X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המידע הארגוני מהווה את ליבת פעילותו של כל ארגון הצורך בשימורו ברור לכול, עם-זאת קל לכולנו לדחוק אותו לקרן זווית ולהיזכר בו בעיתות משבר מאת: טל כתרן, מנכ"ל קבוצת אופטימום
▪  ▪  ▪
חשוב לגבות את המידע [צילום: פלאש 90]

בימים אלה של חוסר וודאות לגבי התנהלותן העסקית של חברות רבות במשק. בוער הצורך בהתייעלות המתורגמת אצל רובנו לקיצוצים במשאב היקר בארגון, כוח אדם. מנהלים רבים מכירים בעובדה כי עדיף לשמר עובדים וותיקים בעלי ניסיון שלעיתים קרובות מהווים מוקדי ידע בארגון. מאידך, עובדים אלה הם לרוב היקרים בארגון, עובדה המובילה להתלבטות לא פשוטה כיצד יש לפעול בתקופה זו. פיטורים עלולים להביא לאיבוד הזיכרון ארגוני המוחזק אצל מעטים ומכאן להקשות על עמידת האירגון ביעדיו ומחויבויותיו ללקוחותיו ולמשקיעיו.
ככלל, רצוי לשמר ידע בארגון בעיתות רגיעה ולא בתקופת מתח ולחץ. רצוי לבצע את התהליך בשיתוף העובדים, בכדי למנוע התנגדויות ומתח. מומלץ להיעזר בגוף המומחה בתחום ולפעול על-פי הכללים הבאים:
  • חשוב שהנהלת הארגון תבין את החשיבות המכרעת בשימור הידע, כתנאי להמשך פעילותו של הארגון, לא רק ככותרת או אמרת אגב, אלא כהכרח קיומי. הפעילות כרוכה בעלויות כספיות אותן הנהלת הארגון צריכה להסכים ולהשקיע במקביל לרצונה לחסוך ולקצץ בעלויות. לרוב נתפסת הפעילות כהשקעה לטווח הרחוק, עם-זאת לעיתים קרובות ההשקעה מחזירה עצמה מיידית.
  • יש לבחור את העובדים המהווים מוקדי ידע בארגון. תעירו כל מנהל באמצע הלילה ותשאלו אותו עם היעדרו של מי מעובדיו יתקשה להשלים, ותקבלו תשובה מיידית.
  • חשוב לרתום את העובדים לסייע להצלחת תהליך התיעוד ושימור הידע שהרי בלי שיתוף הפעולה שלהם נידון התהליך לכשלון. יש להדגיש ששימור הידע הוא קריטי לחוסנו של הארגון בפני משברים. תלות העובדים בארגון היא כתלות הארגון בעובדיו.
  • חשוב לבחור בגוף חיצוני לביצוע שימור הידע. זיכרו כי גוף חיצוני, שאינו חלק מהפוליטיקה הפנימית של הארגון, "נקי מביטחון תעסוקתי" - job security. גוף זה תפקידו לשמר כל פיסת מידע בארגון ללא קיצורי דרך ודילוג על מידע שנראה לעובד הארגון כברור מאליו.
  • אופן הצגת המידע שנאסף בצורה ברורה ופשוטה ללימוד והטמעה חשוב לפחות כמו איסופו.
  • לעיתים קיים חשש לחשוף את "קרביו" של הארגון לגוף חיצוני. זיכרו להחתים את בחירתכם על הסכם סודיות זהה לזה שהחתמתם את עובדיכם.
  • מומלץ לקצר את פרקי הזמן של ביצוע פעולות שגרתיות כדוגמת: ארגון החומר "הקשה" הקיים כרגע בארגון: מידע הנדסי (שרטוטים ומודלים), מסמכי פיתוח, תיקי ייצור, תיקיות מידע, הצעות מחיר ועוד.
  • מומלץ לבדוק מתי בפעם האחרונה ביצענו גיבוי מלא של המידע בארגון. כדאי לשקול לגבות את המידע ביותר מאמצעי אחד ולאחסן את המידע במקום מוגן ושמור.
  • כדאי לבדוק כי אמצעי הגיבוי נמצאים בשליטה ומעקב ולרענן את הנחיות ביטחון המידע הקיימות בכל הארגונים. הכנסת מדיות שונות, דיסק און קי, חיבור מחשבים לאינטרנט ומדיניות שידור המידע מחוץ לארגון למניעת זליגת מידע באופן בלתי מבוקר.
זיכרו כי המידע הארגוני מהווה את ליבת פעילותו של כל ארגון. הצורך בשימורו ברור לכול, עם-זאת קל לכולנו לדחוק אותו לקרן זווית ולהיזכר בו בעיתות משבר. טוב יעשה כל ארגון עם יקדים תרופה למכה.
אודות קבוצת אופטימום
קבוצת אופטימום העוסקת בהנדסת ייצור, תיעוד טכני אלקטרוני ושימור מידע בארגונים רבים כדוגמת אלביט, רפאל, התעשיה האווירית, נטפים, סולל HP, מוטורולה ועוד.

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
תאריך:  04/12/2008   |   עודכן:  04/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
המסעדה תיפתח בעיר אל ראי    בעלות הסניף הכווייתי תהיה בידי קבוצת חברות ראג'ה    הרשת דיווחה לאחרונה על עלייה חיובית במכירות במסעדות מזנון בארה"ב
רותי אברהם
תביעת יתומת איש צד"ל לתגמולים על תקופת טרום חוק אנשי צד"ל נדחתה    היתומה: ישראל מימנה בפועל את צד"ל - שתשלם גם עבור תקופת הביניים
איציק וולף
שר הביטחון אהוד ברק אמר כי הוא מעדיף שהמתנחלים יפנו את הבית החום מרצונם, אך אם לא יעשו זאת תפסיק מערכת הביטחון את "ההפקרות הזאת בחברון", כלשונו    בפגישה עם מועצת יש"ע דחה מתווה מדורג לדיון בבית המשפט על החזקה
יפעת גדות
הגורם לעשרות מקרי מוות ולמאות מחלות מאצווה נגועה של התרופה לדילול דם הפרין היה תוספת תזונתית המשמשת לטיפול בכאבי פרקים
עופר וולפסון
תנודות חדות בשערי המניות, קיפאון בשווקים הראשוניים ופדיונות ענק בקרנות האג"ח אפיינו את חודש נובמבר בבורסה    ת"א 100 ו-25 ירדו בכ-8%    מדדי הנדל"ן צנחו ב-18% נוספים    הנפקות מנייתיות רגילות לא בוצעו כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il