X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדמוקרטים בקונגרס וממשל בוש הסכימו על סיוע בסך כ-15 מיליארד דולר שיאפשר לשלושת היצרנים בדטרויט לשרוד עד מארס 2009
▪  ▪  ▪
קץ למחלוקת. יצרניות הרכב אתמול בקונגרס [צילום: AP]

הרוב הדמוקרטי בקונגרס בוושינגטון והממשל של הנשיא ג'ורג' בוש הגיעו (יום ו', 5.12.08) להסכם עקרוני על הזרמת כסף כדי למנוע את התמוטטות שלושת יצרני הרכב בדטרויט. פרטי פרטי החוק שיוגש השבוע לאישור הקונגרס, לרבות סכום הסיוע, טעונים דיונים נוספים. ואולם ההסכם העקרוני שם קץ למחלוקת סביב מקור המימון.
מקורות בקונגרס מסרו כי מדובר בסיוע בסך 17-15 מיליארד דולר. סכום זה קטן בהרבה מהסכום שביקשו היצרנים, 34 מיליארד דולר, אך הם סבורים כי די בו כדי לאפשר להם להמשיך לתפקד זמן מה. על סיוע נוסף יוחלט בקונגרס לאחר השבעת ברק אובמה לנשיא ב-20 בינואר.
המפנה הושג לאחר שיו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, הודיעה כי ניתן להשתמש ב-25 מיליארד דולר שהוקצבו למשרד האנרגיה לפיתוח מכוניות חסכוניות בדלק, כדי לספק נזילות שתאפשר לג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר להמשיך לפעול, אם יובטח שיימצא בתוך שבועות מקור כספי אחר למטרה זו.
פלוסי, דמוקרטית מקליפורניה, נטשה בכך את דרישתה כי ממשל בוש ישתמש בכספי התוכנית שאישר לו הקונגרס בסך 700 מיליארד דולר להצלת המגזר הפיננסי. בוש והמיעוט הרפובליקני בקונגרס דחפו להשתמש בכסף שהוקצה למשרד האנרגיה.
פלוסי אמרה כי היא מקווה להגיש הצעת חוק לקונגרס כבר השבוע כדי "לספק סיוע קצר מועד ומוגבל" לענף הרכב. בית הנבחרים עומד לחדש את פעילותו ביום ג' (9.12.08), והסנט ביום ד'.
יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים, ברני פרנק, ויו"ר ועדת הבנקאות של הסנט, כריסטופר דוד, ייוועדו בשבת בוושינגטון לנסח את הצעת החוק.
נתוני התעסוקה דחפו להסכם
כתבים אומרים כי ההסכם בין הדמוקרטים בקונגרס לממשל הושפע מהדיווח כי המעסיקים הפרטיים קיצצו בנובמבר 533,000 מקומות עבודה, הקיצוץ החודשי הגדול ביותר אחרי 34 שנים.
בדיונים שהיו בשבוע שעבר בקונגרס בשאלת הסיוע לענף הרכב, הביעו רבים מחברי הקונגרס ספקות לגבי יכולתם של יצרני הרכב לעמוד על רגליהם. הם ציינו כי ענקי הרכב לא הצליחו לקצץ בעלויות, להפסיק לייצר כלי רכב זוללי דלק, ולפתח מכוניות חדשניות שירצו הצרכנים לרכוש.
ואולם, הקונגרס והבית הלבן מודעים לעובדה ששלושת היצרנים מעסיקים במישרין רבע מיליון עובדים, ומספקים בעקיפין פרנסה לכשני מיליון נוספים. הכל חוששים כי התמוטטות של אחד או יותר מיצרני הרכב יהיה אסון.
ג'נרל מוטורס וקרייזלר ביקשו להעמיד לרשותם הלוואות מיידיות. פורד, שמצב הנזילות שלה טוב יותר, ביקשה קו אשראי בסך 9 מיליארד דולר לעת הצורך.
מנכ"ל קרייזלר, בוב נרדלי, אמר לוועדת השירותים הפיננסיים בבית הנבחרים כי החברה זקוקה ל-4 מיליארד דולר הלוואה כדי שתוכל לתפקד עד מרס 2009. מנכ"ל ג'נרל מוטורס, ריק וייגונר, אמר כי החברה זקוקה ל-10 מיליארד דולר כדי להמשיך לפעול. מנכ"ל פורד, אלן מלאלי, אמר כי החברה אינה זקוקה, לפי שעה, לכסף פדרלי.
בתגובה על הידיעה בדבר ההסכם שהושג ועל התוכנית להצביע השבוע, מסרו יצרני הרכב כי הם מעודדים.
בתוך כך ביקשו שלושת היצרנים ממשלות קנדה וחבל אונטריו לתת להם הלוואות חירום במיליארדים כדי למנוע סבב חדש של פיטורים במפעלי ההרכבה באונטריו. "אנחנו נלחמים על קיומנו", אמר רייד ביגלנד, מנכ"ל קרייזלר קנדה.

תאריך:  06/12/2008   |   עודכן:  06/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עזרה ראשונה" ליצרני הרכב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק אצלנו ישנים בעמידה
ניסן ב  |  6/12/08 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
העיתון ניו-יורק טיימס: קרולין קנדי שוחחה עם מושל מדינת ניו-יורק, שתפקידו להחליט מי ימלא את מקומה של קלינטון שהתמנתה לשרת החוץ
משה ריינפלד
הערכאה המשפטית העליונה החליטה לדון בתיקו של אזרח קטר ששהה בארה"ב כדין ומוחזק חמש שנים במעצר בלי משפט בחשד שהוא טרוריסט
מעיין כהן
ימונה לסמנכ"ל ניו מדיה בערוץ 10; מקורבים מכחישים כי פוטר מעמדת מנכ"ל האתר; בין היתר יחזור כעת לערוך את התוכנית "היום שהיה עם גיא זוהר" כפי שעשה לפני שהגיע לנענע10
משה ריינפלד
ספינת מלחמה דנית המפטרלת במפרץ עדן כדי לסכל מעשי פיראטיות, הצילה 7 פיראטים שנתקעו בלב ים, ולא עצרה אותם בנימוק שהם "לא נתפסו במעשה פיראטיות"
משה ריינפלד
סימפסון הורשע בשוד מזוין וחטיפה של שני סוחרי מזכרות    "אני מצטער", אמר לשופטת, "לא התכוונתי", אך היא השיבה: "הראיות נגדך מוקלטות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il