X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למרות הירידה המפתיעה במלאי הנפט ומוצריו בארה"ב בשבוע שעבר, ממשיכים הנתונים הקשים על הכלכלה בעולם לדחוף את מחירי הנפט כלפי מטה
▪  ▪  ▪
הולך וצונח [צילום: AP]

מחיר הנפט נפל (יום ה', 4.12.08), זה היום הרביעי ברציפות, לרמתו הנמוכה ביותר אחרי ארבע שנים, בעיקר בגלל המשבר הכלכלי העולמי והחשש כי הביקוש לנפט ימשיך לקטון.
מחיר חבית נפט אמריקני באיכות משובחת למשלוח בינואר, ירד בצהריים בסינגפור ל-45.63 דולר, ב-1.16 דולר פחות מאתמול. בשבוע שחלף ירד המחיר ב-16%. מאז אמצע יולי ירד המחיר ביותר מ-100 דולר לחבית. זהו המחיר הנמוך ביותר מאז 9 בפברואר 2005.
בלונדון נמכרה חבית נפט מהים הצפוני מסוג ברנט ב-44.10 דולר, ירידה של 1.34 דולר לעומת אתמול. במהלך המסחר ביום ד' נרשמה עלייה במחירי הנפט לאחר שמשרד האנרגיה של ארה"ב הודיע כי מלאי הנפט הגולמי נפל בשבוע שעבר בארה"ב ב-400,000 חביות, בניגוד לתחזית שדיברה על גידול של 1.7 מיליון חביות במלאי.
מלאי התזקיקים, הכוללים דלק להסקה, נפל בשבוע שעבר ב-1.7 מיליון חביות ל-125 מיליון, לעומת תחזית של גידול ב-300,000 חביות. מלאי הדלק למכוניות נפל ב-1.6 מיליון חביות, אף שהיה צפוי גידול של כ-900,000 חביות.
ואולם הירידה במלאי באה במקביל לירידה בניצולת של בתי הזיקוק, שנפלה בשבוע שעבר ב-1.9% ל-84.3%, התפתחות המלמדת על החלשה בביקוש. "בתי הזיקוק החלו לקצץ בקצב עיבוד הנפט באופן משמעותי" נאמר בדוח שפרסמה חברת יועצים בניו-יורק.
אווירה כלכלית קודרת
החששות מפני העמקת ההאטה הכלכלית גברו לאחר פרסום מדד של פעילות מגזר השירותים בארה"ב, המהווה כ-80% מהפעילות הכלכלית האמריקנית. מדד זה, שמפרסם המכון האמריקני לניהול האספקה, ירד בנובמבר לשיעורו הנמוך ביותר. המכון מסר כי המדד של המגזרים הלא-יצרניים היה בנובמבר 37.3 לעומת 44.4 באוקטובר.
לאווירה הקודרת הוסיפה הידיעה כי המעסיקים הפרטיים בארה"ב קיצצו רבע מיליון משרות בנובמבר, הקיצוץ הגדול ביותר אחרי שבע שנים. עלויות העבודה בארה"ב ירדו ברבעון השלישי של השנה.
ההחמרה במצב הכלכלי ונפילת מחירי הנפט דוחפים את קרטל המדינות המייצאות נפט אופ"ק לשקול עוד קיצוץ בתפוקה כאשר יתכנס לישיבתו הבאה ב-17 בדצמבר באוראן שבאלג'יריה.

תאריך:  04/12/2008   |   עודכן:  04/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר העבודה, אהוד ברק, קרא למתפקדים לצאת ולהצביע    ההצבעה תתקיים ב-159 קלפיות מהשעה 12:00 ועד ל-22:00    הטפסים ימולאו ידנית ובדיקתם תימשך שעות רבות
יעל פולק
כי"ל מטפסת ב-5.3%    הפועלים קופצת ב-7%    אפריקה עולה ב-6.2%
משה ריינפלד
שרת החוץ של ארה"ב הגיעה לביקור קצר בפקיסטן לאחר ביקור בניו דלהי שבו דרשה מההודים לנהוג באיפוק בתגובתם על מתקפת הטרור במומביי
עידן יוסף
נעצר מנהל גן ארועים בחשד שעשה מעשים מגונים והטריד מינית תחקירנית של קשת    נחקר גם מפיק ואמרגן ידוע מתחום הבידור בחשד שאיים על שני אנשי צוות ההפקה
איציק וולף
מפלגת קדימה עולה מדרגה בקמפיין הנגטיבי נגד יו"ר הליכוד בנימין נתניהו והשיקה אתר המתיימר להציג את כל הבלופים של נתניהו    תגובת הליכוד: המהות האמיתית של הבחירות - העם לא סומך על לבני אלא על נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il