/12/2008   |   עודכן:  03/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת סרט
בימים אלה מסתיימות ההכנות לקראת צילומי סרט האימה הישראלי הראשון - "כלבת"    הסרט, בכיכובם של ליאור אשכנזי, רן דנקר, אניה בוקשטיין ועוד רבים וטובים, יצולם במשך כחודש החל מהשבוע הבא
משה ריינפלד
טוענת כי בפיגוע במומביי יש סימני זיהוי של אל-קאעידה    נשיא פקיסטן: לא הוכח שהטרוריסטים היו פקיסטנים, ואם יהיו הוכחות - הם יישפטו בפקיסטן
יפעת גדות
בטקס חגיגי נפתח הגן הגיאולוגי קרני חיטין    מחצבת קרני חיטין שוקמה בעלות של כמיליון שקלים    הגן ינוהל על-ידי רשות הטבע והגנים והכניסה אליו ללא תשלום
עופר וולפסון
החוזה - לאספקת מערכת מתקדמת לאימון משותף בין כוחות אוויר ויבשה ללקוח זר    יסופק על-ידי מפעל מל"מ של הקבוצה    מנכ"ל התעשיה האווירית: "מערכת אימון שתשפר היכולת המבצעית של הלקוח"
אלעזר לוין
המכירה תכסה (אולי) את ההפסדים ל-9 חודשים    אם לא יימצא קונה - תרכוש הכשרת היישוב את הבניין    העיסקה מבוססת על תוכנית למגדל משרדים בחניון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il