X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תביעת יתומת איש צד"ל לתגמולים על תקופת טרום חוק אנשי צד"ל נדחתה היתומה: ישראל מימנה בפועל את צד"ל - שתשלם גם עבור תקופת הביניים
▪  ▪  ▪
ביניש. לגשר על הפער [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון המליץ (יום ה', 4.12.08) למדינה לשלם ליתומת איש צד"ל ולאמו תגמולים על תקופת ביניים של כארבע שנים, בטרם נחקק חוק אנשי צד"ל. מדובר על תקופה שבין פירוק צד"ל עם נסיגת צה"ל מדרום לבנון בשנת 2000 ועד להחלת חוק אנשי צד"ל בשנת 2004. הנשיאה ביניש: התגמולים נועדו להקל על שיקומן ושילובן בישראל.
במאי 1993 נפל איש צד"ל ז'אן אבו שלהוב במסגרת תפקידו בדרום לבנון. הוא הותיר אחריו בת ואם, הנדי ואליאנה אבו שלהוב. עד לנסיגת צה"ל מדרום לבנון בשנת 2000, קיבלו השתיים תשלומים מצד"ל. בעקבות נסיגת צה"ל מדרום לבנון בשנת 2000 התפרק גם צבא דרום לבנון, צבא שפעל כתף אל כתף עם צה"ל. רבים מאנשי צד"ל ובני משפחותיהם נמלטו לישראל וביקשו מקלט ולאחר מאבק ולחץ ציבורי נחקק גם חוק אנשי צד"ל המבטיח להם תגמולים.
בתביעה שהגישו בתו ואמו של אבו שלהוב, באמצעות בא-כוחן, עו"ד שקיב עלי, ביקשו מהמדינה לשלם להם גם עבור "תקופת הביניים", ארבע שנים מאז פירוק צד"ל ועד לחקיקת חוק אנשי צד"ל המבטיח תגמולים לבני משפחותיהם.
בתביעה נטען כי למעשה מדינת ישראל היא ששילמה בפועל את התשלומים ששולמו להן על-ידי צד"ל. משום כך, אין זה מן הצדק וההגיון שלא ישולם להן על התקופה עד להסדרת הנושא מבחינה משפטית. "העובדה כי צד"ל חדל מלהתקיים כלל אינה רלוונטית מכיוון שהוא מומן על-ידי מדינת ישראל, כך שמדינת ישראל היא ששילמה בפועל את התשלומים שניתנו לשתיים. כיון שכך, קמה חובה למדינה להמשיך באותם תשלומים ואין זה משנה באיזו מסגרת תקציבית - זו של צד"ל או מסגרת אחרת".
מנגד, המדינה דחתה את הבקשה וטענה כי ההכרה מטעמה בזכאות מתחילה רק עם פרסומו של חוק אנשי צד"ל. "במועד זה נוצר משטר נורמטיבי המטפל בעניינן של השתיים ומקנה להן זכאות לתשלומים מכוח הדין הישראלי".
כאמור, שופטי העליון, נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, השופט אדמונד לוי וחנן מלצר, קיבלו את עמדת המדינה לפיה אין תחולה רטרואקטיבית של חוק צד"ל ולכן השתיים אינן זכאיות לתגמולים עבור התקופה מאז פירוק צד"ל ועד לחוק שהסדיר תגמולים לחיילי צד"ל.
עם זאת, הנשיאה ביניש המליצה למדינה לשקול אפשרות להיעתר "ולו במידה מסויימת", לתביעה של השתיים "לגישור על פער הזמנים" וזאת "לפנים משורת הדין, על-מנת להקל על תהליך שיקומן ושילובן בישראל".

בג"צ 10323/07
תאריך:  04/12/2008   |   עודכן:  04/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביניש: לשלם ליתומת צד"ל - לפנים משורת הדין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אחת המכוערות שראיתי אי פעם ל"ת
סיגנון מביש איכס  |  4/12/08 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר הביטחון אהוד ברק אמר כי הוא מעדיף שהמתנחלים יפנו את הבית החום מרצונם, אך אם לא יעשו זאת תפסיק מערכת הביטחון את "ההפקרות הזאת בחברון", כלשונו    בפגישה עם מועצת יש"ע דחה מתווה מדורג לדיון בבית המשפט על החזקה
יפעת גדות
הגורם לעשרות מקרי מוות ולמאות מחלות מאצווה נגועה של התרופה לדילול דם הפרין היה תוספת תזונתית המשמשת לטיפול בכאבי פרקים
עופר וולפסון
תנודות חדות בשערי המניות, קיפאון בשווקים הראשוניים ופדיונות ענק בקרנות האג"ח אפיינו את חודש נובמבר בבורסה    ת"א 100 ו-25 ירדו בכ-8%    מדדי הנדל"ן צנחו ב-18% נוספים    הנפקות מנייתיות רגילות לא בוצעו כלל
עידו סולומון
עתיד החברה לא ברור    המשקיעים בחברה החליטו למשוך את השקעתם וצפויים להחליט בזמן הקרוב על עתיד החברה
איציק וולף
בלעדי: בקשה שהגיש חבר הכנסת יורם מרציאנו לאישור בניית הבריכה בביתו נדחתה ע"י הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה על אף שמהנדס העיר הודה שאמר למרציאנו שאינו זקוק להיתרים    מרציאנו: אתבע אישית את המהנדס ואת ראש העירייה    העירייה: מרציאנו צודק - המהנדס מיהר לענות תשובה שאינה נכונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il